• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 09 / 02

هلند کشور دوچرخه‌ها

دوچرخه در کنار دوچرخه، تا آنجا که چشم کار می‌کند. اکنون در شهر اوترخت هلند بزرگترین پارکینگ دوچرخه جهان افتتاح شده است؛ پارکینگی که ساخت آن بسیار ضروری بود، زیرا ۲۲ میلیون دوچرخه در کشور هلند وجود دارد. به سخن دیگر، به تعداد هر شهروند هلندی یک دوچرخه در این کشور موجود است.

نقش دوچرخه در هلند

هلند کشور دوچرخه‌ها

شهر اوترخت هلند با ۳۴۰ هزار نفر جمعیت چهارمین شهر پرجمعیت هلند به حساب می‌آید. یکی از ویژگی‌های این شهر علاقه مردم آن به استفاده از دوچرخه است. پیش از این در کنار ایستگاه قطار مرکزی شهر امکان پارک دوچرخه به اندازه لازم وجود نداشت. احداث بزرگترین پارکینگ دوچرخه در نزدیکی ایستگاه قطار پاسخی به این نیاز مبرم است.

مشکلی به نام پارک دوچرخه

پارکینگ دوچرخه

این پارکینگ در حال حاضر ظرفیت پذیرش ۶۰۰۰ دوچرخه را دارد. قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ ظرفیت آن به ۱۲۵۰۰ دوچرخه افزایش یابد. عکس نمایی از ایستگاه قطار اوترخت را نشان می‌دهد. شهروندان هلند بارها خواستار حل این مشکل از سوی مسئولان کشور شده‌اند. در سال ۲۰۱۱ دولت هلند ۱۰۰ هزار محل پارک اضافه برای دوچرخه‌ها ایجاد کرد. اما این اقدام نیز نتوانست مشکل پارک دوچرخه را حل کند.

پارک مجانی برای یک شبانه‌روز

مشکل پارک دوچرخه در اوترخت با احداث این پارکینگ تا حدودی برطرف خواهد شد، به‌ویژه آنکه صاحبان دوچرخه می‌توانند دوچرخه خود را برای ۲۴ ساعت به طور رایگان در این محل پارک کنند. اما اگر کسی مایل باشد برای مدتی طولانی‌تر دوچرخه‌اش رادر این محل نگهداری کند، باید برای هر روز یک یورو و ۲۵ سنت بپردازد.

بزرگترین پارکینک دوچرخه جهان

بزرگ اما ناکافی

پارکینگ بزرگ اوترخت به باور بسیاری از شهروندان هم هنوز پاسخگوی مشکل پارک دوچرخه در این شهر نیست. رایگان بودن آن نیز می‌تواند تعداد بیشتری از ساکنان شهر را به استفاده از این امکان برانگیزد، به‌ویژه که وضعیت ترافیک در این شهر نابسامان است.

رعایت دقیق مقررات

صاحبان دوچرخه باید به علائم پیش بینی شده در این پارکینگ توجه کنند. تنها از این طریق می‌توانند در این پارکینگ بزرگ، محلی برای پارک دوچرخه خود بیابند. پارکینگ دوچرخه نیز همچون پارکینگ خودروها، شماره‌گذاری شده‌ و بخش‌های مختلف آن با رنگ‌های متفاوت از یکدیگر مجزا شده‌اند. مانیتورهای نصب شده، نقاط خالی برای پارک را نشان می‌دهند. در هر ردیف امکان پارک دو دوچرخه، یکی روی دیگری، وجود دارد.

اوترخت، شهر پیشتاز

هزینه احداث بزرگترین پارکینگ دوچرخه جهان ۴۰ میلیون یورو اعلام شده است. شهر لاهه نیز اعلام کرده‌ است که پارکینگی با گنجایش ۸۵۰۰ دوچرخه راه‌اندازی خواهد کرد. در شهر آمستردام مشکل بزرگتر است. در این شهر که ۸۳۵ هزار نفر جمعیت دارد، ۸۴۷ هزار دوچرخه وجود دارد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید