• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 09 / 03

جودو: تدی رینر افسانه ای، نهمین طلای جهانی را در جیب گذاشت

دنیای ورزش مملو از نام های بزرگ است که از میان آنها برخی تا حد قهرمانان افسانه ای تحسین و ماندگار می شوند. هر رشته ورزشی چنین اسطوره هایی دارد و در جودو بی شک نام یک فرانسوی بیش از دیگران می درخشد.
نام او تدی رینر است، صاحب دو مدال طلای المپیک و هشت طلای قهرمانی جهان. رینر به بوداپست آمده بود تا باردیگر شایستگی خود را اثبات کند.
او در نیمه نهایی وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم با گورام توشیشویلی ، قهرمان اروپا از گرجستان روبرو شد که تنها تهدید بزرگ برای قهرمان افسانه ای فرانسه و جهان به شمار می رفت.

تدی رینر قهرمان جهان جودو

مبارزه ای تماشایی و جذاب که برنده آن باید با داوید مورای برزیلی، مرد شماره یک فعلی جهان مسابقه می داد. رینر در نهایت موفق شد با امتیاز وازاری پیروزی در این مبارزه را به نام خود ثبت کند و به فینال راه یابد.
او در دیدار پایانی نیز دست نیافتنی نشان داد و در وقت طلایی با امتیاز ایپون پیروز مسابقه شد تا پادشاه همچنان پادشاه بماند.
رینر پس از کسب نهمین مدال طلای جهانی گفت: «پیروزی لذت بخشی بود. با آنکه در طول سال دچار مصدومیت بودم اما به خوبی خود را برای این مسابقات آماده کرده بودم. این به من امکان داد تا آنچه در توان دارم خرج کنم و از مبارزه لذت ببرم. به هر حال روز سختی برایم بود، انرژی زیادی مصرف کردم و بسیار خسته و فرسوده ام. احساس شخصی ام این است که بسیار خوشحالم. زیرا برخلاف همیشه با حریفان جدیدی مسابقه دادم که برای شکست دادن من به میدان آمده بودند.»
اما فینال وزن منهای ۱۰۰ کیلوگرم عرصه ای بود برای تقابل حس برتری جویی و نیاز. در دیدار نهایی این وزن ژاپن به دنبال تثبیت و تایید برتری خود بود و گرجستان، کشور کوچک، کم جمعیت اما جودو خیز حاضر در مسابقات، بدنبال کسب مدال.
آرون ولف که در رده ۳۱ جهان جای دارد با هدف کسب افتخاری برای ژاپن به میدان رفته بود و وارلام لیپارتلیانی از گرجستان، دارنده مدال نقره بازیهای المپیک ریو سودای کسب نخستین عنوان قهرمانی را برای کشورش در سر داشت.

نهمین طلای جهانی جودو

فن اوچی گاری که در وقت طلایی توسط آرون ولف اجرا شد و امتیاز وازاری را برایش به همراه داشت هفتمین طلا را برای کاروان ژاپن به ارمغان آورد.
میهمان ویژه روز ششم مسابقات جهانی بوداپست سباستین کوئه، رئیس فدراسیون بین المللی دو میدانی و قهرمان دوگانه بازیهای المپیک در رشته دوی ۱۵۰۰ متر بود. او می گوید: «آنچه بیش از قهرمانی مهم به نظر می رسد شخصیت است که رینر از این حیث نمونه است. او به تنهایی یک سالن را پر می کند و حتی می تواند استادیومی را مملو از تماشاگر کند. این همان چیزی است که در ورزش به دنبال آن هستیم. او الگویی بی نظیر برای جوانان است. جودو ورزشی شگفت انگیز است که جوانان باید نظم و ارزش های والای نهفته در آنرا برای کسب موفقیت سرلوحه خود قرار دهند. ما تنها از برگزیدگان این ورزش صحبت نمی کنیم بلکه از نظم و ارزش هایی حرف می زنیم که در جودو نهادینه شده است.»
اما نقطه اوج رقابت های روز ششم به فنی اختصاص داشت که گورام توشیشویلی گرجستانی در یک چهارم نهایی وزن به اضافه ۱۰۰ کیلوگرم مقابل دانیل آلرستورفر استرالیایی به اجرا درآورد و برایش امتیاز ایپون را به همراه داشت.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید