• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 07 / 31

خوراکی های سرشار از ویتامین E

ویتامین E، ویتامینی ضروری برای بدن با خاصیت آنتی اکسیدانی است. این ویتامین مفید برای سلامت پوست شناخته شده است اما در واقع نقش مهمی برای بسیاری از اندام های بدن ایفا می کند. بنابراین بایستی از کسب مقدار کافی ویتامین E در بدن خود مطمئن شوید و خوشبختانه خوراکی های زیادی دارای سطح بالایی از ویتامین E هستند.

در زیر چند خوراکی، سبزی و میوه ای که غنی از ویتامین E است معرفی می شود.

غذاهای سرشار از ویتامین ای

تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است که برای بدن ضروری است. یک فنجان تخمه آفتابگردان، 225% نیاز فرد یعنی بیش از نیاز روزانه یک شخص بالغ به ویتامین E را تامین می کند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی تازه مزه و بوی فوق العاده ای دارد. گوجه فرنگی در املت گوجه فرنگی، سالاد، پیتزا، ماکارانی، سوپ، ساندویچ و بسیاری از غذاها استفاده می شود. گوجه فرنگی حاوی ویتامین E، A، C، و K همچنین دارای فیبر و لیکوپن است.

پودر فلفل

تنها یک قاشق سوپ خوری از فلفل 7% نیاز روزانه هر فرد به ویتامین E را فراهم می کند. ویتامین E در طراوت و شادابی و سلامتی پوست نقش مهمی دارد.

بادام

زمانی که به افزایش انرژی در روز نیاز دارید یک مشت بادام خیلی سریع و سالم این نیاز را برآورده می کند. یک فنجان بادام انرژی زیادی ایجاد می کند و دو برابر نیاز روزانه هر شخص به ویتامین E را فراهم می کند.

کیوی

کیوی میوه خوشمزه و غنی از ویتامین ها و مواد مغذی است. کیوی مقدار خوبی از ویتامین E بدن را تامین می کند همچنین دارای ویتامین C فراوان، پتاسیم و فیبر است. یک کیوی 5% نیاز روزانه بدن به ویتامین E را تامین می کند.

زردآلو خشک شده

میوه های خشک شده تنقلات مناسبی برای زمانی است که خیلی گرسنه هستید و عجله دارید تا خوراک مختصر یا میان وعده ای بخورید. یک فنجان زردآلو خشک شده 27% نیاز روزانه شما به ویتامین E را فراهم می کند.

اسفناج پخته

اسفناج در بالای لیست سالم ترین غذاها قرار دارد. تمام سبزیجات پهن برگ محتوی ویتامین E هستند. نصف فنجان اسفناج پخته 16% نیاز روزانه شخص به ویتامین E را فراهم می کند اسفناج به صورت خام در سالاد نیز کاربرد دارد اما پخته یا بخارپز آن مقدار چند ماده مغذی آن را افزایش می دهد.

ریحان خشک

ریحان خشک حاوی ویتامین C، کلسیم، آهن، فسفر، ویتامین K، ویتامین های گروه B و ویتامین E است. یک قاشق سوپ خوری ریحان خشک را در وعده های غذایی روزانه خود اضافه کنید. این مقدار ریحان خشک 1% نیاز روزانه به ویتامین E را فراهم می کند.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -

صفحه بعد >>



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. بهترین نظرمن اینه که دربارهی ویتامین ویروس ها بیشتر بگوین با تشکر

  2. با سلام و آرزوی سلامتی
    استفاده کردم مطالب به شکل بسیار کاربردی مطرح شده و از الفظ و اصطلاحات قلمبه و سلمبه استفاده نشده این روش اگر واقعا بر اساس محاسبات دقیق انجام شده باشد روش موثر و کاربردی خوبی است
    همه می فهمند و می دانند که چه مقدار از هر ماده غذایی باید استفاده کنند 

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید