• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 09 / 17

شرکت اپل از نسل سوم ساعت هوشمند رونمایی کرد

اپل در کنار آیفون ایکس از سری سوم ساعت‌های هوشمند خود نیز رونمایی کرد، این ساعت جدید اپل بدون تلفن کار می کند.

شرکت اپل تقریبا یک سال پس از معرفی اپل واچ سری 2 در مراسم رونمایی از آیفون جدیدش از نسل سوم ساعت‌های هوشمند خود با نام Apple Watch Series 3 نیز رونمایی کرد. اپل واچ 3 از لحاظ ظاهری مشابه نسل قبلی است اما یک تفاوت عمده بین این 2 مدل وجود دارد و آن پشتیبانی اپل واچ 3 از شبکه LTE است. این به این معنی است که کاربران با استفاده از این ساعت هوشمند جدید اپل می‌توانند بدون نیاز به آیفون، با مخاطبین خود تماس برقرار کنند.

اپل واچ سری 3

اپل واچ‌ها جزء بهترین ساعت‌ها محسوب می‌شدند و مشتریان خاص خود را داشتند. در قیاس با سری دوم این محصول اپل، می توان گفت که نسل سوم اپل واچ با دارا بودن قابلیت تماس نسبت به هم نوع خود در سطح بسیار بالاتری قرار خواهد گرفت.

فناوری تکامل بلندمدت یا LTE (Long Term Evolution، مخفف: LTE)، که معمولاً با عنوان «4GLTE» بازاریابی می‌شود، استانداردی جهت انتقال داده‌های پرسرعت بی‌سیم برای تلفن همراه و ترمینال‌های داده است. این فناوری مبتنی بر فناوری‌های شبکه‌ای GSM/سرعت داده افزایش یافته برای تحول جی‌اس‌ام و UMTS/HSPA است که سرعت و ظرفیت انتقال را با استفاده از رابط رادیویی متفاوت و همچنین توسعه هستهٔ شبکه، افزایش داده است.

جف ویلیامز (Jeff Williams) مدیر عملیات شرکت اپل می گوید: ساعت جدید “یکی از بهترین ساعت های هوشمند شرکت اپل است” تیم کوک مدیر عامل اپل بیان می کند این ساعت صرف نظر از قابلیت LTE با کنار زدن برندهایی مانند رولکس، فسیل و امگا «ساعت هوشمند شماره‌ی یک جهان» است. همچنین کوک بیان می کند که این دستگاه هر سال رشد 50 درصدی نسبت به سال گذشته را تجربه کرده است.

سری سوم از ساعت هوشمند اپل در صورت مجهز بودن به قابلیت ارتباط مخابراتی با قیمت 399 دلار و بدون آن با رقم 329 دلار به فروش می رسد. ثبت سفارش جدید از پانزدهم سپتامبر شروع شده و اولین ساعت در تاریخ بیست و دوم سپتامبر قابل عرضه خواهد بود. قیمت اپل واچ Series 1 هم اکنون از 249 دلار شده است.

قیمت اپل واچ سری 3

تمام مدل های Series 3 شامل یک پردازنده دو هسته ای جدید است که به گفته اپل 70 درصد سریعتر است که اجازه می دهد نرم افزار سیری (Siri) عملا سریعتر و بهتر شود. گفته می شود چیپ جدید W2 تقریبا افزایش سرعت 85 برای وای فای دارد و قدرت مدیریت این ساعت نسبت به نسخه قبل 50 درصد بیشتر است. از آنجایی که شرکت اپل اعلام کرد که ظرفیت باتری اپل واچ 3 تغییری نکرده، پس در حالت استفاده از ویژگی‌های مختلف این دستگاه احتمالا تا 18 ساعت به شارژ مجدد نیازی نخواهید داشت. ضمنا عملکرد سیستم GPS هم بدون تغییر باقی مانده است.

سیری (Siri) یک دستیار شخصی هوشمند و راهنمای دانا است که به عنوان یک نرم‌افزار کاربردی برای آی‌اواس اپل کار می‌کند. این نرم‌افزار کاربردی از رابط کاربری به زبان طبیعی برای پاسخ دادن به سوالات و ایجاد توصیه‌های کاربر استفاده می‌کند. انجام این کارها به وسیله ارسال درخواست‌ها به یک مجموعه از خدمات وب صورت می‌گیرد.

ساعت هوشمند اپل واچ3

ویلیامز می گوید: تیم Apple Watch مجبور شده است طراحی این ساعت را برای وفق دادن با قابلیت LTE دوباره بازنگری کند. به جای یک آنتن معمولی، نمایشگر ساعت خودش به عنوان یک آنتن کار می کند هر چند استفاده از  سیم کارت برای کاربران هنوز هم لازم است اما از ویژگی های سری 3 این است که از سیم کارتهای کوچک به نام Electronic SIM استفاده کند. اپل واچ جدید از نظر اندازه مشابه سری 2 است هر چند قسمت پشتی آن 0.25 میلی متر گسترش یافته است. سری دوم اپل واچ نیز از ویژگی‌های قابل توجهی مانند GPS و امکان ذخیره موسیقی برخوردار بود که نسل سوم با افزایش امکان مکالمه، این محصول را تکمیل کرد.

اپل واچ 3 با بدنه ای از جنس آلومینیوم در رنگ‌های طلایی، نقره‌ای و خاکستری فضایی (Space Gray) و نسخه سرامیکی آن در رنگ‌های سفید و مشکی عرضه خواهد شد. ضمنا اپل از یک مدل بند اسپرت و زیبای جدید هم برای اپل واچ رونمایی کرد.

بندهای رنگی اپل واچ 3

اپل اولین سازنده ساعت های هوشمند که از LTE پشتیبانی کند نیست، پیش از این چنین قابلیتی را در ساعت هوشمند Gear S3 شرکت سامسونگ و نسل دوم LG Watch Urbane که هم GPS و هم LTE دارد را مشاهده کرده ایم ولی به طور کلی عمر باتری این ساعت ها در بین کاربران راضی کننده نیست.

از جمله قابلیت‌های ساعت هوشمند اپل واچ 3 باید به موارد زیر اشاره نمود:

  • پشتیبانی از سیم کارت
  • پشتیبانی از LTE و UMTS
  • قابلیت ضد آب
  • 50 درصد شارژدهی بیشتر
  • 85 درصد وای فای سریعتر
  • سیستم عامل Watch OS 4
  • ابعاد اپل واچ 2
  • بندهای جدید و رنگبندی متنوع

پیش فروش اپل واچ3 از 15 سپتامبر 2017 شروع شده و عرضه رسمی آن از 22 سپتامبر آغاز خواهد شد.

 

ترجمه و تحقیق: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید