• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 09 / 18

خواص شگفت انگیز روغن کنجد برای پوست و مو

روغن کنجد حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی است که باعث از بین رفتن سرطان های خفته در بدن شده و موجب جلوگیری از سرطان های دستگاه گوارش، پروستات و سینه می شود. این روغن همچنین به دلیل دارا بودن ویتامین E موجب شفافیت و لطافت پوست می گردد.

خواص روغن کنجد برای پوست و مو

روغن کنجد در بین روغن های خوراکی به ملکه ی روغن ها مشهور است. دانه کنجد بیشترین میزان روغن را در بین دانه های روغنی دیگر داراست اما با وجود این، تولید آن بسیار کمتر از دانه های دیگر نظیر سویا، آفتابگردان و گلرنگ است.

روغن کنجد به عنوان یک روغن با قیمت و کیفیت بالا شناخته می شود. این روغن بیشترین مقاومت و ماندگاری را در بین روغن های خوراکی با درصد بالای چربی غیر اشباع دارد. نوع لیگنان و آنتی اکسیدان های طبیعی موجود در این روغن باعث بروز مقاومت بسیار بالا در برابر اکسیداسیون و خواص فیزیولوژیکی ارزشمند روغن کنجد شده است.

ترکیب اسیدهای چرب روغن کنجد به گونه ای است که برای هر سه مصرف سرخ کردن، پخت و پز و سالاد قابل استفاده است.

روغن کنجد در یک نگاه:
  • کاهش دهنده سطح کلسترول بد خون (LDL) و افزایش جذب کلسترول خوب (HDL)
  • کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا
  • جلوگیری از سرطان های پروستات، سینه و سرطان های دستگاه گوارش
  • جلوگیری از تصلب شرایین و بسته شدن عروق
  • جلوگیری از بروز سکته قلبی
  • جلوگیری از بروز آب مروارید
  • شفافیت و لطافت پوست به دلیل غنی بودن از ویتامین E
  • مناسب برای سرخ کردن به دلیل مقاومت بالای حرارتی
  • کاهش ابتلا به بیماری پارکینسون
  • جلوگیری از بیماری های مفصلی و آرتروز
  • خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده به دلیل وجود دو ماده شیمیایی sesamol و sesamin. آنتی اکسیدان ها با رادیکالهای آزادی که به سلول ها آسیب می رسانند و به روند پیری سرعت می بخشند مقابله می کند.
  • روغن کنجد تحریک پذیری غشاء مخاطی را کم می کند. این روغن برای درمان سرفه، یبوست، آرتریت و پوست خشک توصیه می شود.
فواید روغن کنجد برای پوست

کنجد یکی از مقوی ترین دانه های طبیعی است که خواص بسیار زیاد آن در روغن این دانه هم وجود دارد. این روغن، هم در پخت و پز به کارتان می آید و هم در تهیه ی مواد آرایشی و بهداشتی خانگی. این روغن بیشترین تاثیر را بر روی پوست و مو دارد و برای همین می توان به آن لقب روغن زیبایی داد.

این روغن به معنای واقعی همه کاره است و می توانید یک بطری از آن را با چند محصول شیمیایی ضد آفتاب، مرطوب کننده، لایه بردار، جوان کننده ی پوست، ترمیم کننده و پاک کننده جایگزین کنید.

فواید روغن کنجد برای پوست

پوست نرم و مرطوب

روغن کنجد با مواد مغذی، اسیدهای چرب و ویتامین هایی مثل ویتامین E می تواند نقش یک کرم عالی مرطوب کننده و نرم کننده را برای هر نوع پوستی بازی کند. روغن کنجد در درجه های مختلف تصفیه، در بازار وجود دارد و اگر بخواهید این روغن را به صورت خالص استفاده کنید، بد نیست با چند قطره گلاب یا اسانس مورد علاقه تان آن را معطر کنید.

چند قطره از این روغن می تواند حین حمام یا بعد از آن کل پوست بدن را نرم و مرطوب کند و همچنبن این روغن به دلیل خاصیت ترمیم کنندگی، بهترین درمان برای رفع چروک و ترک زانو، آرنج و پاشنه ی پاست. استفاده ی روزانه از روغن کنجد، پوست خشک این قسمت ها را نرم و ترمیم کرده و دیگر نیازی به درمان دارویی نخواهد بود.

ضد آفتاب

در میان مواد طبیعی، گیاهان اندکی وجود دارند که بتوانند مانع تاثیر اشعه ی مضر آفتاب بر پوست شوند. در این میان روغن کنجد این خاصیت شگفت آور را دارد و می تواند کار یک کرم ضدآفتاب موثر را انجام دهد!

ویتامین E و آنتی اکسیدان های موجود در روغن کنجد نمی گذارند آفتاب، رد خود را با لک و چروک های روی پوست صورت و بدن تان حک کند. همین ویژگی، این روغن را تبدیل به روغن جوانی پوست کرده است. مصرف مداوم روغن کنجد به جای کرم دست و صورت، مصداق یک تیر و دو نشان است، چون  همزمان با نرمی پوست، مانع پیری زودرس آن نیز می گردد.

روغن کنجد به عنوان ضد آفتاب

لایه بردار

پوست بدن به طور مداوم در معرض آلودگی ها و سموم محیط است. روغن کنجد مثل بسیاری از روغن های دیگر، خاصیت سم زدایی دارد و می تواند سموم روی پوست را در خود حل کرده و پوست را به صورت عمیق تمیز کند. با ترکیب مقداری روغن کنجد و شکر و یک ربع زمان برای ماساژ، می توانید پوست صورت و بدن تان را از شر عمیق ترین آلودگی ها رها کنید.

ترمیم آسیب ها

روغن کنجد به سرعت از طریق پوست جذب شده و همه ی خواص خود را به بدن و پوست و مو می رساند. مواد مغذی موجود در این روغن را با روغن های گیاهی دیگری مثل زیتون و آفتابگردان چند برابر کرده و به پوست خود، خصوصا در بخش های آسیب دیده بمالید. این روغن با تسهیل گردش خون در پوست، پاکسازی سلول های مرده و تقویت پوست جدید، آسیب هاب مختلف پوستی را از بین می برد.

جالب است بدانید که این روغن یک ضد باکتری طبیعی است. برای همین پوست ملتهب از عفونت های قارچی یا باکتریایی هم از تصمیم شما برای استفاده ی منظم از روغن کنجد استقبال می کنند.

اگرچه محصولات خالص گیاهی ریسک مصرف بسیار کمتری در مقایسه با محصولات شیمیایی دارند، با این حال قبل از استفاده از این روغن برای هر کاربردی مقدار کمی از آن را روی دست بمالید و اگر حساسیتی به آن نداشتید، این روغن را وارد چرخه ی محصولات بدشاتی و زیبایی روزانه تان کنید.

خواص روغن کنجد

خواص روغن کنجد

مصرف مرتب آن اضطراب را کاهش می دهد، گردش خون را تقویت می کند، مانع اختلالات عصبی می شود و سیستم دفاعی بدن را تقویت می کند.

مصرف روغن کنجد، نشاط آور است، هوشیاری ایجاد می کند، دردهای مزمن و گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

ویتامین E موجود در آن به رشد مو سرعت می بخشد.

برای افرادی که از کم خونی و سرگیجه رنج می برند، مفید است.

مصرف موضعی این روغن، پوست را نرم و لطیف می کند.

خاصیت ضد قارچی و ضد باکتربایی دارد.

غرغره کردن آن، باکتری ها، از جمله باکتری های سرماخوردگی را از بین می برد.

محافظ طبیعی در برابر اشعه ی فرابنفش به حساب می آید.

مانع شوره ی سر می شود.

ماساژ با روغن کنجد انعطاف پذیری مفاصل را زیاد می کند.

بریدگی ها و جراحت های سطحی را درمان می کند.

پوست صورت به خصوص اطراف بینی را سفت می کند و مانع بزرگ شدن منفذهای پوستی می شود.

از بروز آکنه جلوگیری می کند. ویتامین E موجود در آن از بیماری آلزایمر جلوگیری می کند.

خاصیت آنتی اکسیدانی روغن کنجد ماندگاری این روغن را در برابر حرارت در مقایسه با روغن های دیگر بسیار افزایش داده است. مقاومت اکسیداتیو روغن کنجد در برابر حرارت 110 درجه سانتی گراد 17.5 ساعت می باشد که این روغن را در دسته های روغن های با مقاومت های بالا قرار می دهد. همچنین نقطه دود این روغن 226 درجه سانتی گراد می باشد. شایان ذکر است مقاومت حرارتی روغن های مخصوص سرخ کردنی در همین دما حداکثر 14 ساعت می باشد. لذا از این روغن می توان در مصارف سرخ کردنی عمیق با طیب خاطر استفاده نمود.

برگرفته از بروشور تبلیغاتی شرکت روغن گیری و ارده گیری سمسم

تنظیم: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید