• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 08 / 02

ساختار لو رفته از ویندوز 9

آیا منوی استارت قدیمی باز می گردد؟

تصاویری که هفته گذشته از ساخت اولیه ویندوز 9 (با اسم رمز آستانه) لو رفته خبر از بازگشت استارت منو کلاسیک می دهند. استارت منویی دوباره طراحی شده که ممکن است به معنای بازگشت استارت منو کلاسیک ویندوز 7 باشد.

یکی از تصاویر لو رفته از ویندوز 9

بازگشت منوی استارت در ویندوز 9

مایکروسافت پیش از این در کنفرانس خود در ماه آوریل از ورژن جدید منو استارت رونمایی کرده بود که در آن زمان با استقبال خوب حضار روبرو شد.

بحث تغییر منو استارت حدود دو سال پیش زمانی سر زبان ها افتاد که مایکروسافت طرح استارت منویی به سبک زبان های برنامه نویسی که به Metro UI معروف شد را در ویندوز 8 ارائه داد؛ که البته انتقادات بسیاری را برای طراحی گیج کننده صفحه لمسی بهینه شده اش درپی داشت.

استارت منو باز طراحی شده، پیوندی از طراحی استارت منو های ویندوز های 7 و 8 است: چیزی شبیه به منو ویندوز 7 در کنار تایل های Metro UI ویندوز 8.

چاپ سفید های (watermark) روی تصاویر نشانگر آن هستند که این استارت منو جدید بخشی از ساختار 9788 ویندوز 9 خواهد بود. گرچه روی این چاپ سفید ها برچسب 8.1 را می بینیم اما به نقل از Extremetech دیدن ورژن های آلفا با ارقام ویندوز فعلی چیز عجیبی نیست.

این ورژن منو استارت می تواند به ورژن نهایی تبدیل شود اما باید در نظر داشت که همواره چندین ساخت اولیه ارائه می شود تا سرانجام یکی از آنها ورژن نهایی شود. در صورت به واقعیت پیوستن این امر، کاربران ویندوز با طراحی منو تایل بندی شده ویندوز 8 راحت تر کنار خواهند آمد؛ سبکی از طراحی که خیلی ها به خاطر خلاص شدن از شر آن برنامه هایی چون Start8 و Classic Shell را به کار بردند.

حال باید تا بهار 2015 منتظر بمانیم تا منو استارت نهایی را شاهد باشیم؛ تاریخی که بنا بر اعلام مایکروسافت تاریخ انتشار ویندوز 9 خواهد بود.

ترجمه: میلاد خراسانیان

مطالب مرتبط:

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید