• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 09 / 20

فیلم نفس نماینده ایران در اسکار شد

هیئت معرفی فیلم ایرانی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی در آمریکا (اسکار) فیلم “نفس” ساخته نرگس آبیار را به عنوان نماینده ایران برای رقابت در رشته بهترین فیلم خارجی نودمین دوره جوایز اسکار انتخاب کرد.
این فیلم از میان چهار فیلمی انتخاب شده که ۲۸ شهریور به عنوان نامزدهای احتمالی از سوی بنیاد سینمایی فارابی معرفی شده بود.
نرگس آبیار، کارگردان و نویسنده، پیش از این با ساخت فیلم شیار ۱۴۳ با موضوع جنگ ایران و عراق شناخته شده بود.
امیر اسفندیاری، سخنگوی هیئت معرفی فیلم ایران به اسکار گفت “با انجام مباحثات نهایی و بررسی‌های کلی در خصوص چهار فیلم فهرست نهایی، این هیات با اکثریت آراء، فیلم نفس ساخته نرگس آبیار را برای نمایندگی سینمای ایران در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی زبان انتخاب کرد”.
فیلم‌های رگ خواب ساخته حمید نعمت‌الله، مالاریا اثر پرویز شهبازی، نفس ساخته نرگس آبیار و ویلایی‌ها به کارگردانی منیر قیدی در فهرست قبلی بودند.

فیلم نفس نماینده ایران در اسکار شد

هیئت معرفی فیلم ایرانی از سیروس الوند، کارگردان، مجید انتظامی، آهنگساز، محمد بزرگ‌نیا، کارگردان، کمال تبریزی، کارگردان، جمال ساداتیان، تهیه‌کننده، رسول صدرعاملی، کارگردان، جواد طوسی، منتقد، رضا کیانیان، بازیگر و امیر اسفندیاری، معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی تشکیل شده است.
مراسم اسکار روز چهارم مارس ۲۰۱۸ در لس‌آنجلس برگزار می‌شود
هیئت انتخاب پیشتر فهرستی از ده فیلم را از میان ۱۰۳ فیلم اولیه به عنوان نامزدهای احتمالی ایران برای فرستادن به اسکار معرفی کرده بود که امروزتعداد آنها را ابتدا به چهار فیلم کاهش داد و ساعاتی بعد نماینده نهایی را اعلام کرد.
آقای اسفندیاری در توضیح چگونگی انتخاب چهار فیلم گفته بود: “اعضای هیئت با بررسی اطلاعات جدیدی که درباره برخی فیلم‌ها دریافت شده بود و بازبینی برخی از فیلم‌هایی که مد نظر قرار گرفته بود، به دقت سوابق حضور در مجامع ملی و بین‌المللی و بازخوردهای مطبوعاتی و عمومی در نمایش‌های داخلی و خارجی ۱۰ فیلم فهرست قبلی را مورد بحث قرار دادند و از دیدگاه خود ویژگی‌های حرفه‌ای و فرهنگی فیلمی شایسته برای نمایندگی سینمای ایران در این رویداد جهانی را تشریح کردند.”
سال گذشته ایران فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی را به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا فرستاد که توانست اسکار بهترین فیلم خارجی را بگیرد.
اصغر فرهادی در سال ۲۰۱۲ هم با فیلم جدایی نادر از سیمین اسکار بهترین فیلم خارجی را برده بود.
پیش از آن فیلم بچه‌های آسمان ساخته مجید مجیدی به فهرست پنج‌تایی نامزدهای بهترین فیلم خارجی اسکار در مراسم سال ۱۹۹۹ راه یافته بود.

نامزد اسکار 2018

فهرست نامزدهای نهایی اسکار سال آینده روز ۲۳ ژانویه سال ۲۰۱۸ اعلام می‌شود و مراسم روز چهارم مارس در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

فهرست ۱۰ فیلمی که پیشتر برای اسکار ۲۰۱۸ انتخاب شده بود:

برادرم خسرو ساخته احسان بیگلری
بیست و یک روز بعد ساخته محمد رضا خردمندان
خانه‌ای در خیابان چهل و یکم ساخته حمید رضا قربانی
رگ خواب ساخته حمید نعمت الله
لاک قرمز ساخته جمال سید حاتمی
ماجرای نیمروز ساخته محمد حسین مهدویان
مالاریا ساخته پرویز شهبازی
نفس ساخته نرگس آبیار
وارونگی ساخته بهنام بهزادی
ویلایی‌ها ساخته منیر قیدی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید