• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 09 / 20

ویژگی‌های پس زمینه خاکستری در عکاسی

عكاسان خوب، هم بخاطر رعايت تكنيكهاي عكاسي و هم براي رعايت نكات ظريف است كه عكاسان خوبي هستند. عكس هاي با ارزش زيادي به خاطر تكنيك ضعيف ضايع مي شوند و باعث می شود کسی تمایلی به دیدن دوباره عکس ها نداشته باشد.

یکی از ویژگی هایی که عکس را زیبا و جذاب می کند وجود رنگ در عکس می باشد. رنگ در عکاسی از اهمیت بالایی برخوردار است و تقریبا در تمامی عکس ها اولین چیزی است که به چشم می آید رنگ است. بنابراین انتخاب پس زمینه یا بک گراند مناسب در عکاسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یک عکاس حرفه ای باید در تمامی کارهای خود به درستی از سوژه و رنگ مناسب آن استفاده کند.

اینجا به مزایای پس‌زمینه‌ خاکستری رنگ برای عکاسی اشاره می‌کنیم. این رنگ شرایطی را برای عکاسی فراهم می‌کند که با رنگ‌های دیگر پیاده‌سازی آن چندان آسان نیست.

 ویژگی‌های رنگ خاکستری در عکاسی

استفاده از پشت‌ زمینه‌ خاکستری در عکاسی آتلیه‌ای همیشه جذابیت‌های خاص خود را داشته است و این خاصیت‌ ها تنها در این رنگ خلاصه شده و شاید به همین خاطر است که عکاسان بیشتری از این رنگ نسبت

به رنگ‌های زمینه‌ دیگر استفاده می‌کنند.

تمامی عکس‌ هایی که در این مطلب می‌بینید با یک نوع نورپردازی گرفته شده‌اند؛ تنظیمات دوربین هم بر روی یک حالت قرار داشته و تمامی آن‌ها دارای یک پشت‌ زمینه به رنگ خاکستری بوده‌اند. در تمامی عکس‌ ها از دو منبع نور که یکی در سمت راست دوربین و به صورت ۴۵ درجه و دیگری در پشت سوژه با فیلترهای رنگی متفاوت قرار گرفته‌اند، استفاده شده است.

رنگ خاکستری در عکاسی

کاغذ و یا پشت‌زمینه خاکستری این امکان را به عکاس می‌دهد که بتواند با کمترین هزینه و اتلاف وقت عکس‌هایی با پشت‌زمینه‌های رنگی مختلف بگیرد؛ موضوعی که در دیگر رنگ‌ها تقریبا وجود ندارد.

پشت‌زمینه خاکستری در عکس

در دو عکس ۲ و ۳ از دو فیلتر آبی و قرمز استفاده شده و رنگ اصلی پشت زمینه (بک گراند) خاکستری بوده است.

بک گراند عکس

در عکس شماره‌ چهار رنگ اصلی پشت‌زمینه (بک گراند) همچنان خاکستری و دست‌نخورده باقی‌مانده و تنها فیلتر آبی و زرد هم‌زمان استفاده شده بر روی نور پشت سوژه‌، پشت زمینه را به رنگ سبز تغییر داده است.

رنگ در عکاسی حرفه ای

در عکس شماره‌ پنج هم استفاده نکردن از هیچ‌گونه فیلتری، باعث شده که رنگ خاکستری پشت‌زمینه به رنگ سفید در بیاید.

عکاسی حرفه ای

برای ایجاد عکسی مشابه عکس شماره‌ ۱ کافی است که نور پشت سوژه را به صفحه‌ خاکستری ندهیم و تنها از کناره‌ها یا روبروی سوژه نورپردازی کنیم‌.

لازم نیست که برای به دست آوردن عکس‌هایی شبیه به عکس‌های بالا از فیلترها و یا وسایل نورپردازی گرانقیمت استفاده کنید؛ با به‌کارگیری طلق‌های لوازم التحریر یا فلاش‌های کوچک عکاسی می‌توانید به نتایج جالبی برسید.

هر چقدر رنگ خاکستری‌ ای که استفاده می‌کنید به کاغذ خاکستری ۱۸٪ (به اصطلاح عکاس ها) نزدیک باشد‌، رنگ‌های زنده‌ تر و واقعیتری می‌توانید به دست بیاورید.

این نکات را هنگام عکاسی در آتلیه به کار ببرید تا تفاوت آن را ببینید، امیدواریم از این آموزش استفاده لازم را برده باشید و عکس های زیبایی را ثبت کنید.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید