• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 09 / 23

خودروهای آینده

از مرسدس بنز هزار و صد اسب بخاری و خودرویی از آئودی بدون پدال و فرمان گرفته تا اتومبیل اسمارت الکتریکی خودران و بِ‌اِم‌وِهای برقی، همه تنها بخش کوچکی از چند ده خودرویی هستند که در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی شدند. آنچه بیش از گذشته نشان می‌دهد آینده صنعت خودرو در سیطره خودروهای برقی و خودران خواهد بود.

خودروهای آینده

نمایشگاه خودروی فرانکفورت یکی از چهار نمایشگاه اصلی خودرو جهان است که هر دو سال یکبار برگزار می‌شود. این نمایشگاه که از تاریخ ۱۴ تا ۲۴ سپتامبر فعالیت می‌کند در مرحله اول جولانگاه خودرو سازان آلمانی و در مرحله بعد محل تاخت و تاز خودرو سازان اروپایی و پس از آن خودرو سازان کشورهای دیگر جهان است.
اگر عاشق بِ‌اِم‌وِ هستید فرانکفورت امسال شما را سر شوق می‌آورد. این شرکت باواریایی امسال دست پر به نمایشگاه فرانکفورت آمده بود. بِ‌اِم‌وِ نشان داد که برای خودروهای برقی برنامه گسترده ای دارد این خودرو ساز که چند سالی است محصولات برقی خود را با پیش وند آی معرفی می‌کند با معرفی هشت محصول برقی از موتور سیکلت تا سواری و خودروی اسپرت در نمایشگاه فرانکفورت نشان داد می‌خواهد تا در آینده نزدیک موتورهای احتراق داخلی را به موزه‌هایش بفرستد. آینده ای که احتمالا سال ۲۰۳۰ نقطه عطف آن خواهد بود. البته همچنان این خودرو ساز بر روی خودروهای بنزینی خود هم مانور فراوانی می‌دهد که از آن جمله می‌توان به بِ‌اِم‌وِ ام پاور جدید اشاره کرد.
شرکت بِ‌اِم‌وِ در سال‌های اخیر خودروهای شاسی بلند خود را با پیش وند ایکس معرفی می‌کند. شماره ایکس تا عدد شش پیش رفته بودند و امسال هم بِ‌اِم‌وِ در نمایشگاه فرانکفورت با معرفی ایکس هفت یک عدد دیگر به تعداد اینگونه از محصولات خود اضافه کرد. این کانسپت، پیش‌نمایشی از کراس‌اوور پرچم‌دار X۷ بِ‌اِم‌وِ است که به نبرد خودروهایی چون مرسدس بنز جی ال اس، رنجروور و کادیلاک اسکالید خواهد رفت. پیشرانه هیبریدی این خودرو از یک موتور چهار سیلندر توربو بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند.

X۷ بِ‌اِم‌وِ

 بِ‌اِم‌وِ X۷

بِ‌اِم‌وِ همچنین یک رقیب قدرتمند هم برای تسلا معرفی کرد. این محصول بِ‌اِم‌وِ آی ویژن نام دارد. این خودرو جایگاهی بین مدل‌های آی ۳ و آی ۸ دارد و رقیب تسلا ۳ بشمار می‌رود. این خودرو فعلا در نسخه کانسپت معرفی شده که پس از مدت کمی‌ نمونه تولیدی آن هم معرفی خواهد شد. بِ‌اِم‌وِ اعلام کرده شتاب صفر تا صد این خودرو تمام الکتریکی چهار ثانیه است و با هر بار شارژ می‌تواند ۶۰۰ کیلومتر مسافت طی کند. بِ‌اِم‌وِ ام هشت خودرو دیگری است که در فرانکفورت معرفی شد. یک خودروی بی‌افسار مسابقه‌ای برای مسابقات اتومبیل‌رانی، خودرویی که با یک موتور چهار لیتری ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.
در برابر توفان بِ‌اِم‌وِ، مرسدس بنز رقیب قدیمی‌بِ‌اِم‌وِ هم ساکت نماند و چندین مدل جدید از جمله چند خودروی الکتریکی را معرفی کرد.
مرسدس بنز در فرانکفورت نسخه پیل سوختی خودرو شاسی بلند جی ال سی را معرفی کرد. خودرویی که با استفاده از هیدروژن برق مورد نیاز برای موتورهای الکتریکی در آن تامین می‌شود. مجموع قدرت موتورهای الکتریکی این خودرو ۲۰۰ اسب بخار است و می‌تواند با یک بار هیدروژن گیری ۴۴۰ کیلومتر مسافت را طی کنند.
پر کردن مخازن هیدروژن این خودرو تنها سه دقیقه طول می‌کشد که در مقابل شارژ باطری چندین برابر کمتر زمان می‌برد.
میباخ شش کاپریوت غول دیگری بود که مرسدس بنز در نمایشگاه معرفی کرد. خودرویی که تقریبا شش متر طول دارد و از بزرگترین مرسدس کنونی یعنی کلاس اس حدود ۶۰ سانتی متر کشیده‌تر است. این خودرو لوکس که تنها رولزرویس توان رقابت با آن را دارد ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.
مرسدس بنز به مناسبت ۵۰ سالگی برند AMG که برند خودروهای تقویت شده این شرکت است محصولی را معرفی کرد که می‌تواند یک هزار و ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند از این خودرو که فعلا با نام پروژه یک (در تصویر بالا) شناخته می‌شود فقط ۲۷۵ دستگاه ساخته می‌شود. قیمت این خودرو حدود سه میلیون یورو است.

ای کیو‌ هاچ‌بک محصول دیگری بود که مرسدس بنز معرفی کرد. یک خودرو که بر اساس هوش مصنوعی، قوای محرکه الکتریکی و رانندگی خودران توسعه یافته است. کوچک‌ترین عضو خانواده دایملر یعنی اسمارت هم در نمایشگاه امسال محصولی را معرفی کرد که از سال ۲۰۳۰ وارد بازار خواهد شد. خودرویی الکتریکی که خودر ران است و با توجه با ابعاد کوچک خود می‌تواند محصولی ایده آل برای استفاده در شهرها و مخصوصا کوچه‌های باریک باشد. این خودرو که اسمارت ویژن ای کیو نام دارد فاقد غربیلک فرمان و پدال گاز است.

گروه فولکس‌واگن بزرگترین خودرو ساز اروپا هم نو آوری‌های فراوانی را در شرکت‌های زیر مجموعه خود به نمایش گذاشت.

شرکت فولکس‌واگن در نمایشگاه سری جدید خودروهای شاسی بلند خود موسوم به T-Roc را معرفی کرد شاسی بلندی که بر پایه پلت فرم گلف توسعه پیدا کرده است و حدود ۲۰ هزار یورو قیمت دارد.
آئودی دیگر زیر مجموعه گروه فولکس‌واگن هم چندین محصول را معرفی کرد که جالب‌ترین آن مدل Aicon است.

 فولکس‌واگن

آئودی مدل “Aicon”

این خودرو نمایانگر خودروهای آینده این شرکت است و در آن خبری از فرمان و پدال‌های متداول در خودروهای امروزی نیست این خودرو با هوش مصنوعی کار می‌کند و خودران است.
در مقابل صف آرایی شرکت‌های آلمانی و ارائه محصولات برقی و هوشمند، شرکت رنو فرانسه هم خودی نشان داد. این شرکت محصول رنو سیمبیوز را ارائه کرد. خودرویی که پا را از خودروسازان آلمانی فراتر گذاشته است. این خودرو بر اساس هماهنگی خودرو با محل مسکونی ساخته شده است. این اتومبیل توسط پنل‌های خورشیدی سقف خانه شارژ می‌شود اما در هنگام پارک اگر منزل نیاز به برق اضافی داشت می‌تواند از باطری‌های این خودرو استفاده کند. صندلی‌های این خودرو به گونه ای طراحی شده که در هماهنگی با کاناپه‌های خانه باشد. در واقع این خودرو بخشی از تزئينات داخلی خانه خواهد شد و توسط یک بالا بر به وسط سالن پذيرایی خانه منتقل می‌شود و از سیستم صوتی خودرو هم می‌توان برای استفاده در خانه استفاده کرد. این خودروی مفهومی که خودران و برقی است بر اساس آنچه مهندسان رنو درباره سال ۲۰۳۰ فکر می‌کنند طراحی شده است. خودرویی که در هماهنگی با منزل و محیط اطراف خود است.
شرکت رنو البته به غیر از این خودرو، مگان آر اس و داچیا داستر جدید را هم معرفی کرد. داچیا خودروساز رومانیایی زیر مجموعه رنو است که ارزان‌ترین خودروهای اروپا را می‌سازد. محصولات این برند در ایران با نشان رنو تولید می‌شوند و رنو داستر جدید که در فرانکفورت رونمایی شد قرار است یکی از دو خودروی تولیدی در سرمایه گذاری جدید رنو در ایران باشد.
در کنار معرفی خودروهای مختلف اروپایی و برخی محصولات آسیایی معرفی یک خودرو چینی برای بازار اروپا از اتفاقات جالب نمایشگاه بود. شرکت دولتی چری چین در نمایشگاه فرانکفورت از سری محصولات خود با نام Exeed رونمایی کرد که به گفته این شرکت برای بازار اروپا طراحی شده است.
مدیرعامل چری در نمایشگاه فرانکفورت درباره این محصول گفت طی چند سال آینده ما تلاش خواهیم کرد خودروهای جدیدی را در کلاس‌های مختلف برای بازار اروپا تولید کنیم. این خودروها دارای قوای محرکه الکتریکی خواهند بود.
اولین سری از این محصولات جدید تی ایکس با موتوری هیبریدی است. این خودرو دارای یک پیشرانه ۱۵۰۰ سی سی بنزینی ۱۴۷ اسب بخاری و یک پیشرانه الکتریکی ۱۱۴ اسب بخاری است. این خودرو به گیربکس هفت سرعته خودکار و سیستم چهار چرخ محرک هوشمند مجهز شده است. در صورت موفقیت این طرح پای خودرو سازان چینی به بازار اروپا باز خواهد شد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید