• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 09 / 27

گیاهان آپارتمانی_درباره گیاه بامبو بیشتر بدانید

بامبو خوش شانس چگونه رشد می کند و شکل می گیرد؟

این گیاه در دفاتر اداره ها، روی میزها، در کسب و کارها و تقریبا در همه خانه ها وجود دارد. برخی معتقدند بخش مهم و زیبای دکوراسیون، گیاه بامبو می باشد، همین طور گیاهان بامبو خوش شانسی و ثروت به ارمغان می آورد، به خصوص اگر گیاه به عنوان هدیه داده شود. همچنین کمک می کند شهرت فنا ناپذیری به دست بیاورید. این ساقه های مقاوم می توانند در گلدانهایی تنها با آب یا در خاک و در شرایط متنوعی از نور باشند.

از گیاه بامبو بیشتر بدانید

حتی با مراقبت ضعیف گیاه بامبو می توان آن را به مدت طولانی نگهداری کرد.

مقدار زیادی از گیاهان بامبو، از تایوان و چین فرستاده می شوند. در آنجا تولید کنندگان حرفه ای، ساقه های بامبو را با بافت ها و پیچ ها و منحنی های مختلفی شکل می دهند. گیاهان بامبو با بافت های پیچیده می توانند صدها دلار ارزش داشته باشند و تعداد 20 ساقه یا بیشتر در هر بافت وجود دارد. با این حال، معمولا هر سه شاخه به هم تنیده را می توانند حداقل به قیمت 10 دلار به فروش برسانند.

از نظر فنی بامبو خوش شانس اصلا بامبو نیست، اما این گونه با نام Dracaena sanderiana نامیده می شود. اگر چه بیشتر آنها به صورت هیدرویونیک (درآب) رشد می کنند، بامبو خوش شانس می تواند در گلدان با خاک نیز رشد کند.

هشدار: برگ بامبو کمی سمی است، بنابراین در جایی که حیوانات خانگی یا بچه ها غذا می خورند نباید باشد.

مراقبت از گیاه بامبو

در این قسمت شرایط رشد یک بامبو سالم را با جزئیات بیان می کنیم.

نور

بامبو بخش آفتابی روز را می پسندد و پرتوهای خورشید را جذب می کند و در مکان هایی همچون زیر سایبان جنگل های بارانی یافت می شود. از قرارگیری مستقیم در مقابل نور خورشید خودداری کنید چرا که سبب سوختن برگهایش می شود. آنها نور خیلی کم را راحت تر تحمل می کنند تا نور خیلی زیاد. با این حال، اگر گیاه شروع به دراز شدن کند یا سبز کمرنگ شود، نور بیشتری برایش فراهم کنید.

آب

بامبو می تواند مدت نامحدودی در یک گلدان ساده پر از سنگریزه (برای تکیه گاه) رشد کند و حداقل یک اینچ (دو و نیم سانتی متر) آب نیاز دارد. اگر چه، آنها به کلر و به طور کلی مواد شیمیایی موجود در آب لوله کشی خیلی حساس اند. بامبو را تنها با آب بطری یا آب مقطر و یا آب لوله کشی که برای مدت 24 ساعت در جایی ساکن مانده و کلر آن تبخیر شده آبیاری کنید. ریشه های سالم بامبو به رنگ قرمز می باشند، بنابراین اگر شما ریشه های قرمز را در یک گلدان شیشه ای دیدید نگران نباشید. در پایان، توصیه می شود برای رعایت بهداشت، آب آن را هفته ای یک بار تعویض کنید.

فرم دادن به گیاه بامبو

جنگل بامبو، شهر کیوتو در ژاپن

دما

بامبو دمای با حرارت بین 18 تا 32 درجه سانتیگراد را دوست دارد. لطفا گیاهان را در مقابل حرارت تهویه یا دریچه گرمایشی قرار ندهید.

بامبو می تواند علاوه بر آب، در خاک غنی با زهکشی خوب رشد کند. خاک را مرطوب نگه دارید اما غوطه ور با آب نکنید.

کود

گیاهانی که در آب رشد می کنند، فقط باید هر دو ماه با استفاده از کود مایع خیلی ضعیف تغذیه شوند. یک قطره از کود مایع  برای رشد منظم بامبو کفایت می کند. متناوبا با کودهای مخصوص بامبو موجود در بازار کوددهی کنید.

آراستن و شکل دادن بامبو

با وجود ظاهر پیچیده آن، بامبو از روش بونسای برای سیم کشی و آرایش گیاه شکل نگرفته است. بلکه، آنها با چرخیدن ساقه های گیاه در مقابل یک منبع نور شکل می گیرند. به این ترتیب گیاه به طور طبیعی به سوی نور متمایل می شود.

نگهداری از گیاه بامبو

در چین، ساقه ها اغلب در طرفین رشد می کنند و شکل مارپیچی زیبایی را ایجاد می کنند. در خانه این کار دشوار است، اما می توان با قرار دادن گیاه در جعبه ای که از سه طرفه محصور است و یک طرف آن باز است، قرار داد و با توجه دقیق به سرعت رشد آن، به آرامی و به طور مرتب گیاه را بچرخانید. صبور باشید، زیرا ممکن است تا شکل بگیرد زمان زیادی ببرد.

درست است که آراستن، بخش مهمی از حفظ سلامت بامبو است. اما با گذشت زمان، بیشتر گیاهان سنگین تر می شوند و یا شکل های پیچیده، شروع به از دست دان فرم خود می کنند. به طور کلی، ایده خوبی نیست که ساقه اصلی بامبو را قطع کنید. در عوض، شاخه های جانبی را با تیغ های استریل برش بزنید. شما می توانید شاخه های جانبی را حدود دو تا سانتی متر از ساقه اصلی به عقب برگردانید. جوانه های جدید به زودی ظاهر خواهند شد و گیاهی که به وجود می آید ژولیده است. برای جلوگیری از رشد جدید، پایه برش خورده را در پارافین فرو کنید.

اگر می خواهید شکل آن را به طور چشم گیری تغییر دهید، شما می توانید یک جوانه کامل هم سطح ساقه اصلی را برش بزنید. یک زخم در تنه آن ایجاد می شود و ممکن است شاخه های جدیدی از قسمت برش خورده ظاهر شوند یا نشوند. ضایعات را دور نریزید، زیرا می توانید آنها را برای تکثیر بامبوها استفاده کنید. اگر به دلایلی ساقه اصلی نیاز به آراستن دارد، شاخه های جدید از زیر برش ظاهر می شوند و، اگر فرض کنیم که قسمت بالای آن سالم است، می تواند برای شروع رشد یک گیاه جدید استفاده شود.

مدل های بافت بامبو

مشکلات معمول بامبو

رایج ترین اشتباهات مربوط به بامبو معمولا به آب دهی ارتباط دارد. در طول زمان، آب کلر دار آنها را از بین می برد و آب کثیف یا آلوده با باکتری ها می تواند مرگبار باشد. اگر گیاه ریشه های سیاهی ایجاد کرد، آنها را باید خارج کنید. همین طور، هرگز نباید اجازه دهید برگ های مرده در آب بپوسند، زیرا ممکن است باکتری هایی به وجود آیند. هر هفته با آب تقطیر شده (مقطر) یا آب مانده در بطری، آب بامبو را عوض کنید.

اگر جلبک ها در آب رشد می کنند، معمولا این به این معنی است که گیاه در یک گلدان روشن قرار دارد، که اجازه می دهد نور نفوذ کند و باعث تقویت در رشد جلبک ها می شود. فقط باید آن را تمیز کنید و دوباره شروع کنید، و اگر رشد جلبک ها ادامه داشته باشد یک گلدان تیره انتخاب کنید.

برگ هایی که زرد هستند معمولا نشان دهنده نور خورشید زیاد یا کود بسیار زیاد است. کود را جدا کنید و گیاه را به محل سایه انتقال دهید.

برگ های قهوه ای معمولا نشان دهنده هوای خشک یا آب آلوده است. سطح رطوبت گیاه را به طور منظم با اسپری افزایش دهید و مطمئن شوید که از آب مناسب استفاده می کنید.

در نهایت، بامبو در معرض خطر حشرات مشابه دیگر گیاهان گرمسیری داخل خانه است.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید