• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 09 / 28

آموزش ماههای میلادی به انگلیسی + فیلم

یکی از آموزش های کاربردی زبان انگلیسی تلفظ صحیح ماههای میلادی و یادگیری ترتیب آنها است. شاید بسیاری با تلفظ صحیح این کلمات مشکل داشته باشند، به همین دلیل در این فیلم آموزش ماههای میلادی به ترتیب همراه با تلفظ و املای صحیح ارائه شده است که برای یادگیری بهتر چند بار تکرار می شود سعی کنید همراه با فیلم آنها را تکرار کنید.

 در انتهای مقاله توضیح مختصری برای آشنایی بیشتر با ماههای میلادی ارائه شده است، امیدواریم این آموزش مفید و کاربردی واقع شود.

ماههای میلادی به ترتیب

ماههای میلادی به ترتیب و برابری آن با ماههای شمسی، در بعضی از سال‌ ها یک روز تفاوت یا جابجایی وجود دارد.

January………………… ژانویه (11 دی تا 11 بهمن)

February……………….. فوریه (12 بهمن تا 9 اسفند)

March………………….. مارس (10 اسفند تا 11 فروردین)

April…………………….. آوریل (12 فروردین تا 10 اردیبهشت)

May……………………… می (11 اردیبهشت تا 10 خرداد)

June……………………. ژوئن (11 خرداد تا 9 تیر)

July……………………. جولای (10 تیر تا 9 مرداد)

August……………….. آگوست (10 مرداد تا 9 شهریور)

September………….. سپتامبر (10 شهریور تا 8 مهر)

October………………. اکتبر (9 مهر تا 9 آبان)

November……………. نوامبر (10 آبان تا 9 آذر)

December………….. دسامبر(10 آذر تا 10 دی)

آشنایی با ماههای میلادی
ژانویه

ژانویه نخستین ماه سال میلادی در گاهشماری گریگوری و گاه ‌شمار ژولینی است و یکی از هفت ماه سال میلادی است که 31 روز دارد. در بیشتر نقاط جهان نخستین روز این ماه با نام «روز سال نو» شناخته شده ‌است. واژه ی فارسی ژانویه برگرفته از فرانسوی Janvier است. ریشه ی این واژه از نام ژانوس (در روم باستان Ianuarius) خدای آغازها و «خدای دروازه‌ها و درب‌ ها» گرفته شده ‌است.

  • سنگ زاده شدگان در این ماه لعل است. این سنگ نشانه ی ثبات می‌باشد.
  • گل این ماه دیانتوس کاریوفیلوس صورتی یا گل برف است.
  • گل نشان ژانویه از نگاه چینی‌ها پرونوس مومه است.
  • گل نشان ژانویه از نگاه ژاپنی‌ ها کاملیا است.
فوریه

فوریه دومین ماه سال میلادی در گاهشماری گریگوری است. کوتاهترین ماه گاهشماری گریگوری و تنها ماهی که 28 یا 29 روز دارد. این ماه در سال کبیسه، 29 روز دارد. نام فوریه از واژه ی لاتین februum به معنی پالایش و تطهیر گرفته شده‌است. چون در گاه ‌شماری رومی در روز 15 فوریه «مراسم تطهیر» یا Februa برگزار می‌شد.

  • گل زاده شدگان این ماه بنفشه و پامچال است.
  • سنگ زاده شدگان این ماه آمیتیست است به نشانه ی پارسایی، فروتنی، حکمت و بی ریایی.
مارس

مارس سومین ماه سال میلادی در گاهشماری گریگوری و گاه‌ شماری ژولینی است. این ماه یکی از هفت ماهی است که 31 روز دارد.

گذشته ی نام مارس به دوران امپراتوری روم باستان باز می‌گردد. در آن دوران مارس نخستین ماه سال بود و به آن Martius گفته می‌شد این نام از روی نام خدای رومی، مارس یا آرس خدای جنگ در یونان گرفته شده بود.

  • سنگ زاده شدگان این ماه گوشنیت و سنگ خون یا هلیوتروپ است. این سنگ‌ ها نماد شجاعت ‌اند.
  • گل زاده شدگان این ماه گل نرگس است.
آوریل

آوریل چهارمین ماه در گاهشماری گریگوری و گاه‌ شمار ژولینی است و یکی از چهار ماهی است که 30 روز دارد.

هرگاه نام آوریل می‌آید خود به خود اشاره به بهار در نیم‌کره ی شمالی و پاییز در نیم‌کره ی جنوبی دارد.

گمان آن می‌رود که نام آوریل از واژه ی لاتین Aprilis گرفته شده باشد اما در مورد آن اطمینانی وجود ندارد. ریشه ‌شناسی سنتی می‌گوید که آوریل از واژه ی aperire به معنی «گشودن» گرفته شده برای اشاره به آغاز فصل بهار که در آن گل‌ ها و درختان باز می‌شود.

مِه یا مِی

مِه یا مِی پنجمین ماه سال در گاهشماری گریگوری و گاه‌شماری ژولینی است همچنین سومین ماهی است که 31 روز دارد، بعلاوه، این ماه کوتاه‌ ترین اسم را در میان دیگر ماه ‌ها دارد.

نام این ماه از روی مایا ایزدبانوی یونان گرفته شده است. مایا در دوران روم باستان به عنوان ایزدبانوی زایش شناخته می‌شد. جشن بونادئا در همین ماه برگزار می‌شد.

  • سنگ زاده شدگان این ماه، زمرد است و نشانه ‌ای است از عشق و موفقیت.
  • گل این ماه گل برف و زالزالک برگ‌ریز است.
  • برج ثور (تا 20 مه) و جوزا (از 21 مه به بعد) در این ماه جای دارند.
ژوئن

ژوئن یا جون ششمین ماه سال میلادی در گاه‌شمار ژولینی و گاه‌ شمار گریگوری است و یکی از چهار ماه 30 روزه ی سال است. اووید شاعر رومی، در چکامه‌هایش برای نام ژوئن، دو ریشه آورده است: نخستین آن یونو (juno)، خدایگان رومی و همسر ژوپیتر است که هم ردیف هرا خدایگان یونانی در افسانه‌های یونان باستان است. دوم: گفته است که این نام از واژه ی لاتین iuniores به معنی «جوانترها» گرفته شده که در برابر maiores به معنی «بزرگترها» یا «پیرترها» قرار می‌گیرد. اووید بر این باور بود که ریشه ی ماه مه، ماه پیش از ژوئن، از واژه ی maiores گرفته شده ‌است.

چون نام ژوئن یا جون از نام خدایگان یونو (juno) (یا هرا) گرفته شده‌است و یونو خدای ازدواج و زوج‌ های ازدواج کرده بود، برخی این مطلب را به فال نیک می‌گیرند و آن را عاملی مؤثر در خوشبختی می‌دانند برای همین در این ماه بیشترین شُمار ازدواج دیده می‌شود.

افسانه‌ای ایسلندی می‌گوید که اگر در 24 ژوئن، برهنه در شبنم‌های سحرگاه تنی به آب بزنی، آنگاه تا هنگامه ی پیری در ساحل چنین خواهی کرد.

  • سنگ زاده شدگان این ماه کریزوبریل، سنگ ماه و مروارید است. به معنی سلامتی و طول عمر.
  • گل زاده شدگان این ماه پیچ امین‌الدوله و رز است.
  • طالع بینی این ماه، برج‌ های جوزا یا سرطان است.
ژوئیه

ژوئیه یا جولای هفتمین ماه سال میلادی در گاهشماری گریگوری و گاه ‌شماری ژولینی (میان ژوئن و اوت) است این ماه، چهارمین ماهی است که 31 روز دارد. نام این ماه از سوی سنای روم برای بزرگداشت ژولیوس سزار که در این ماه به دنیا آمده بود، برگزیده شده است. پیش از آنکه چنین نامگذاری صورت گیرد نام این ماه کوئینتیلیس بود.

در روم باستان جشن پاپلیفوگیا در 5 ژوئیه و لودی آپولینارس در 13 ژوئیه و چند روز پس از آن برگزار می‌شد اما امروزه این جشن‌ها مطابق گاه‌شماری میلادی امروزی دیگر با این تاریخ ‌ها متناظر نیستند.

  • سنگ زاده شدگان در این ماه، یاقوت سرخ است که نمادی است از شادمانی
  • گل این ماه، گل شویدی یا نیلوفر آبی است.
  • برج سرطان تا 21 ژوئیه و برج اسد از 22 ژوئیه به بعد در ماه قرار دارد.
اوت

اوت یا «آگَست» هشتمین ماه سال میلادی در گاهشماری گریگوری و همچنین یکی از هفت ماه گاهشماری گریگوری با 31 روز است. اوت تلفظ فرانسوی واژه لاتین اوتوس (به معنی فرخنده) است و فارسی این واژه را از راه فرانسوی به وام گرفته است.

سپتامبر

سپتامبر نهمین ماه سال میلادی در گاهشماری گریگوری و ژولینی است، همچنین یکی از چهار ماه گاهشمار گریگوری است که 30 روز دارد.

سپتامبر در نیم‌کره ی شمالی از نظر فصلی برابر با مارس در نیم‌کره ی جنوبی است. نخستین روز سپتامبر در نیم‌کره ی شمالی آغازگر پاییز و در نیم‌کره ی جنوبی آغازگر بهار است. سپتامبر در همان روزی از هفته آغاز می‌شود دسامبر در سال‌های معمولی آغاز می‌گردد همچنین هیچ ماهی نیست که در همان روزی از هفته تمام شود که سپتامبر تمام می‌شود.

اُکتُبر

اُکتُبر، در فارسی دَری «اکتوبر» دهمین ماه سال میلادی در گاهشماری گریگوری و همچنین یکی از هفت ماه گاهشماری گریگوری با 31 روز است.

اکتبر از آنجا که در گاهشماری کهن رومی ماه هشتم به ‌شمار می‌آمد نامش را از واژه ی لاتین “octo” به معنی هشت گرفته ‌است. ماه اکتبر به طور معمول در نیم‌کره ی شمالی با فصل پاییز و در نیم‌کره ی جنوبی با فصل بهار همراه است

نوامبر

نوامبر یازدهمین ماه سال میلادی در گاه‌ شمار ژولینی و گاهشماری گریگوری و یکی از چهار ماه 30 روزه ی سال است. همچنین نوامبر ماه نهم در گاه ‌شمار رومی نیز بود. نوامبر از واژه ی لاتین novem به معنی 9 گرفته شده ‌است تا هنگامی که ژانویه و فوریه به گاه‌ شمار رومی اضافه شد.

روز تمام مقدسات (All Saints’ Day) که در گذشته به آن روز تمام یادگاران (All Hallows Day) می‌گفتند؛ یک روز مقدس مسیحی است که در 1 نوامبر جشن گرفته می‌شود. بنابراین روز پیش از هالووین می‌شود «شب همه ی یادگاران» یا All Hallows Eve. در سوئد روز تمام مقدسات، تعطیلی رسمی است و در نخستین شنبه ی نوامبر برگزار می‌شود. در سال 2011 این روز برای سوئدی ‌ها در 5 نوامبر قرار داشت.

  • سنگ زاده شدگان نوامبر زبرجد هندی (بویژه رنگ زرد آن) و کوارتز است.
  • گل زاده شدگان این ماه داودی است.
  • نوامبر در صورت ‌های فلکی عقرب و قوس یا کمان قرار دارد.
دِسامبر

دِسامبر دوازدهمین و آخرین ماه سال میلادی در گاهشماری گریگوری و همچنین یکی از هفت ماه گاهشماری گریگوری با 31 روز است.

گل ‌های ماه دسامبر، نرگس و خاس است و سنگ‌ های آن فیروزه، لاجورد، زیرکن، زبرجد هندی (آبی) و تانزانیت است.

  • سنگ زاده شدگان این ماه زیرکن (آبی) و فیروزه است.
  • گل‌ های زاده شدگان این ماه خاس و پوینستیا است.
  • دسامبر در صورت ‌های فلکی قوس یا کمان و برج جدی قرار دارد.

 زهرا صـانعی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

  1. درود بر شما
    مراتب سپاس خود را بابت مطالب ” آموزش ماههاي ميلادي به انگليسي ”
    ابراز داشته آرزوي موفقيتتان را خواستارم.

  2. مرسی از سایت خوبتون ….موفق باشید

  3. ممنونم عالی بود

  4. خیلی خوب بود
    اما بیشتر مطالب آموزش زبان بذارید متشکرم

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید