• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 07

خلاقیت در نقاشی درخت پاییزی

با توجه به قرار گرفتن در فصل زیبای پاییز با نگاه کردن به درختان می بینید به آرامی رنگ برگ های آنها در حال تغییر می باشند و به رنگ هایی مثل زرد، قرمز، نارنجی، ارغوانی و… تبدیل می شوند. در این سری از مقاله های آموزشی وب سایت یاد بگیر دات کام درخت پاییزی را آموزش می دهیم که بسیار زیباست و مراحل نقاشی آن نیز جالب است.

در مقاله دیگر وب سایت یاد بگیر دات کام از خلاقیتی برای کشیدن درخت بهاری با عنوان “نقاشی و کاردستی درخت بهاری” بهره گرفتیم و در این مقاله طرز نقاشی درخت پاییزی را با خلاقیت دیگری آموزش می دهیم.

برای کشیدن نقاشی درخت ابتدا باید از تنه درخت شروع کنید برای این کار ابتدا از پایین برگه سه مثلث نامنظم برای ریشه های درخت با فاصله از یکدیگر نقاشی کنید که ضلع سوم کشیده نمی شود و این سه مثلث به یکدیگر متصلند سپس از طرفین ریشه ها به سمت بالا حرکت کنید تا تنه درخت مشخص شود.

خلاقیت در نقاشی درخت پاییزی

در ادامه شاخه های درخت را به دو قسمت تقسیم کنید، برای این که نقاشی تان زیباتر شود و واقعی تر به نظر آید از الگوی شکل زیر کمک بگیرید.

نقاشی زیبای درخت برای کودکان

روی شاخه های اصلی خطوط موازی و نامنظمی بکشید و شاخه های کوچکی را در جهت های مختلف ایجاد کنید.

آموزش مرحله به مرحله درخت

تنه درخت آماده است حال می توانید با آبرنگ یا رنگ های پمادی، آن را با رنگ قهوه ای رنگ آمیزی کنید و روی تنه آن را با قهوه ای تیره تر و یا مشکی سایه بیاندازید.

نقاشی درخت پاییزی

برای نقاشی برگ های درخت می توانید با کمی خلاقت برگ های زیبا و متفاوتی را ایجاد کنید. اگر بخواهید برگها همگی یک اندازه به نظر آیند پس باید از الگویی پیروی کنید برای این کار، رول مقوایی دستمال لوله ای توالت را انتخاب کنید. همان طور که می بینید سطح مقطع آن به صورت دایره است با کمی فشار طرفینی می توانید سطح مقطع لوله را به شکل چشم یا برگ تغییر دهید. سپس لوله مقوایی را به دو یا چند قسمت ببرید تا بتوانید رنگهای مختلفی از برگها را روی شاخه ها بکشید.

خلاقیت در نقاشی درخت پاییزی

از رنگ های پمادی و یا هر رنگی که در دسترس دارید سه رنگ زرد، قرمز و نارنجی را انتخاب کنید.

هر کدام از رنگ ها را به صورت جداگانه درون ظرفی بریزید و ته هر مقوایی را به یک رنگ آغشته کنید و مطابق شکل  روی شاخه ها قرار دهید.

رنگ امیزی درخت پاییزی

بعد از این که همه ی شاخه های درخت از برگ پوشیده شد می توانید با یک قلم مو داخل برگ ها را رنگ کنید تا زیباتر شود.

خلاقیت در رنگ آمیزی درخت پاییز

برای رنگ آمیزی می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید علاوه بر روشی که در بالا توضیح داده شد می توانید بدون هیچ ابزاری فقط با انگشتان خود و با کمک رنگ انگشتی رنگ کنید. رنگ انگشتی را می توانید از لوازم تحریری ها که مخصوص رنگ آمیزی کودکان است تهیه کنید.

مطمئنا شما هم درخت بسیار زیبایی را نقاشی کرده اید و از انرژی که رنگ های پاییزی گرم به شما می دهند لذت می برید. بعد از این که رنگ نقاشی خشک شد می توانید آن روی دیوار اتاق بچسبانید و یا اینکه با خلاقیت خود قاب زیبایی بسازید و نقاشی را داخل آن قرار دهید سپس در جایی مناسب از اتاق بچسبانید و یا روی میز خود بگذارید.

تنظیم: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید