• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 14

بازماندن برخی از ستاره های فوتبال از جام جهانی ۲۰۱۸

برخی از ستارگان فوتبال جهان به همراه تیم ملی خود طعم تلخ ناکامی را در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه چشیدند و از حضور در دور نهایی این رقابت‌ها بازماندند، از جمله آرین روبن، گرت بیل و آرتورو ویدا.

آرین روبن (تیم ملی هلند / باشگاه بایرن مونیخ)

دو گل آرین روبن، مهاجم و کاپیتان تیم ملی فوتبال هلند مقابل سوئد هم نتوانست نارنجی‌پوشان هلند را نجات دهد و آنها را به دور نهایی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه برساند. تیم هلند که زمانی از قدرت‌های بزرگ فوتبال اروپا بود، دورانی بحرانی را می‌گذراند و پس از غیاب در جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ اکنون در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز غایب است. آرین روبن پس از این ناکامی کناره‌گیری خود از تیم ملی هلند را اعلام کرد.

آرین روبن (تیم ملی هلند / باشگاه بایرن مونیخ)

گرت بیل (تیم ملی ولز / باشگاه رئال مادرید)

گرت بیل که در جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ به همراه تیم ملی فوتبال ولز خوش درخشیده و به دور نیمه‌نهایی رسیده بود، در دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ حضور چندان موفقی را تجربه نکرد. او در دیدار سرنوشت‌ساز ولز مقابل ایرلند به خاطر مصدومیت تنها ناظر پیکار بود و با تلخی شاهد شکست یک بر صفر خانگی سرخ‌پوش‌های ولز بود که امید داشتند، برای نخستین‌ بار در دور نهایی مسابقات جام جهانی حضور یابند.

گرت بیل (تیم ملی ولز / باشگاه رئال مادرید)

پیئر امریک اوبامیانگ (تیم ملی گابن / باشگاه بوروسیا دورتموند)

اوبامیانگ، مهاجم خطرناک و کاپیتان تیم ملی فوتبال گابن که در باشگاه بوروسیا دورتموند آلمان توپ می‌زند، از چهره‌های درخشان و موفق بوندس‌لیگا محسوب می‌شود. او در بازی‌های خود در پیراهن تیم ملی فوتبال گابن اما اقبال چندانی نداشته و در پی شکست ۳ بر صفر از ملی‌پوشان مراکش دیگر شانس صعود به دور نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ را ندارد.

پیئر امریک اوبامیانگ (تیم ملی گابن / باشگاه بوروسیا دورتموند)

الکسیس سانچز و آرتورو ویدال (تیم ملی شیلی / باشگاه‌های آرسنال و بایرن مونیخ)

الکسیس سانچز و آرتورو ویدال که از چهره‌های صاحب‌نام فوتبال آمریکای جنوبی محسوب می‌شوند، در دیدار مهم تیمشان، شیلی مقابل برزیل با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند. ملی‌پوشان شیلی این ترتیب نتوانستند به عنوان یکی از نمایندگان قاره آمریکای لاتین به دور نهایی مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ راه بابند. در خور توجه آنکه شیلی در حال حاضر عنوان قهرمانی آمریکای جنوبی را در دست دارد.

الکسیس سانچز و آرتورو ویدال

آدنری یارمولنکو (تیم ملی اوکراین / باشگاه بوروسیا دورتموند)

آدنری یارمولنکو، مهاجم پرسابقه تیم ملی فوتبال اوکراین که در خدمت باشگاه آلمانی بوروسیا دورتموند است، در دیدار مهم اوکراین و کرواسی شکستی ۲ بر صفر را تجربه کرد و در پی این ناکامی دیگر شانسی برای حضور در دور نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه ندارد.

ستاره تیم دورتموند

نبی کیتا (تیم ملی گینه / باشگاه آر. بی. لایپزیگ)

نبی کیتا که در سال ۲۰۱۵ در سن ۲۰ سالگی به عنوان بهترین فوتبالیست گینه برگزیده شد، در پیکار سرنوشت‌ساز مسابقات مقدماتی جام جهانی به همراه تیمش با نتیجه ۴ بر یک از تونس شکست خورد و از صعود به دور نهایی این رقابت‌ها در روسیه باز ماند. او در حال حاضر در خدمت باشگاه آلمانی آر. بی. لایزپیگ است و در فصل گذشته به همراه این باشگاه نایب‌قهرمان بوندس‌لیگا شده بود.

نبی کیتا ستاره فوتبال

سئاد کولاسیناک (تیم ملی بوسنی و هرزگوین / باشگاه آرسنال)

در حالی که تیم ملی بلژیک بلیط حضور در دور نهایی مسابقات جام جهانی را گرفت و یونان هم به بازی‌های پلی‌آف راه یافت، کولاسیناک، به همراه تیم ملی فوتبال بوسنی و هرزگوین تنها به رده سوم در گروه H رسید و به این ترتیب نتوانست به دور نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ صعود کند.

سئاد کولاسیناک (تیم ملی بوسنی و هرزگوین / باشگاه آرسنال)

داوید آلابا (تیم ملی اتریش / باشگاه بایرن مونیخ)

داوید آلابا که از ستون‌های تیم ملی اتریش و همچنین بایرن مونیخ محسوب می‌شود، به همراه ملی‌پوشان اتریش در مسابقات مقدماتی جام جهانی بازی‌های نسبتا ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و در دور مقدماتی در گروه D تنها در رده چهارم جای گرفت. ناگفته نماند که فدراسیون فوتبال اتریش در پی این ناکامی قرارداد خود با مارسل کولر، سرمربی ملی‌پوشان را تمدید نکرد.

داوید آلابا (تیم ملی اتریش / باشگاه بایرن مونیخ)
هاکان چالان‌اوغلو (تیم ملی ترکیه / باشگاه آ ث میلان)

تیم ملی فوتبال ترکیه نیز از تیم‌هایی است که دور مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ را با ناکامی طی کردند. هاکان چالان‌اوغلو، ستاره تیم ترکیه و یارانش در دیدار سرنوشت‌ساز مقابل ایسلند با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند و آخرین شانس برای صعود به دور نهایی جام جهانی را از دست دادند.

ستاره های فوتبال جا مانده از المپیک 2018

هنریک مخیتاریان (تیم ملی ارمنستان / منچستر یونایتد)

مخیتاریان، ستاره‌ی بنام تیم ملی فوتبال ارمنستان اگر چه موفقیت‌های بزرگی را در سطح باشگاهی جشن گرفته، اما در پیراهن تیم ملی کشورش همچنان انتظار کامیابی را می‌کشد. او با توجه به عملکرد ضعیف ملی‌پوشان ارمنستان در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ از جمله ستارگان غایب در دور نهایی در روسیه است.

هنریک مخیتاریان (تیم ملی ارمنستان / منچستر یونایتد)

کریستین پولیسیک (تیم ملی آمریکا / باشگاه بوروسیا دورتموند)

یکی از بازندگان بزرگ رقابت‌های مقدماتی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ تیم ملی فوتبال ایالات متحده است که در پیکار سرنوشت‌ساز مقابل تیرینیداد و توباگو با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و برای نخستین بار از سال ۱۹۸۶ به این سو در دور نهایی جام جهانی حضور نخواهد داشت. این ناکامی برای کریستین پولیسیک، ستاره تیم آمریکا نیز تجربه‌ی تلخی است که حال شانس درخشش در صحنه‌ی جام جهانی را نخواهد داشت.

کریستین پولیسیک (تیم ملی آمریکا / باشگاه بوروسیا دورتموند)

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید