• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 16

مکانهای شگفت انگیز گردشگری در فیلیپین

برای کسانی که قصد سفر به جنوب شرق آسیا و فیلیپین را دارند جالب است بدانند بهترین مکانهای گردشگری در فیلیپین در سال 2017 چه مکانهایی معرفی شده است؟

در این مقاله لیستی تهیه کرده ایم از زیباترین و معروفترین مکانهای دیدنی فیلیپین، که همچنین بازدید از این مکانها در سالهای اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرده است، سعی کنید برنامه سفر خود را به فیلیپین، قطب باشکوه آسیای جنوب شرقی تغییر دهید مطمئن باشید که از این گردشگری زیبا و شگفت انگیز، لذت خواهید برد.

بیش از 7000 جزیره بی نظیر در فیلیپین برای گردشگری در 2017 وجود دارد که شما را ترغیب می کند هر چه سریعتر برای سفر به این کشور برنامه ریزی کنید.

کورون، پالاوان

کورون به عنوان یکی از زیباترین مکانهای دیدنی فیلیپین و سکونتگاهی مسکونی شناخته می شود، به راستی بهشتی در منطقه گرمسیری است که دیدنی های مختلف آنجا، تعجب شما را بر می انگیزاند. تصاویر زیبایی که حتی می توانید به عنوان کارت پستال به دوستان خود هدیه بدهید.

آب شفاف، سواحل شنهای سفید، پرتگاههای آهکی بلند، و جزایر دوردست خوش منظر. دیگر اینکه مرجانهای رنگارنگ میزبان کشتی های شکسته و غرق شده زیر آب هستند که یکی از زیباترین مناطق را خلق کرده اند و مایه تعجب و شگفتی غواصان می باشند.

کورون ۶۸۹٫۱۰ کیلومترمربع مساحت و ۴۲٬۹۴۱ نفر جمعیت دارد.

        آشنایی با کورون منطقه گردشگری فیلیپین

استان باتانس

باتانس از مکانهای رویایی گردشگری در فیلیپین است، یک پناهگاه رویایی است که فقط در خواب می توان دید و تکه ای از آسمان بر زمین است!

استان باتانس شمالی‌ترین ناحیه فیلیپین است که از نظر جمعیت و مساحت کوچکترین استان کشور فیلیپین می باشد. مساحت این استان دویست و نه کیلومتر مربع است.

شهرت این منطقه به خاطر چشم اندازهای زیبا و ممتاز آن است، این سرزمين‌ عجايب‌ در دور دست، هیبت پرتگاهها، تپه های هموار، تخته سنگهایی که کنار رود را آراسته اند، در خود گنجانیده است. به علاوه این بهشت زمین به ده ها هزار سنگهای تنومند و خانه های سنگی تاریخی خود می بالد.

آشنایی با باتانس فیلیپین منطقه گردشگری

ال نیدو، پالاوان

ال نیدو شهری در فیلیپین است که در پالاوان واقع شده‌است.

غارهای کوچک و سواحل جالب در ال  نیدو مورد توجه است، ال نیدو مادر گذرگاه طبیعی است که بزرگترین و باشکوه ترین زیبایی های طبیعی را به نمایش می گذارد. خلیج های کوچک آفتابی، آبهای روشن، سواحل آفتابی، به راستی ال نیدو یکی از زیباترین مناظر دریایی در جهان است.  علاوه بر سواحل، از نظر جنگلهای سبز و پرتگاههای سنگ آهکی نیز فوق العاده است.

ال نیدو ۴۶۵٫۱۰ کیلومترمربع مساحت و ۳۶٬۱۹۱ نفر جمعیت دارد و ۶۰۹ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.

آشنایی با ال نیدو منطقه گردشگری فیلیپین

بوراکی، اکلان

بوراکی بدون شک، آخرین مقصد ساحلی و یکی از بلندترین مکانها در فیلیپین است. در یک نظرسنجی در سال 2015 توسط خوانندگان Conde Nast Traveler، این جزیره مشهور جهان توجه مسافران گوشه گوشه ی دنیا را به سواحل آفتابی، آّبهای خیره کننده و ماسه های سفید نرم خود جلب کرده است. علاوه بر آن، مناظر خیره کننده در شبانگاه این منطقه گردشگران زیادی را به خرج کردن پولهایشان ترغیب می کند.

آشنایی با بوراکی منطقه گردشگری فیلیپین

دریاچه سبیو

چرا حتما باید دریاچه سبیو را ببینید؟ با اینکه این دریاچه به شهرت بوراکی و پالاوان نیست، با این وجود یک مقصد زیبا و باشکوه گردشگری است که صنعت گردشگری رو به رشد است. یکی از مقاصد گردشگری است که در فیلیپین دست کم گرفته شده است. دریاچه سبیو اقامتگاه آبشارهای قابل توجه و دریاچه های فوق العاده تمیزی است. علاوه بر آنها، در این منطقه با فرهنگ قبایل Ubo و T’boli آشنا می شوید.

در راس همه هیجانات، زیپ لاین سواری در فیلیپین است. مطمئنا خاطره هیجان زیاد این سواری، دیدن مناظر بی نظیر و تنفس هوای تازه هیچ گاه از ذهن شما پاک نخواهد شد.

در زیپ لاین سواری، کابلهایی شبیه تله کابین در ارتفاع قرار داده شده که اشخاص به صورت آزاد و بدون کابین، به کمک طناب و حفاظهایی به کابل متصل می شوند و توسط غلتک هایی بر روی کابل حرکت می کنند.

آشنایی با دریاچه سبیو منطقه گردشگری فیلیپین

ویگان

ویگان یا ویگان سیتی اولین و تنها شهر ثبت شده در میراث یونسکو در فیلیپین است. در ویگان نگاهی عجیب به مستعمرات گذشته و فرهنگ کشور می اندازید. از خانه های به سبک اسپانیایی تا کلیسای جامع آگوستینین قرن هفدهم را می بینید که سابقه تاریخی و فرهنگ این شهر شما را میخکوب می کند.

ویگان شهری بندری و مرکز استان ایلوکوس جنوبی است که در کرانه دریای جنوبی چین قرار گرفته‌است ویگان و استان ایلوکوس جنوبی بخشی از مجموعه جزایر لوزون هستند که بخش شمالی کشور فیلیپین را تشکیل می‌دهند.

جمعیت این شهر ۴۷٬۲۴۶ نفر است.

آشنایی با ویگان منطقه گردشگری فیلیپین

استان سیکیخور

سیکیخور مکان اسرارآمیزی در فیلیپین است که مردم معتقدند جادوگران و حتی مخلوقات عجیب افسانه ای در آنجا پرورش می یابند. هرچند همه می دانند که این شایعات صحیح نیست، افراد زیادی هنوز معتقدند که این جزیره با رمز و سحر و جادو پیوند خورده است. با این حال مردمی که به این منطقه می آیند از زیبایی آبشارها، پارکها و سواحلی مثل ساحل Kagusuan و Salagdoong به وجد می آیند.

این استان بخشی از جزیرهٔ ویسایا به شمار می‌رود.

مرکز این استان شهر سیکیخور است. جمعیت آن حدود هشتاد و یک هزار نفر است. مساحت این استان سیصد و چهل و سه کیلومتر مربع است.

آشنایی با سیکیخور منطقه گردشگری فیلیپین

پارک طبیعی آب سنگ مرجانی توباتا

اگر برای شما غواصی در دریا به سادگی خوردن یک فنجان چای است! مطمئن باشید که پارک طبیعی آب سنگ مرجانی توباتا می تواند در بالاترین لیست مکانهای دیدنی شما قرار گیرد. اینجا یکی از مناطق حفاظت شده ای است که به راحتی می توانید در آن شیرجه بزنید و غواصی کنید، لاک پشت های آبی، کوسه ماهی، ماهی شیر، دلقک ماهی و مانترا را می بینید. توباتا همچنین پناهگاه دوازده نوع پرنده نیز هست.

این آب‌سنگ مرجانی در دریای سولو در جنوب غربی فیلیپین قرار گرفته‌است و به دلیل داشتن مجموعه‌ای از عوارض طبیعی، گیاهان و جانوران منحصر به ‌فرد در فهرست میراث طبیعی یونسکو قرار گرفته‌ است

صخره‌های مرجانی توباتا در نزدیکی جزیره پالاوان قرار دارند.

آشنایی با تابائو منطقه گردشگری فیلیپین

استان و جزیره بُهُل

تپه های شکلاتی بُهُل، یکی از مناظر تندیسی در این کشور است، یک سری از این تپه های بسیار زیبا بر Batuan، Sagbayan  و Carmen  در بهلگسترده شده است، این عجایب طبیعی “تپه های شکلاتی” نامیده شده اند چون در فصول خشک، لایه هایی از علف سبز بر روی زمینه قهوه ای رنگ قرار می گیرند و این تپه ها با اشکال منظم مخروطی و پوشیده از درخت در مرکز این جزیره قرار گرفته‌اند.

بهل همچنین به خاطر حیوانات وحشی منحصر به فردش مثل تارزیرهای فیلیپینی، رودخانه ها و سواحل شنهای سفیدش شناخته شده است. قابل ذکر است که دریای ابر بهل در هر روز جزو پدیده های طبیعی سحرآمیز آن است.

بُهُل یکی از استان‌های کشور فیلیپین و نیز نام جزیره‌ای است که این استان را در بر می‌گیرد. این استان در مرکز این کشور قرار گرفته است و بخشی از جزیره‌های ویسایا است.

جمعیت آن بیش از یک میلیون و یکصد هزار نفر است. مساحت این استان بیش از چهار هزار و یکصد کیلومتر مربع می باشد.

آشنایی با بهل منطقه گردشگری فیلیپین

غارهای لنگوین گوبینگاب در سامار

هزاران غار در این جزیره کشف شده است و سامار را تبدیل به پایتخت غاری این کشور کرده است. بزرگترین سیستم غاری در لنگوین گوبینگاب به ویژه در کالبیگا کشف شده است. این سیستم غاری خیلی بزرگ است که می توان آن را با بزرگی یک زمین فوتبال مقایسه کرد. بنابراین، اگر می خواهید به زندگی خود در سال 2017 چاشنی اضافه کنید، سامار را به لیست سفرهای امسال خود اضافه کنید.

آشنایی با غارهای سامار منطقه گردشگری فیلیپین

آتشفشان مایون، استان آلبای

مایون آتشفشانی در استان آلبای فیلیپین است. این قله که ۲٬۴۶۳ ارتفاع دارد از اوت ۲۰۱۴ تاکنون در حال گدازه‌پراکنی می‌باشد.

آشنایی با مایون منطقه گردشگری فیلیپین

شالیزارهای پلکانی بانائو، استان ایفوگائو

این شالیزارها جزو “هشت عجایب دنیا” و “یکی از شگفت ‌انگیزترین پروژه‌های کشاورزی جهان” تصور می شود، این گنج طبیعی قطعا یکی از بهترین مکانها برای گردشگری در فیلیپین و سفری برای دیدن مناظر طبیعی است. همچنین سفری برای آشنایی از نزدیک با قبایل ایفوگائو است.

شالیزارهای پلکانی بانائو نام شالیزارهای پلکانی‌ای در کوه‌های ایفوگائو در کشور فیلیپین است که در حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و جزو میراث جهانی یونسکو در کشور فیلیپین شناخته می‌شوند.

آشنایی با منطقه گردشگری فیلیپین شالیزارهای پلکانی بانائو، استان ایفوگائو

شهر ایلویلو

یک تجربه خوردنی فراموش نشدنی در فیلیپین، که قسمت اصلی و مهم شهر ایلویلو شامل لا پاز بچوی (نوعی سوپ نودلی) و پنسیت مولو (نوعی سوپ) است. همچنین در تاریخ و فرهنگ این شهر نوشیدنی ها، مکانهای تاریخی مثل کلیسای مولو، پلازا لیبرتاد، میوزیو ایلویلو و جیرو کترال و ساحل باشکوه نیز اهمیت دارد.

آشنایی با ایلولو منطقه گردشگری فیلیپین

امیدواریم از معرفی مناطق زیبای گردشگری در کشور فیلیپین لذت برده باشید و قصد سفر به آنجا را در برنامه خود بگنجانید.

ترجمه: سمیه مظفری

           

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید