• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 17

نقاشی قطره آب سه بعدی + فیلم

علاقه مندان به نقاشی هنر خود را به شکل های مختلفی روی بوم و یا کاغذ می کشند و با خلاقیتی که دارند اثر زیبایی را خلق می کنند یکی از سبک های نقاشی پرطرفدار امروزی نقاشی سه بعدی و برجسته است که نقاشان ماهر با خلاقیت و تکرار و تمرین اثری خلق می کنند که بسیار واقعی و شبیه عکس به نظر می آیند. در این مقاله فیلم آموزشی تهیه کرده ایم که نحوه کشیدن قطره های آب را به صورت مرحله به مرحله آموزش می دهد.

در مقاله های قبلی وب سایت یاد بگیر دات کام با یک نوجوان که در سبک سه بعدی کار می کند و نقاشی هایش بسیار زیبا هستند مصاحبه کرده ایم. شما می توانید برای آشنایی بیشتر با این سبک و دیدن آثار هنری وی به مقاله  “مصاحبه اختصاصی یاد بگیر دات کام با محمد متین نصیری نقاش سه بعدی ” مراجعه کنید.

برای کشیدن قطره های آب سه بعدی، ابتدا برگه سفیدی را انتخاب کنید و با مداد مشکی همانند قطره های آب دایره های نامنظمی را نقاشی کنید. همانند فیلم، روی دایره ها خطوط افقی که کمی قوس دارند بکشید.

نُه دایره کوچک و بزرگ نقاشی کنید و با خط کش و با مداد آبی رنگ، خطوط افقی را بین دایره ها بکشید. دقت کنید که فاصله خطوط افقی باید همانند فاصله خط های یک دفترخط دار، منظم و حدود یک سانتی متر باشد! و قسمتی که دایره وجود دارد را خالی بگذارید. بعد از اینکه برگه را خط کشی کردید با همان مداد آبی داخل دایره ها را به جای خطوط صاف، خطوط منحنی بکشید تا قطره ها سه بعدی و حجم دار به نظر برسد.

با مداد رنگی سفید قسمتی که نور بیشتری به آن تابیده را سفیدرنگ کنید. قسمتی از بالا و پایین قطره ها به صورت لکه های نامنظم سفید کنید.

سپس با مداد رنگی آبی، داخل قطره ها را رنگ کنید، رنگ آمیزی نیز به صورت نامنظم باشد و روی نقاط سفید نیز رنگ نکنید. بعد از اینکه همه دایره ها را با آبی رنگ کردید، یک تکه پارچه را دور انگشت خود بپیچید و رنگ آبی را همانند فیلم محو کنید تا یکدست شود.

آنچه در این فیلم دیدید قطره های آبی رنگی است که با خلاقیت به صورت برجسته نقاشی شده است حال اگر می خواهید نقاشی شما به واقعیت نزدیک تر باشد مراحل زیر را از روی راهنمایی که بیان شده است در نقاشی خود پیاده کنید.

تصویر قطره ها همراه با سایه آنها را در زیر می بینید.

فیلم آموزش نقاشی سه بعدی

برای کاملتر کردن نقاشی خود می توانید با مداد مشکی دور قطره ها را هاله ای از مشکی کنید. طوری که سایه قطره آب روی کاغذ نمایان باشد. و روی قطره هایی که قبلا آبی زده اید مجددا، مشکی کمرنگی بزنید و با مداد سفید قسمت سفیدرنگ را پر رنگ کنید. و با استفاده از پارچه رنگ ها را محو کنید تا قطره های آب طبیعی تر به نظر برسند.

این سبک از نقاشی نیاز به تمرین زیاد دارد، با محو کردن رنگ ها مرز بین خطوط از بین می روند و این باعث می شود تا نقاشی شما برجسته به نظر آید.

تنظیم: میترا نامجو

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



  1. سلام
    خیلی جالب بود
    استفاده کردم .

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید