• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 18

فناوری های جدید در بازی های رایانه ای + فیلم

واقعیت مجازی و یا زندگی کردن در دنیایی مجازی، رویایی است که به واقعیت تبدیل شده است. واقعیت مجازی یا Virtual Reality یعنی تلاش بشر برای برداشتن مرزهای بین فضای واقعی و فضای مجازی. سال هاست که محققین به دنبال راهی برای ادغام کردن فضای مجازی و فضای واقعی هستند و این همه تحقیق برای آسان کردن زندگی انسان ‌ها و ایجاد جذابیت در میان مشغله‌ های فراوان کاری در اجتماعهای امروزی که همه درگیر زندگی روزمره هستند ایجاد چنین فضایی که انسان ‌ها را گاهی از خستگی ‌ها و مشغله ‌های فکری دور می‌کند به شدت احساس می‌شود.

در این راستا تلاش های زیادی صورت گرفته و کمپانی های مختلف محصولات متنوعی را ارائه کرده اند تا بتوانند در تحقق رویاهای افراد نقش داشته باشند. یکی از این موارد قرار گرفتن در فضای بازی های کامپیوتری است که باعث طراحی ابزار و لباس هایی شده تا کاربران بتوانند به طور واقعی در این فضا قرار بگیرند و آن را لمس کنند. این ویدیو حاوی جدیدترین فناوری های واقعیت مجازی در زمینه Gaming است.

هدست Microsoft HoloLens

هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده‌ ی مایکروسافت که Hololens نام دارد. این هدست مایکروسافت می‌تواند دنیای واقعی و مجازی را ترکیب کند، توسط آن می‌توانید اجسام مجازی را وارد دنیای واقعی خود کنید. از کارکرد‌های جالب این هدست هیجان انگیز می‌توان به شبیه سازی عناصر بازی، شیوه جدید پرداختن به بازی‌ ها و نمایش نرم‌افزار‌های مختلف ویندوز 10 اشاره کرد. با استفاده از این عینک شما قادر خواهید بود تمام اشیاء مجازی را لمس کنید، آن ها را حرکت دهید و کارهای مختلفی را یاد بگیرید.

بازی ماینکرافت نوعی ساخت و ساز با بلوک های کوچک و بزرگ، سبک و سنگین است صحنه ای در این ویدیو وجود دارد که بازی ماینکرافت را نشان می داد. در واقع شما وقتی هالو لنز را بر روی چشم خود قرار می دهید به کمک دوربین ها، حسگر ها و بلندگوهای خارق العاده آن تمامی جزئیات بازی حتی کوچکترین صداها را حس خواهید کرد! وقتی که عینک بر روی چشمتان است همه چیز گویا در دنیای واقعی رخ می دهد. شما می توانید بر روی یک میز ماینکرافت را بازی کنید! وقتی که بلوک ها را جا به جا می کنید واقعا حس عجیبی دارد.

جليقه ی ARAIG

ARAIG جليقه اي براي حس بازي هاي کامپيوتري در دنیای واقعی است. این محصول تازه یک جلیقه مجهز به سنسورهای لمسی و اسپیکرهای متعددی برای عکس العمل نشان دادن به بازی های کامپیوتری است.

این جلیقه به تکنولوژی های متعددی مجهز شده تا به کاربر اجازه دهد بازی را احساس کند. اول از همه مجموعه ای از اسپیکرها، صدای فراگیر با کیفیت surround را برای شما فراهم آورده و این توهم را ایجاد می کند که دقیقا در صحنه بازی ایستاده اید. اسپیکرهایی روی لباس در اطراف گردن توزیع شده اند و با پخش مناسب صدای محیط بازی راهنمای خوبی هم می باشند.

این لباس به سیستم دیگری با نام STIMS مجهز است که در ناحیه سینه قرار گرفته است. گفته می شود STIMS قادر است از یک خارش ساده روی پوست (مانند حرکت حشره) تا یک انقباض شدید ماهیچه ای را ایجاد کند، که باعث حرکت بدن می شود.

سنسورهای لرزشی در قسمت های بالای بازوها و جلوی بدن وجود دارند. این سنسورها بازخوردهای لامسه ای را تولید می کنند. هنگامی که شخصیت شما در بازی تیر بخورد، شما هم در همان نقطه احساس ضربه می کنید.  البته هنگام استفاده از سلاح های مختلف، لرزش ایجاد شده توسط هر کدام را بر روی بازوها و کتف تان احساس خواهید کرد.

و به همان صورت هنگام اصابت گلوله سلاح های مختلف، آنها را به شکل های گوناگونی حس می کنید. در صفحه مربوط به این لباس آمده:

برای مثال، گلوله یک اسنایپر هنگام اصابت به بدن ضربه شدیدی را در یک نقطه وارد می کند. یک سلاح پلاسما ممکن است ضربه متوسطی را در منطقه ویژه ای ایجاد کند و سپس به همه بدن گسترش یابد و یک اسلحه دیگر می تواند تاثیری مسموم کننده داشته باشد که به آهستگی از یک نقطه شروع شده و در صورتی که نتوانید آن را کنترل کنید، به تمام بدن گسترش یافته و شما را می کشد.

لباس سنسوری VR TESLASUIT

لباس سنسوری VR TESLASUIT مناسب برای کاربران واقعیت مجازی است.

شرکتی به نام Tesla Studios لباسی طراحی کرده که تجربه واقعیت مجازی شما را بسیار واقعی ‌تر هم می‌کند. با این لباس می‌توانید در حالی که تصاویر را می‌بینید فیدبک‌ های لمسی هم دریافت کنید. این فیدبک‌ های لمسی از یک ویبره یا شوک ساده فراتر هستند و شما را کاملا به یک تجربه واقعی ‌تر نزدیک می‌کنند.

این لباس که تسلا سوئیت (Teslasuit) نامگذاری شده است، بر اساس تکنولوژی شبیه سازی الکتریکی عصبی-عضلانی ساخته شده است. تکنولوژی مذکور در پزشکی و ورزش های حرفه ای به کار می رود و شبیه سازی حسی و کنترل درجه حرارت ارائه می دهد.

این لباس با یک پوشش توری از سنسور کار می کند که این سنسورها شامل تعدادی کانال هستند و از طریق پالس های الکتریکی خیلی کوچک برای تحریک حس لامسه استفاده می شوند. این شرکت می گوید می تواند تجارب متنوع حسی از جمله لمس، باد، رطوبت، گرما، سرما و زور را شبیه سازی کند. به طور مثال، پوشنده ی این لباس می تواند به خوبی نسیم گرم تابستانی و یا یک ضربه را احساس کند.

این محصول یک این لباس سرهمی و چسبیده به بدن است که به گیمر اجازه می‌دهد تا نتیجه حرکات و اعمال خود در حین بازی را با تمام سلول‌های بدنش حس کند.

مرکز تفریحی واقعیت مجازی Void

با نسل بعدی پارک های تفریحی آشنا شوید، سرزمین هایی برای تجربه کردن واقعیت مجازی. واقعیت مجازی آنقدر مفهوم جذابی است که حتی برخی از مجموعه ها تصمیم گرفته اند بر اساس آن پارک هایی ویژه را طراحی نمایند.

در این پارک ها دیگر خبری از درخت و گل و سرسره بازی نخواهد بود و همه چیز به صورت مجازی در برابر چشمان شما قرار می گیرد. محیط این پارک ها به نحوی طراحی می شود تا با بازی کامپیوتری نهایت همخوانی را داشته باشد. دیوارهای این پارک مسیر بازی را دنبال می کنند و اشیایی که سر راه شما قرار دارند، همان چیزهایی هستند که در دنیای واقعیت مجازی نیز باید به دست شما رسند.

شرکت VOID در نظر دارد که یک پارک واقعیت مجازی در شهر سالت لیک سیتی افتتاح کند.

تهیه و تنظیم: زهرا صـانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید