• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 21

دلایل بیکاری مردان

قطع و از دست دادن درآمد به صورت ناگهانی می تواند اثرات بد مالی و هیجانی روی مردان داشته باشد.

در این مقاله ابتدا بیکاری مردان را از جهات مختلف بررسی می کند سپس در ادامه، عناوین دلایل و انواع بیکاری (دلایل بيکارى اصطکاکى، دلایل بیکاری ساختاری،دلایل بیکاری ادواری)، آیا افزایش حداقل دستمزد علت بیکاری کمبود-تقاضا است؟، همه ی دلایل از دست دادن شغل، بیکاری ایجاد نمی کند را می خوانید.

شما ممکن است تجربیات زیر را داشته باشید:

  • افزون شدن خرج و هزینه ها / کاهش درآمد
  • نقل و انتقال
  • از دست دادن شغل
  • زیان های سرمایه گذاری بزرگ
  • از دست دادن درآمد بازنشستگی
  • از دست دادن درآمد سرمایه گذاری

برای برخی، خسارت مالی ممکن است به معنی جستجوی یک حامی مالی باشد. برای برخی دیگر ممکن است به مفهوم تجدید نظر در برنامه های بازنشستگی یا کاهش مخارج خانواده باشد. صرف نظر از شرایط موجود، بیشتر مردم در مورد رویدادهای غیرمنتظره مثل فوت سرپرست خانواده می تواند سبب تغییرات و خسارت های قابل توجه و احساس پریشانی و اندوه شود.

بیکاری مردان

تحقیقات نشان داده از دست دادن شغل و مال می تواند سلامت انسان را تهدید کند و مشکلاتی مانند افسردگی و اضطراب را افزایش دهد. البته گام های عملی و موثری وجود دارند که می توانید برای غالب شدن بر شرایط کنونی انجام دهید.

دلایل و انواع بیکاری

بیکاری انواع مختلف دارد که شامل بیکاری اصطکاکی یا کوتاه مدت، بیکاری زمانی و بیکاری ادواری است.

در این مقاله به هفت دلیل برای بیکاری اشاره می شود و این دلایل را به سه نوع بیکاری ارتباط داده اند. چهار علت آن مربوط به بيکارى اصطکاکى یا بيکارى کوتاه مدت است که در نتيجه تحرک ناقص نيروى کار است. این نوع بیکاری زمانی است که افراد شغلشان را برای یافتن شغل بهتری ترک می کنند. بیکاری اصطکاکی و ساختاری حتی در شرایط اقتصادی سالم هم اتفاق می افتد.

دو دلیل هم برای بيکارى ساختارى ذکر شده است. بیکاری ساختاری گونه‌ای از بیکاری است که حاصل از تغییر دراز مدت ساختاری در اقتصاد یا صنایع کشور است. زمانی است که احتیاجات درآمد یا مهارتهای کارگران با کار موجود، تطبیق ندارد.

دلیل هفتم بيکارى ادوارى است.

نرخ طبیعی بیکاری بین 4.5 تا 5.0 درصد طبق آمار فدرال رزرو ( Federal Reserve) است.

Bureau of Labor Statistics کابینه وزارت کار ایالات متحده آمریکا، فرد بیکار را به عنوان شخصی که شغلی ندارد و فعالانه در 4 هفته اخیر به دنبال کار است تعریف می کند. اگر به جستجو ادامه ندهند BLS آنها را نيروى کار محاسبه نمی کند.

دلایل بيکارى اصطکاکى

یک دلیل برای بیکاری، اختیاری و به خواست خود شخص است. برخی از بیکاران پول کافی پس انداز کرده اند طوریکه می توانند شغل هایی که پول نقد ندارد و دیر بازده است را ترک کنند. آنها به دنبال خوشگذرانی هستند تا فرصت خوبی پیدا کنند.

دلیل دوم زمانی است که کارگران باید به دلایل نامرتبط جابه جا شوند. آنها تا زمانی که موقعیتی در شهر جدید پیدا کنند بیکار هستند.

دلیل سوم زمانی است کارگران یا نیروی کار جدید وارد فضای کار می شوند. شامل دانش آموزانی که از دبیرستان، دانشگاه و یا هر مرحله بالاتری فارغ التحصیل شده است. آنها دنبال کاری هستند که مطابق با مهارتها و صلاحیت هایشان باشد.

این دلیل اصلی برای بیکاری جوانان است.

چهارمین دلیل زمانی است جوینده کار مجددا وارد نیروی انسانی می شود. اینها افرادی هستند که در طول یک دوره زندگیشان، کار را ترک می کنند. امکان دارد آنها کار را برای پرورش بچه ها، ازدواج یا مراقبت از خویشاوندان مسن خود ترک کنند.

این چهار وضعیت بخش اجتناب ناپذیری از پروسه جستجوی کار است.

خبر خوب اینکه بیکاری اصطکاکی معمولا اختیاری و کوتاه مدت است.

دلایل بیکاری ساختاری

بیکاری ساختاری نه اختیاری است و نه کوتاه مدت. دو دلیل بعدی معمولا منجر به بیکاری بلند مدت می شوند.

پنجمین دلیل در زمینه فناوری مطرح می شود. زمانی است که کامپیوترها یا رباتها جایگزین کارگران می شوند. بیشتر این کارگران قبل از اینکه شغل جدید در رشته خودشان بدست آورند نیاز به آموزش بیشتر دارند.

ششمین دلیل برون‌سپاری شغل یا منبع يابي از خارج شركت يا سازمان است. این حالت زمانی است که یک شرکت، تولید یا مرکز خود را به کشور دیگری انتقال می دهد.

هزینه های نیروی انسانی در کشورهای با هزینه پایین زندگی ارزان تر است. این مورد در برخی کشورها بعد از امضای قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی یا NAFTA در سال 1994 اتفاق افتاد. برخی شغلهای تولیدی به مکزیک منتقل شد.

دلایل بیکاری ادواری

هفتمین دلیل بیکاری زمانی است که شغل ها کمتر از متقاضی هستند. این اصطلاح فنی بیکاری کمبود-تقاضا (demanddeficient) است. وقتی این حالت در طول مرحله بحران اقتصادی از سیکلهای تجاری (رکود و رونق)، اتفاق می افتد بيکارى ادوارى نامیده می شود.

اگر به هنگام رکود دستمزدها متناسب با قیمتها کاسته نشود، مقدار بیکاری افزایش یافته و این افزایش بیکاری را بیکاری ادواری می نامند. این نوع از بیکاری در شرایط اشتغال کامل، صفر بوده و با ایجاد رکود مقدار آن افزایش می یابد.

کاهش تقاضای مصرف کننده بیکاری ادوارى یا دورانی ایجاد می کند. زمانی که سطح تقاضا پایین بیاید شرکتها سود زیادی را از دست می دهند. اگر انتظار نداشته باشند فروش هرچه زودتر به حالت قبل برگردد، بایستی کارگران را اخراج کنند.

بیکاری

به دلیل افت تقاضای مصرف کننده نرخ بیکاری بالاتر می رود به همین دلیل است که آن را سیکل می نامند. این بیکاری باعث بیکاری در مقیاس بزرگ می شود. نمونه هایی از جمله بحران مالى سال 2008 و  رکود بزرگ 1929.

آیا افزایش حداقل دستمزد علت بیکاری کمبود-تقاضا است؟

گاهی اوقات بیکاری کمبود تقاضا اتفاق می افتد و زمانی است که دستمزد خیلی بالا می رود اتفاق می افتد. این یکی از استدلالها در برابر بالا رفتن حداقل دستمزد است. منتقدان ادعا می کنند زمانی که کسب و کارها مجبور شوند حقوق بیشتری برای هر شخصی پرداخت کنند بایستی برخی از کارگران را اخراج کنند. در برخی از صنایع حساس به قیمت، این مسئله درست است. اما بیشتر شرکت ها می توانند هزینه بیشتر را به مشتریان تحمیل کنند.

همه ی دلایل از دست دادن شغل، بیکاری ایجاد نمی کند

اگر شخصی جستجو برای کار را رها کند، BLS ایشان را در نرخ بیکاری محاسبه نمی کند.

اگر شخصی باز نشسته شود، به مدرسه برگردد یا نیروی کار را برای مراقبت از بچه یا دیگر افراد خانواده ترک کند این به معنی بیکار نیست. به این دلیل است که آنها دیگر به دنبال کار نیستند. حتی اگر کار را ترجیح دهند BLS آنها را در بیکاری محاسبه نمی کند مگر اینکه در ماه گذشته آن به جستجوی کار رفته باشند.

افردای که سال گذشته جویای کار بوده اند، نه ماه گذشته، بیکاری حاشیه ای نامیده می شود. آنها در نرخ رشد واقعی BLS به حساب آورده می شوند. برخی معتقدند دولت، بیکاری را از طریق گزارش نرخ رسمى به جای نرخ واقعی محاسبه می کند.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید