• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 23

روشهای خانگی برای سفت کردن سینه و جلوگیری از آویزان شدن آن

هر زنی دوست دارد که سینه های بی عیب، کامل و زیبایی در طی زندگی اش داشته باشد. اما متاسفانه همیشه ممکن نیست. سینه با پدیده های طبیعی مثل افزایش سن، آویزان می شود و حالت قبلی و جوانی خود مثل نرمی و قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد.  به هر حال سینه بعد از 40 سالگی و در برخی موارد زودتر نیز شروع به آویزان شدن می کند.

روشهای خانگی در درمان آویزان شدن سینه

غیر از سن، دیگر فاکتورهایی که باعث آویزان شدن سینه می شود شامل شیردهی، بارداری، یائسگی، سریع وزن کم کردن یا افزایش سریع وزن، ورزش خیلی زیاد، برخی بیماریها مثل سرطان سینه یا مشکلات تنفسی مثل بیماری سل همچنین مصرف بیش از حد از نیکوتین می باشد.

سینه ها ماهیچه ندارند. آنها از چربی، بافت همبندی و غده های تولید کننده شیر تشکیل شده اند بنابراین باید به شایستگی مراقبت شوند تا شکل خوب خود را حفظ کند. برای سفت کردن سینه، انواعی از کرمها و لوسیونها در بازار یافت می شود با این حال، اگر به دنبال روشهای طبیعی هستید تمهیدات خانگی بسیار ساده و راحتی برای این کار وجود دارد  که در این مقاله به چند مورد اشاره می شود.

ورزش: کسانی که سینه های آویزانی دارند باید ورزش را به کارهای روزانه خود اضافه کنند. البته ورزشهایی که هدف آنها سینه و ماهیچه های اطراف قفسه سینه است. تعداد زیادی از این ورزشها برای محکم و سفت کردن سینه وجود دارند. ورزشهایی مثل وزنه برداری، کشش و فشردگی قفسه سینه، بالا بردن بازو که سبب کشش قفسه سینه می شود، شنا و کار با دمبل.

یکی از این حرکات موثر برای سفت کردن سینه این است که روی زمین به روی شکم دراز بکشید. از دستها کمک بگیرید و بالاتنه خود را تا زیر شکم از زمین بلند کنید. دستها از آرنج کمی زاویه دار شود و سر را تا جای ممکن به عقب متمایل کنید. در همین حالت چند لحظه بمانید و مجددا به حالت اول برگردید.

حرکت بعدی شنای سوئدی نام دارد، یکی از حرکات ورزشی ساده و بدون نیاز به ابزار است که با دراز کشیدن به صورت دمر و استفاده از قدرت دست‌ها و بازوها برای بالا و پایین بردن بدن انجام می‌گیرد.

مشابه این موارد، حرکات موثر دیگری نیز وجود دارد.

همیشه در هنگام ورزش از سوتین ورزشی یا سوتین محکم و سفت استفاده کنید.

روشهای زیر تمهیدات خانگی برای سفت کردن و برگرداندن سینه آویزان شده به حالت طبیعی است.

دو تکه یخ

تصور می شود ماساژ با تکه های یخ بسیار موثر باشد تا دوباره ثبات و محکمی سینه آویزان شده را بدست آورید و سینه به سمت بالا متمایل شود. دمای پایین یخ باعث می شود بافت سینه منقبض شود، بنابراین سفتر شده و به سمت بالا متمایل می شود.

برای این ماساژ دو تکه یخ را انتخاب کنید. درهر سینه فقط یک دقیقه به صورت دایره ای تکه های یخ را روی سینه حرکت دهید. سپس با یک حوله نرم خشک کنید و فورا یک سوتین محکم و سفت بپوشید. به مدت 30 دقیقه به همین حالت دراز بکشید. این کار را باید در فواصل منظم در روز انجام دهید.

نکته: نباید سینه را بدون سوتین رها کنید.

نکته: قرار دادن یخ بیش از یک دقیقه بر روی سینه سبب کرخ و بی حس شدن آن می شود.

   یخ برای درمان آویزان شدن سینه

روغن زیتون

ماساژ با روغن زیتون روشی عالی برای سفت کردن سینه های آویزان شده است.

روغن زیتون غنی از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است و صدماتی که توسط  رادیکالهای آزاد وارد می شود را بهبود می بخشد و از آویزان شدن سینه ها جلوگیری می کند. به علاوه سبب بهبود رنگ سینه و سفت شدن بافت آن می شود.

کف دست خود مقداری روغن زیتون بریزید و دستها را به یکدیگر بمالید تا گرما تولید شود. کف دست و به خصوص چهار انگشت را روی سینه بگذارید و به سمت بالا حرکت دهید. به مدت 15 دقیقه به آرامی ماساژ دهید تا جریان خون در سینه افزایش یابد و سلولها برای ترمیم تحریک شوند. این روش را حداقل 4 یا 5 بار در هفته تکرار کنید.

همچنین می توانید از روغن بادام، آرگان، آوکادو یا جوجوبا برای ماساژ سینه استفاده کنید.

روغن زیتون موثر برای درمان آویزان شدن سینه

خیار و زرده تخم مرغ

روش عالی دیگر برای بالا کشیدن سینه ماسک تهیه شده از خیار و زرده تخم مرغ است. خیار دارای خواص مغزی طبیعی برای پوست است و زرده تخم مرغ سطح بالایی از پروتئین و ویتامین هایی را دارد که به بهبود آویزان شدن سینه کمک می کند.

برای تهیه این ماسک یک خیار کوچک را در مخلوط کن بریزید. سپس یک زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری کره یا خامه اضافه کنید، با یکدیگر مخلوط کنید تا تبدیل به خمیری شود. اجازه دهید این ترکیب به مدت 30 دقیقه روی سینه ها باقی بماند، سپس آن را با آب سرد بشویید.

این ماسک را هفته ای یک بار استفاده کنید تا بافت سینه شما سفت و محکم شود.

خمیر خیار و زرده تخم مرغ برای بهبود آویزان شدن سینه

سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ نیز برای بهبود آویزان شدن سینه موثر است و وظیفه سفت کردن و رساندن مواد مغذی به پوست سینه را بر عهده دارد. چربی های آبداری در سفیده تخم مرغ وجود دارند که به بهبود پوست شل شده اطراف سینه کمک می کنند.

یک سفیده تخم مرغ را آنقدر بزنید تا حجم پیدا کرده و حالت پفکی پیدا کند. آن را روی سینه بمالید و 30 دقیقه صبر کنید. آن را با خیار یا آب پیاز از روی سینه پاک کنید و سپس با آب سرد بشویید.

همچنین می توانید یک ماسک سینه تهیه کنید. برای تهیه این ماسک یک قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ را با یک قاشق ماست و یک قاشق عسل مخلوط کنید. این ترکیب را روی سینه خود بمالید و به مدت 20 دقیقه اجازه دهید به همان حالت بماند. سپس آن را با آب سرد بشویید.

این روش را هفته ای یک بار انجام دهید تا به هدف سفت شدن سینه برسید.

شنبلیله

در آیورودا، شنبلیله اغلب برای سفت کردن سینه استفاده می شود. شنبلیله ویتامین ها و آنتی اکسیدانهایی دارد که با مضرات رادیکالهای آزاد مبارزه می کند و به بالا کشیدن، سفت کردن و نرم شدن پوست اطراف سینه کمک می کند.

آیورودا به معنی «علم زندگی» یک علم باستانی و کهن است که در هند مرکز توجه ‌است، اگر چه در کشورهای دیگر نیز در قالب طب جایگزین استفاده می‌شود. در آیوردا از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود.

یک چهارم فنجان پودر شنبلیله را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا یک خمیر سفت و غلیظ بدست آید. این خمیر را روی سینه ماساژ دهید و بگذارید به مدت 5 تا 10 دقیقه به همان صورت روی سینه باقی بماند. سپس آن را با آب گرم بشویید این روش را یک یا دو بار در هفته دنبال کنید.

همچنین می توانید یک ماسک سینه با یک دوم فنجان ماست، ده قطره روغن شنبلیله و ویتامین E و یک سفیده تخم مرغ تهیه کنید. این مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیر ملایمی بدست آید. سپس این خمیر را روی سینه های خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. اجازه دهید به مدت 30 دقیقه روی سینه باقی بماند سپس با آب سرد بشویید. این ماسک را یک بار در هفته به کار ببرید.

انار

انار شامل آنتی اکسیدانهای قدرتمندی است که از آویزان شدن سینه جلوگیری می کند. روغن دانه های انار غنی از مواد مغذی گیاهی است که منجر به سفت شدن سینه ها می شود.

از پوست انار و کمی روغن خردل گرم خمیری تهیه کنید و هر روز آن را به صورت دایره ای به مدت 5 تا 10 دقیقه بر روی سینه ماساژ دهید. همچنین می توانید از روغن دانه انار استفاده کنید و سینه ها را 2 تا 3 بار در روز با این روغن ماساژ دهید.

گزینه دیگر اینکه 4 قاشق غذاخوری روغن چریش (neem oil) با یک قاشق پوست خشک و پودر شده ی انار را با یکدیگر برای چند دقیقه مخلوط کنید. اجازه دهید ترکیب سرد شود سپس برای ماساژ سینه استفاده کنید. دو بار در روز و تا چندین هفته این کار را تکرار کنید.

انار موثر در درمان آویزان شدن سینه

آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای خواص طبیعی سفت کننده پوست است که می تواند از آویزان شدن سینه جلوگیری کند. آنتی اکسیدانهای آلوئه ورا از آسیب رادیکالهای آزاد جلوگیری می کند و سبب سفت شدن سینه آویزان شده می شود.

ژل آلوئه ورا را روی سینه خود بمالید و برای 10 دقیقه یک سینه را به صورت دایره ای ماساژ دهید. سینه دیگر را نیز 10 دقیقه ماساژ دهید و سپس با آب گرم بشویید.

این عمل را 4 یا 5 مرتبه در هفته تکرار کنید تا نتیجه موثری بگیرید.

همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق مایونز و یک قاشق عسل مخلوط کنید. این ترکیب را به مدت 15 دقیقه روی سینه قرار دهید. ابتدا با آب گرم سپس با آب سرد بشویید. این کار را هفته ای یک بار انجام دهید.

آلوئه ورا موثر در بهبود آویزان شدن سینه

شی باتر یا کره شی (shea butter)

از هسته محصول درخت شی، کره ای بدست می آورند که به آن شی باتر یا کره شی می گویند. عنصر طبیعی دیگر برای سفت و محکم کردن بافت سینه، کره شی است که منبع عالی ویتامین E است که به سفت کردن پوست و سینه کمک می کند. همچنین از صدمه سلولی توسط رادیکالهای آزاد جلوگیری می کند.

کره شی را روی سینه خود بمالید. آن را از بالا به پایین و به صورت دورانی به مدت 10 تا 15 دقیقه ماساژ دهید. سپس 10 دقیقه به همان حالت روی سینه باقی بماند و بعد با آب بشویید. 3 یا 4 بار در هفته این کار را انجام دهید تا نتایج قابل توجهی ببینید.

رَسُل کِلِی (rhassoul clay)

رَسُل کِلِی یک ماده طبیعی سفت کننده پوست است که شامل مواد معدنی مانند سیلیکا، منیزیم، آهن، کلسیم، پتاسیم وسدیم است که به محکم و سفت کردن پوستهای آویزان شده مثل سینه کمک می کند.

دو قاشق پودر رَسُل کِلِی را با مقدار کافی آب مخلوط کنید تا خمیر ملایمی بدست آید. این خمیر را روی سینه بمالید و آنقدر روی سینه بماند تا خشک شود. سپس با آب ولرم بشویید. این عمل را یک بار در هفته انجام دهید.

رسل کلی روشی برای جلوگیری از آویزان شدن سینه

روشهای دیگر

از گرفتن رژیم های سخت که در زمان کوتاه وزن کم می کنید، جدا خودداری کنید چرا که اینکار سبب می شود سینه شما آویزان گردد.

شنا کنید و از این ورزش لذت ببرید چرا که سبب سفت شدن سینه می شود.

از قوز کردن و خم شدن به جلو، دویدن و آهسته راه رفتن بدون پوشیدن سوتین مناسب اجتناب کنید.

عادت کنید که در طی روز به مقدار کافی آب بنوشید تا پوست شما خشک نشود.

پوست و سینه خود را بدون استفاده از کرم ضد آفتاب در مقابل نور خورشید قرار ندهید. نور خورشید می تواند سبب کاهش قابلیت ارتجاعی و انعطاف پذیری پوست شود. بنابراین اگر از تاپ، مایو یا لباسهایی استفاده می کنید که گردن و سینه در معرض نور خورشید قرار می گیرد، حتما، از کرم ضد آفتاب بر روی سینه استفاده کنید.

برای بهبود سلامتی عمومی تان، سیگار کشیدن را ترک کنید تا از شکنندگی و نازک شدن پوست سینه جلوگیری شود مطمئن باشید ترک سیگار از آویزان شدن سینه جلوگیری می کند.

در نشستن و راه رفتن خود دقت کنید، راست بایستید و راست بنشینید و قوز نکنید.

همیشه از سوتین مناسب استفاده کنید تا وزن سینه را به خوبی متحمل شود. اگر نیاز هست از ابزار بالابر سوتین استفاده کنید.

در هنگام ورزش که سبب می شود سینه پرش و جستن داشته باشد، از سوتین های ورزشی استفاده کنید.

اگر اضافه وزن دارید، وزن کم کنید. وزن بیش از حد بدن سبب می شود که پوست کشیده شود و سینه ها آویزان گردند.

ورزش یوگا را برای سفت شدن سینه انجام دهید.

غذاهای سالم حاوی مواد مغذی ضروری مثل پروتئین، کلسیم، مواد معدنی، کربوهیدرات و چربی های ضروری مصرف کنید که همه ی اینها برای سفت کردن سینه ضروری می باشند.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید