• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 24

حرکاتی ساده برای سیکس پک عضلات شکم + فیلم

اصطلاح سیکس پک یا شش تکه کردن عضلات شکم را زیاد شنیده اید شاید شما یا دوستانتان نیز به دنبال این هستید که بتوانید عضلات شکم خود را به این فرم تغییر دهید. در باشگاههای بدنسازی اولین قسمتی که افراد در نگاه اول به آن دقت می‌کنند، شکم طرف مقابل است. همه دوست دارند شکم زیبایی داشته‌ باشند ولی مشکل اینجاست که خیلی از این افراد نمی دانند برای عضله سازی و نمایان کردن عضلات شکم چه کاری باید انجام دهند.

رژیم غذایی مناسب، ورزش منظم و با قاعده، نوشیدن آب کافی و …  از جمله عواملی هستند که به شما کمک می کنند تا شکم زیبایی داشته باشید. این ویدیو شامل چند حرکت فوق العاده مفید است که روی عضلات شکم و پهلو موثر بوده سعی کنید آنها را در طول روز انجام دهید.

قابل ذکر است که برای اجرای حرکات و تمرینات ورزشی باید قبل از آن، بدن را به روش مناسب گرم کنید تا از گرفتگی عضلات بدن و یا آسیب به مهره های کمر جلوگیری شود.

 

تمرین اول

مانند تصویر به پشت روی زمین دراز بکشید. پاها را جمع کنید طوریکه کف هر دو پا و باسن روی زمین باشد، سر و گردن بالاتر از زمین قرار گیرد و دستها را به حالت آزاد در طرفین قرار دهید، حال متناوبا به سمت پهلوی راست و چپ خود حرکت کنید. در ضمن سر با زمین تماس پیدا نمی کند.

با مشاهده ساعت کمی استراحت کنید و آماده حرکت بعدی شوید.

تمرین دوم

همانند حرکت قبل روی زمین به پشت دراز بکشید کف هر دو پا را روی زمین قرار دهید و سر و گردن بالاتر از زمین قرار گیرد. مانند فیلم دو دست را پشت سر قرار دهید، دو دست را در هم قلاب کنید سعی کنید دست و پای مخالف را به هم نزدیک کنید. این حرکت را چند بار انجام دهید میتوانید از یک تایمر برای نگهداشتن زمان استفاده کنید.

تمرین سوم

در این حرکت کف پا روی زمین باشد به حالت راحت به پشت روی زمین دراز بکشید در حالیکه کف دست راستتان روی دست چپ است هر دو دست را مابین پاها قرار داده و بدنتان را بالا بیاورید دستها را تا ناحیه زانو کشش دهید. این حرکت را چند بار انجام دهید. این حرکت باعث تقویت عضلات شکم می شود.

تمرین چهارم

روی زمین به پشت دراز بکشید پاها کاملا صاف و کشیده باشد. دو دست را زیر سر مانند فیلم قرار دهید. ابتدا پای راست را بالا بیاورید، زانو صاف باشد سپس پای چپ را بالا بیاورد. ابتدا پای راست را روی زمین قرار دهید سپس پای چپ و مجددا حرکت را تکرار کنید. این بالا و پایین آوردن به ظاهر ساده پاها فشار زیادی به عضلات شکم میاورد و باعث تفکیک عضلات شکم می شود.

تمرین پنجم

در حالیکه روی زمین به پشت دراز کشیده اید پاها را کمی جمع کنید طوریکه کف دو پا روی زمین باشد، کف هر دست را روی ران پای مربوط به خودش قرار دهید، سر و گردن بالاتر از سطح زمین قرار گیرد. کف دو دست به سمت زانو کشش پیدا می کند و دوباره بر می گردد. این حرکت را چند ثانیه تکرار کنید.

تمرین ششم

روی زمین به پشت دراز بکشید، دو پا را به هم بچسبانید بالا بیاورید پاها باید صاف باشد پاها زاویه 90 درجه با بدن داشته باشد، دو دست را به طرفین باز کنید کف دست رو به بالا باشد و سر روی زمین قرار بگیرد. درحالیکه بدن را بالا میاورید کف دو دست را به مچ پا برسانید و دوباره به حالت قبل برگردید.

تمرین هفتم

در حالیکه روی زمین به پشت دراز کشیده اید پاها را از زانو خم کنید و کف پا روی زمین باشد، دو دست را روی قفسه سینه قرار دهید سپس شانه و سر را بالا بیاورید. مجددا به حالت قبل برگردید و حرکت را دوباره انجام دهید در ضمن سر با زمین تماس پیدا نمی کند.

تمرین هشتم

به پشت روی زمین دراز بکشید طوریکه فقط باسن و کمر روی زمین قرار بگیرد مطابق فیلم قسمت های دیگر بدن را بالا نگه دارید (پاها، دست ها، سر و شانه). دست ها در طرفین بدن قرار بگیرد همزمان پاها را از زانو به سمت شکم ببرید و سر و سینه نیز به طرف جلو یعنی شکم حرکت کند. مجددا به حالت اول بازگردید چندین بار این حرکت را برای ورزیده شدن عضلات شکم خود انجام دهید.

زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. با سلام
    حداقل در مورد رژیم غذایی که اشاره کرده اید و همچنین در مورد تعداد و زمان انجام مراحل توضیح میدادید!!؟

  2. با سلام
    در مورد رژیم غذایی ورزشکاران دو آدرس زیر می تواند به شما کمک کند:
    https://www.yadbegir.com/new/?p=25387
    https://www.yadbegir.com/main/health2/bodybuild.htm

    حرکاتی که در این فیلم برای سیکس پک شکم نشان داده شده است را می توانید در 4 سِت 15 تا 20 تایی انجام دهید. بسته به ورزیدگی بدن شما دارد از تعداد کم شروع کنید و به مرور این تعداد را افزایش دهید. همه حرکات ساده هستند و این تعداد حرکات است که عضلات را به مرور فرم می دهد.

  3. سلام
    این تمرینات باعث آب شدن شکم هم میشود?

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید