• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 08 / 26

خوراکی هایی با خاصیت ادرار آوری که فشار خون و وزن را کاهش می دهند

خوراکی های با خاصیت ادرار آوری، به کاهش فشار خون کمک می کنند، این خوراکی ها با کاهش مایعات اضافی بدن به کاهش وزن بدن و روی هم رفته به سلامتی فرد کمک می کنند. یک راه این است که قرص های ادرار آور را از داروخانه تهیه و مصرف کنید تا آب و نمک اضافی بدن خارج شود، اما گزینه بهتری هم وجود دارد و آن، خوراکی هایی است که حجم ادرار را افزایش می دهد. در این مقاله به چند خوراکی طبیعی با خاصیت ادرار آور اشاره می شود.

خوراکی هایی با خاصیت ادرار آوری

لیموترش

مقداری لیموترش را به لیوان آب خود اضافه کنید با این کار علاوه بر طعم خوبی که به آب می دهد، یکی از اولین و مهم ترین میوه هایی است که برای کاهش فشار خون توصیه می شود. لیموترش در دسترس و مصرف آن برای آبمیوه، سالاد، برخی غذاها آسان است. لیموترش در درمان التهاب و عفونت دستگاه ادراری که سبب سوزش در هنگام ادرار کردن می شود، موثر است.

جو دو سر

ثابت شده است که جو دو سر یکی از بهترین خوراکی ها برای کاهش وزن است و به طور عجیبی خاصیت ادرار آوری دارد. جو خیس خورده کلسترول را بالا می برد بنابراین اگر نگران بالا رفتن کلسترول خود هستید کمتر جو مصرف کنید ولی اگر دچار زیادی آب و مایعات هستید، خوردن جو آن را جبران می کند.

کرفس

کرفس محتوی آب زیادی است بنابراین خوردن کرفس باعث افزایش ادرار هم می شود و در مطالعات اخیر نشان داده که کرفس همچنین باعث جذب آب خوراکی های دیگر نیز می شود. حتی اگر مزه کرفس را دوست ندارید، برای بهره بردن از مواد مغذی آن و هضم راحت تر غذا، کرفس مصرف کنید.

زنجفیل

خوردن زنجفیل آسان نیست ولی خوشبختانه مجبور نیستید زیاد زنجفیل بخورید بلکه به عنوان ادویه، مقداری از آن را به غذاها اضافه کنید و یا ذره ای از آن را در لیوان آب خود بریزید و بیاشامید تا از فواید آن بهره مند شوید. زنجفیل در پاکسازی بدن خصوصا زمانی که دچار مسمومیت غذایی شده اید، کمک می کند. زنجفیل ادرار آور نیز هست و به خروج مایعات اضافی بدن کمک می کند.

چغندر

علاوه بر این که چغندر ادرار آور است، منبعی از آنتی اکسیدان ها نیز هست همچنین دارای آنتی اکسیدان ویژه، بیت لین، است این آنتی اکسیدان تنها در چند خوراکی طبیعی یافت می شود. انواع چغندر به شکل خام، جوشانده یا بخارپز مصرف می شود ترشی چغندر نیز وجود دارد.

سرکه سیب

سرکه سیب با خاصیت ادرار آوری که دارد به عملکرد بهتر ادرار و خروج آب اضافی بدن و سلامتی بیشتر کمک می کند. همین طور سیستم گوارشی تنبل را تحریک می کند. مقدار کمی از سرکه سیب را به آب نوشیدنی خود اضافه کنید و میل نمایید با همان مقدار کم شما از فواید آن بهره مند خواهید شد.

کلم

کلم خاصیت ادرار آور و پیشگیری از سرطان را دارد همچنین خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد. در هنگام مصرف غذاهایی که با کلم تهیه می شوند، نمک کمتری مصرف کنید، چون نمک، سدیم خون را بالا می برد و خاصیت ادرار آوری کلم را کاهش می دهد.

بادمجان

بادمجان یک ادرار آور طبیعی است. عده ای برای کاهش وزن از آب بادمجان استفاده می کنند به این شکل که بادمجان را می جوشانند و آب خروجی از آن را می نوشند. این کار کمی افراطی است سعی کنید بادمجان را به اندازه و به عنوان غذای کمکی کنار غذای اصلی مصرف کنید.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید