• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 25

دوچرخه برقی بی ام‌ و

شرکت بی ام و در کنار ساخت موتورسیکلت‌های برقی برنامه گسترده‌ای برای ساخت دوچرخه‌های برقی را در دستور کار خود قرار داده است.
این شرکت یک محصول جدید که ای درایو نام دارد را معرفی کرده است. این دوچرخه برقی بدون پدال زدن تا ۱۰۰ کیلومتر توانایی پیمایش دارد.

 دوچرخه برقی ب‌ِام‌و

در این دوچرخه برای سبک بودن از آلومنیوم و الیافت کربن استفاده شده است. این دوچرخه تنها چهار دهم اسب بخار قدرت دارد با وجود این قدرت این محصول گشتاور بالایی دارد و ۹۱ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که با این گشتاور می‌تواند در سربالایی‌های تند هم سرنشین خود را بالا ببرد. البته حداکثر سرعت این دوچرخه هیبریدی ۲۵ کیلومتر در ساعت بدون پدال زدن است. باتری‌های این محصول، ۴۰۵ وات ساعتی هستند. در این دوچرخه در حالت اکو تنها ۵۰ درصد نیروی لازم توسط موتور الکتریکی تامین می‌شود و ۵۰ درصد دیگر با رکاب زدن تامین خواهد شد.
در صورت گسترش دوچرخه‌های الکتریکی این وسایل می‌توانند به جایگزین مناسب موتورسیکلت‌های سبک در شهرهای بزرگ تبدیل شوند. البته مشکل آنجاست که همچنان این محصولات بسیار گران هستند مثلا محصول جدید بی ام و حدود چهار هزار دلار قیمت دارد که گران تر از بسیاری از اسکوتر‌های ۱۲۵ سی سی بنزینی است.
در کنار ساخت دوچرخه‌های برقی، بی ام و برنامه گسترده‌ای برای ساخت اسکوتر‌های برقی دارد. محصول جدید بی ام و در این حوزه، سی اولوشن نام دارد. این محصول در دو مدل ۱۵ اسب بخاری و ۲۶ اسب بخاری تولید می‌شوند و می‌توانند با یک بار شارژ حدود ۱۵۰ کیلومتر مسافت را با سرعت ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت طی کنند.
این خودرو ساز که چند سالی است محصولات برقی خود را با پیشوند «آی» معرفی می‌کند در سال جاری هشت محصول برقی از موتور سیکلت تا سواری و خودروی اسپرت را معرفی کرده است. این شرکت می‌خواهد تا در آینده نزدیک موتورهای احتراق داخلی را به موزه‌هایش بفرستد. آینده‌ای که احتمالا سال ۲۰۳۰ نقطه عطف آن خواهد بود.
شرکت بی ام و قصد دارد به‌ زودی مدل ایکس ۷ را با پیشرانه هیبریدی وارد بازار کند این خودرو از یک موتور چهار سیلندر توربو بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند.
این شرکت آلمانی همچنین یک رقیب قدرتمند هم برای تسلا معرفی کرده است. این محصول بی ام و آی ویژن نام دارد.

محصول جدید بی ام و

این خودرو جایگاهی بین مدل‌های آی ۳ و آی ۸ دارد و رقیب تسلا ۳ به‌شمار می‌رود. این خودرو فعلا در نسخه کانسپت معرفی شده که پس از مدت کمی‌ نمونه تولیدی آن هم معرفی خواهد شد. این شرکت اعلام کرده است که شتاب صفر تا صد این خودرو تمام الکتریکی چهار ثانیه است و با هر بار شارژ می‌تواند ۶۰۰ کیلومتر مسافت طی کند.
هارالد کریگر، رئیس هیئت مدیره بی ام و گفته است «متعهد به گسترش فعالیت‌هایمان در زمینه سیستم محرکه الکتریکی به‌عنوان بخشی از استراتژی بی‌ام‌و هستیم. تا سال ۲۰۲۵ ما ۲۵ مدل با سیستم محرکه الکتریکی ارائه خواهیم داد که ۱۲ مدل آن به‌طور کامل الکتریکی خواهند بود».
ارائه ۲۵ مدل خودرو با پیشرانه الکتریکی و ارایه طیف وسیعی از موتور سیکلت‌ها و دوچرخه‌های الکتریکی توسط این شرکت آلمانی نشان می‌دهد که یکی از بزرگترین خودرو سازان آلمان در حال چرخش جدی به‌سوی موتورهای الکتریکی است.

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید