• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 28

اریگامی طوطی زیبا برای کودکان

طوطی پرنده بسیار زیبایی است که در جنگل های استوایی زندگی می کند انواع مختلف این پرنده، پرهای رنگارنگ و زیبایی دارند که تعجب بیننده را به خود جلب می کنند.

در این مقاله بر آن شدیم اریگامی ساده طوطی برای علاقه مندان به پرندگان را تهیه کنیم. شما می توانید تعداد زیادی از آنها را با رنگ های مختلف بسازید و روی شاخه های درخت که قبلا در وب سایت یاد بگیر دات کام با نام “نقاشی و کاردستی درخت بهاری” آموزش داده شده است، بچسبانید و تابلوی بسیار زیبایی برای اتاق خود تهیه کنید.

برای ساخت طوطی ابتدا یک کاغذ رنگی، ماژیک مشکی و چسب مایع تهیه کنید. در صورت تمایل می توانید چشم آماده عروسک را از بازار خریداری کنید.

وسایل لازم برای ساخت طوطی کاغذی

کار را شروع می کنیم در این آموزش از کاغذ رنگی سبز استفاده کرده ایم. ابتدا کاغذ رنگی را به شکل مربع برش بزنید و از قسمت سفید آن به صورت لوزی، مقابل خود روی میز قرار دهید و گوشه راست کاغذ را بر روی گوشه چپ منطبق کنید تا به صورت یک مثلث درآید.

مرحله اول ساخت طوطی کاغذی

سپس کاغذ را باز کنید، می بینید که قطر عمودی به وجود آمده است. گوشه سمت راست و چپ لوزی را بر روی قطر عمودی مماس کنید، می بینید که در بالای کار مثلث سفید رنگی به وجود می آید.

مرحله سوم ساخت طوطی کاغذی

مثلث را به سمت پشت کار برگردانید.

مرحله چهارم ساخت طوطی کاغذی

سپس گوشه سمت راست کار را به داخل بر روی قطر عمودی تا بزنید.

مرحله پنجم ساخت طوطی کاغذی

گوشه سمت چپ را نیز به همین ترتیب بر روی قطر عمودی کار مماس کنید.

مرحله ششم ساخت طوطی کاغذی

در این مرحله، گوشه سمت راست کار را بر گوشه سمت چپ کار به سمت داخل تا بزنید.

مرحله هفتم ساخت طوطی کاغذی

در شکل زیر گوشه سفید رنگ کار یعنی سر پرنده را به سمت داخل تا بزنید و مجددا تیزی کاغذ را به بیرون متمایل کنید، می بینید که نوک پرنده به وجود می آید.

مرحله آخر ساخت طوطی کاغذی

با کمی دقت و تمرین می توانید پرنده زیبایی بسازید. مراحل ساخت طوطی به پایان رسید حال می توانید آن را رنگ آمیزی کنید.

از آنجایی که طوطی پرهای رنگارنگی دارد می توانید از رنگ های مختلفی مثل سبز، زرد، نارنجی، قرمز و صورتی استفاده کنید. از طرحهای زیر الگو بگیرید و آن را رنگ آمیزی کنید.

ساخت طوطی کاغذی

برای زیباتر شدن پرنده می توانید از چشم های عروسکی که در بازار موجود است، تهیه کنید و با چسب برای طوطی چشم بگذارید یا می توانید با ماژیک مشکی برای آن چشم بکشید. با چسباندن آهنربای کوچکی پشت پرنده می توانید آنرا بر روی وسایل فلزی اتاق نصب کنید. با درست کردن تعداد زیادی از آنها و قرار دادن روی شاخه درخت کاردستی زیبایی برای خود بسازید.

 میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید