• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 30

فواید عجیب نوشیدن آب گرم در صبحگاه

شاید بخواهید هنگام بیدار شدن از خواب یک فنجان قهوه یا چای بنوشید. برخی یک لیوان آب سرد را برای تجدید نیرو و شروع صبح خود انتخاب می کنند. احتمالا این موارد جزء عادتهای صبحگاه شما هستند با این حال، اگر بدانید که نوشیدن آب گرم با معده خالی چه فوایدی برای سلامتی تان دارد، حتما عادت قبلی خود را تغییر خواهید داد.

فواید نوشیدن آب گرم در صبحگاه

استلا متسووس، متخصص تغذیه بالینی می گوید پزشکان توصیه می کنند که یک لیموی غنی از پلی فنول را در یک لیوان آب گرم یا یک فنجان چای بیندازید و صبح ناشتا آن را نوش جان کنید این کار سبب کاهش فعالیت رادیکالهای آزاد می شود. نوشیدن آب گرم به حرکت روده ها و هضم کمک می کند.

در این مقاله به چند فایده نوشیدن آب گرم در صبح و اتفاقاتی که در پی آن می افتد اشاره می شود.

از پیری زودرس بدن جلوگیری می شود

هیچ کس دوست ندارد که دچار پیری زودرس شود، با این حال حضور سمومی در بدن سبب پیر شدن سریعتر سلولها می شود. زمانی که این سموم انباشته می شوند، بدن مستعد بیماری و پیری می شود. آب گرم می تواند به پاکسازی بدن از این سموم کمک کند. به علاوه به ترمیم سلولهای پوستی می پردازد که می تواند منجر به افزایش قابلیت ارتجاعی و کشسانی سلولهایتان شود.

زیبایی پوست و رفع ضایعات با نوشیدن آب گرم در صبح

درد را تسکین می دهد

خوردن آب گرم در صبحگاه یک راه طبیعی ساده برای تسکین دردهای گرفتگی عضلات در قاعدگی زنان است. این کار، به عضلات معده آرامش می بخشد و دردهای قاعدگی را تسکین می بخشد. به علاوه آب گرم، با بهتر کردن جریان خون، انقباضات مربوطه را بهبود می بخشد و سبب آرامش عضلات می شود.

به کاهش وزن کمک می کند

شاید جزو کسانی باشید که در پی کاهش وزن هستید پس توصیه می کنیم یک لیوان آب گرم در صبح بنوشید. این نکته صحیح است که آب گرم، دمای بدن را افزایش می دهد و در نتیجه سبب افزایش سرعت متابولیسم یا سوخت وساز بدن می شود. افزایش فعالیت سوخت و سازی بدن، سوزاندن کالری بیشتر در طی روز را به همراه دارد.

اگر روز خود را با نوشیدن یک لیوان آب گرم همراه با لیمو آغاز کنید، سبب می شود بافت های چربی یا چربی های بدن، شکسته شود، از طرفی فعالیت رادیکالهای آزاد در بدن کاهش می یابد. فیبر پکتین در لیمو باعث می شود میل و رغبت شما به خوردن غذا کنترل شود.

هضم غذا بهبود می یابد

اگر یک لیوان آب گرم در صبح بنوشید سیستم هاضمه شما تحریک می شود و به هضم بهتر غذا و دفع کمک می کند. نوشیدن آب سرد بعد از وعده های غذایی مفید نیست. آب سرد، روغنها و چربیهای غذایی که خورده اید را سفت و سخت می کند، این کار چربی را ذخیره می کند و عمل هضم را مشکل می سازد. بهتر است که آب گرم را جایگزین آب سرد کنید.

گردش خون بهتر می شود

با نوشیدن آب گرم، چربی های انباشته شده حذف می گردد. این فرایند کمک می کند، سمومی که در بدن انباشته و ذخیره شده اند وارد چرخه خونی بدن شود. آب گرم سبب آرامش و شل شدن عضلات، رفع چرخه ضعیف و بهبود جریان خون می شود.

به رفع یبوست کمک می کند

بسیاری از افراد به خاطر یبوست، ناراحت و آزرده می شوند. مشکلات شایع معده زمانی اتفاق می افتد که حرکات روده کم یا متوقف می شود. این مشکلات اغلب به علت نبود آب کافی در بدن است. اگر صبح، ناشتا، آب گرم زیادی بنوشید، به حرکات روده شما کمک می کند بنابراین یبوست را کاهش می دهد.

زنان به علت هورمونهای بیشتری که دارند، بیشتر دچار یبوست می شوند.

فایده نوشیدن آب گرم در صبح در رفع یبوست

سبب خواب راحت می شود

زمانی که در بین وعده های غذایی به ویژه در حین شام و قبل از رفتن به رختخواب، آب گرم می نوشید، به آرامش بدن و اعصاب شما کمک می کند. بنابراین شما را به وا می دارد. همچنین تشنگی نیمه شب را متوقف می کند و در صبحگاه احساس نو شدن می کنید.

در بالا به چند فایده شگفت انگیز نوشیدن آب گرم در صبحگاه اشاره شد. سعی کنید بخشی از عادت روزانه شما شود و مطمئن باشید از احساس نو شدن و انرژی حاصل از آن لذت خواهید برد.

ترجمه: سمیه مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید