• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 31

ترفندهای شگفت انگیز عکاسی با گوشی + فیلم

رقابت شرکت های مختلف برای تولید گوشی های هوشمند با قابلیت های بی نظیر تاکنون فوق العاده بوده است یکی از مواردی که افراد در خرید گوشی های هوشمند به آن اهمیت ویژه ای می دهند دوربین گوشی و کیفیت تصاویر ثبت شده در آن است. در حالی که دوربین گوشی‌ های هوشمند از نظر سخت‌ افزاری و نرم ‌افزاری پیشرفت ‌های زیادی داشته‌ است ولی هنوز هم کیفیت بسیاری از عکس‌ های کاربران به مواردی غیر از دوربین بستگی دارد.

در این فیلم ترفندهایی ساده و کاربردی برای عکاسی با گوشی هوشمند آموزش داده شده است، توضیحات بیشتری در مورد فیلم در زیر آورده شده است.

استفاده از هدفون به عنوان شاتر

اگر می خواهید سلفی بگیرید و در عین حال از دوربین هم فاصله داشته باشید و یا نمی توانید تلفن را در دست بگیرید، می توانید از هدفون به عنوان شاتر استفاده کنید. برای اینکار هدفون خود را به گوشی متصل کنید و گوشی را در جایی مناسب و ثابت نگه دارید، برنامه دوربین را باز کنید برای گرفتن عکس دکمه “+” هدفون را فشار دهید.

سلفی های هندزفری

زمانی که تعداد افراد زیاد باشد گرفتن سلفی گروهی با تمام آن افراد، کار دشواری است یا یک نفر خارج از قاب دوربین است یا اینکه دستتان روی عکس را می پوشاند، برای حل این موضوع یک تکیه گاه ساده بسازید.

برای اینکار کافی است یک ورق یا کارت پلاستیکی که به آن نیازی ندارید را برداشته و در دو قسمت مانند تصویر تا بزنید طوریکه بتوانید گوشی را روی آن در قسمت تاخوردگی قرار دهید. از تایمر یا هدست برای عکس گرفتن استفاده کنید.

حالت پانوراما Panoramic

عکس های پانوراما تصاویر جالبی هستند، اما با اجرای یک ترفند ساده روی آنها می توانید کاری کنید که دیگران از تماشایشان حیرت زده شوند. از حالت Panoramic برای گرفتن عکس های همزاد در یک تصویر بدون استفاده از یک نرم افزار ویرایش استفاده کنید.

برای اینکار مود panoramic را انتخاب کنید، کافیست از سوژه خود بخواهید در جهت مخالف چرخش دوربین حرکت کند و در جایگاه های مختلف، ژست بگیرد. با این ترفند در تصویر پانورامای نهایی، سوژه شما چند بار در تصویر ظاهر می شود، گویی که در یک لحظه در چند مکان مختلف قرار گرفته است.

زمین کوچک

در میان انبوه اپلیکیشن ها، نرم افزارهای ویرایشگر فراوانی وجود دارند. وجه تمایز این ویرایشگرها، افکت های اختصاصی آنها است. در این میان اپلیکیشن RollWorld با خلق افکتی ویژه تصاویر جالبی را به رایگان برای کاربران ایجاد می کند. اپلیکیشن RollWorld می تواند از هر تصویر یک زمین مینیاتوری بسازد.

برای اینکار کافی است اپلیکیشن را دانلود نمایید و از یک عکس منظره یا عکس جالب دیگری که از مکان خاصی گرفته اید استفاده کنید برای ایجاد تنوع بیشتر، گزینه هایی در قسمت setting در دسترس کاربر قرار می گیرد تا با خلاقیت خود یک عکس منحصر به فرد و فوق العاده ثبت کنید.

عکسبرداری زیر آب

عکسبرداری زیر آب با یک اسمارت فون، خیلی راحت تر از دوربین است و نیاز به هیچگونه محافظ ندارد. کافی است از یک لیوان استفاده کنید.

تلفن خود را داخل یک لیوان خالی قرار دهید و لیوان را تا جائی که آب داخل آن نفوز نکند داخل آب فرو ببرید تا بتوانید عکس بگیرید. برای گرفتن عکس از هدست هم می توانید استفاده کنید. برای عکاسی در مناطقی که عمق بیشتری دارد می توانید تلفن را داخل پلاستیک هایی که از جنس لاتکس هستند قرار دهید.

استفاده از یک جسم منعکس کننده نور

گاهی اوقات تصاویر پُرتره نیاز به نور اضافی برای عمق و درخشندگی بیشتر دارند.

اگر می‌خواهید با کمترین هزینه ممکن افکت های جالبی به تصاویر خود ببخشید، از یک بازتابنده خورشیدی یا فویل پهن مناسب استفاده کنید. جسم منعکس کننده به روشن کردن نواحی تاریک و اضافه کردن مقداری درخشندگی کمک خواهد کرد.

ترجمه و تنظیم: زهرا صـانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید