• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 10 / 31

مسایلی که امروزه نوجوانان با آن درگیر هستند

پیشرفت تکنولوژی سبب شد تا نوجوانان امروز با مسائلی مواجه شوند که در نسلهای پیش دیده نشده است. شاید برخی مسائل در مورد نوجوانان، جدید نباشد، اما رسانه های الکترونیکی آن مسایل را تغییر داده یا تقویت می کنند.

مسایلی که امروزه نوجوانان با آن درگیر هستند

در واقع نوجوانان به طور متوسط، روزانه بیش از 9 ساعت را به استفاده از وسایل الکترونیکی صرف می کنند.

عادت به استفاده از رسانه های اجتماعی شیوه ی ارتباطات، یادگیری، خواب و تمرین نوجوانان را تغییر می دهد.

در این مقاله 10 مورد از درگیری های امروز نوجوانان که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، بیان می شود:

افسردگی

تخمین زده اند که در ایالات متحده، حدود 3 میلیون یا 12.5 درصد نوجوانان سن 12 تا 17 سالگی، حداقل یک حادثه یا اتفاق مهم افسرده کننده در سال 2016 داشته اند.

اختلالات افسردگی قابل درمان است. با این حال اگر نوجوان شما به طور ناگهانی بیرون برود، تغییراتی در الگوی خواب آن به وجود آید، یا شروع به بدرفتاری در مدرسه کند، اینها نشانه افسردگی است و جدی بگیرید.

افسردگی نوجوانان

با تهدید وادار کردن (قلدری)

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط مددکاری، 30 درصد از نوجوانان ایالات متحده، در نقش قربانی یا با قلدری در معرض آزار و اذیت می باشند. قلدری (بدرفتاری) می تواند به انواع آسیب های جسمی و مشکلات سلامت روانی منجر شود.

متاسفانه، استفاده از رسانه های اجتماعی توسط نوجوانان باعث شده تا قلدری بسیار نفوذپذیرتر و گسترده تر شود.

نوجوان خود را در مورد خطرات رسانه های اجتماعی و استراتژی هایی که می تواند از آزار و اذیت آنها جلوگیری کند آموزش دهید.

فعالیت جنسی

در نظر سنجی سال 2013 توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، 47 درصد از دانش آموزان دبیرستانی پاسخ دادند که از نظر جنسی فعال هستند و 41 درصد گفتند که در طول آخرین رابطه جنسی از کاندوم استفاده نکردند.

هر ساله از 20 میلیون بیماری مسری جدید جنسی، بیشتر از نیمی از آنها در بین جوانان سنین 15 تا 24 ساله بوده است.

تنها تعداد معدودی از والدین فکر می کنند که نوجوانان آنها از نظر جنسی فعال هستند. بنابراین مهم است که با نوجوان درباره رابطه جنسی صحبت کنید، حتی اگر فکر می کنید او فعالیت جنسی ندارد.

مصرف مواد مخدر

با توجه به موسسه ملی استفاده از مواد مخدر، در چند سال اخیر درمیان نوجوانان استفاده از ماری جوانا افزایش یافته است.

ماری‌جوآنا، علف، گرَس ترکیبی از گیاه شاهدانه است که به عنوان داروی فعال ‌کننده روان یا داروی طبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علائم هشدار دهنده مصرف مواد را مطالعه کنید و بشناسید. در مورد خطرات مواد مخدر با نوجوانان خود صحبت کنید. فراموش نکنید خطرات داروهای تجویزی را ذکر کنید. بسیاری از نوجوانان با خطر و اعتیاد مصرف این مواد که از طرف دوستشان تجویز می شود، آشنایی ندارند یا تصور نمی کنند چند عدد قرص چنین اثرات مخرب و جبران ناپذیری برای آنها داشته باشد.

مصرف مواد مخدر بین نوجوانان

مصرف الکل

موسسه ملی استفاده از مصرف مواد مخدر گزارش داده است که مصرف الکل در میان نوجوانان کاهش یافته است.

نوجوانان خود را در مورد خطرات نوشیدن الکل در افراد نابالغ آموزش دهید. مخالفت های خود را از نوشیدن افراد زیر سن قانونی ابراز کنید و توضیح دهید چرا می تواند برای نوجوانان خطرناک باشد.

راه طولانی باید طی شود تا خطر مصرف الکل توسط نوجوانان را کاهش دهیم.

چاقی

در سال 2011 طبق نظر سنجی بهداشت در ایالات متحده نشان می دهد که 31.3 درصد از نوجوانان بین 10 تا 17 سال دچار چاقی یا اضافه وزن می باشند.

کودکان چاق در معرض خطر بیشتری از مشکلات سلامتی مادام العمر مانند دیابت، آرتریت، سرطان و بیماری قلبی هستند.

با متخصص اطفال و تغذیه درباره عادات سالم غذا خوردن صحبت کنید و اینکه چه وزنی مناسب سن نوجوان است.

مشکلات علمی

با این که آمار ترک تحصیل در دبیرستان کاهش یافته، طبق آمار آموزش و پرورش سالانه 1.2 میلیون دانش آموز در ایالات متحده از دوران دبیرستان خارج می شوند.

کسی که در دبیرستان ترک تحصیل می کند، در مقایسه با شخصی که این دوران را تحصیل کرده است در طول زندگی اش درآمد خیلی کمتری خواهد داشت.

با آموزش پرورش نوجوان خود مشارکت کنید. در صورت مواجه شدن با مشکلات به عنوان حامی و پشتیبان، نوجوان خود را راهنمایی و کمک کنید.

فشار نظیر یا فشار همتا

فشارِ همتا به تاثیراتی که توسط یک گروه همتا در جهت تشویق فردی به تغییر رفتارها، ارزش‌ها یا اخلاق جهت همگامی با گروه اطلاق می‌گردد. به عبارتی تاثیراتی که مدرسه یا گروه دوستان بر شخص می گذارد و او را وادار می کند که همرنگ جماعت شود.

با وجودی که فشار همتا قطعا یک مسئله جدید نیست، رسانه های الکترونیکی باعث شده اند که نوجوانان سخت تر بتوانند مقاومت کنند.

به عنوان مثال، بسیاری از نوجوانان به عواقب ناگوار به اشتراک گذاشتن عکس های خود را در طول زندگی آینده آگاه نیستند و عکسها و مسایل خصوصی خانوادگی و جنسی خود و دیگران را در فضای مجازی پخش می کنند.

نوجوانان خود را در انتخاب سالم و مقاومت در برابر فشار همتا آموزش دهید. اگر او اشتباه کند، با نوجوان خود صحبت کنید که چه کاری باید انجام دهد. گاهی اوقات، بچه ها انتخاب های نادرستی دارند و از اینکه از شما کمک بخواهند، واهمه داشته باشند بنابراین با نوجوان خود دوست باشید و او را از خطرات پیش رو در این باره آگاه کنید و به خاطر اشتباهاتش سرزنش نکنید.

رسانه های اجتماعی

فیس بوک، اینستاگرام و توییتر راه قدرتمندی برای ارتباط نوجوانان با یکدیگر است. اما رسانه های اجتماعی به دلایل مختلف مشکل ساز هستند. در رسانه های اجتماعی پیغام های ناسالم اغلب ویروسی هستند و نوجوانان اغلب خود را با یکدیگر مقایسه می کنند.

بدانید که نوجوان شما آنلاین است در مورد آخرین برنامه ها، وب سایت ها و صفحات رسانه های اجتماعی خودتان را به روز کنید و کار کردن با آنها را یاد بگیرید. حتی ناآگاهی والدین از این فضاها می تواند مشکل ساز باشد. مهم این است که به آنچه نوجوان شما انجام می دهد نظارت داشته باشید بنابراین بایستی اطلاعاتی را ارائه دهید که نوجوان شما را ایمن کند.

خشونت در شبکه های تلویزیون  

فقط دسترسی به تلویزیون یا فیلم ها نیستند که سبب خشونت نوجوانان می شوند. اکثر نوجوانان بازی های ویدیویی و آنلاین خشونت آمیز را بازی می کنند که اغلب آنها صحنه های خشنی را نشان می دهند و نوجوانان را به این کارها تحریک می کنند. در طول چند دهه تماشای خشونت مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.

برای جلوگیری از خشونت شما باید زمان بازی های ویدیویی و فعالیت های الکترونیکی نوجوانان خود را کنترل کنید.

با نوجوانان در مورد خطرات ناشی از تصاویر خشونت آمیز و نظارت بر وضعیت ذهنی آن صحبت کنید.

ترجمه: میترا نامجو

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید