• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 01

مکانهای دیدنی ایالت جورجیا در آمریکا

جورجیا با داشتن شهرهایی شلوغ و بین المللی و خطوط ساحلی شنی و آفتابی و همچنین کوهستان هایی با عظمت، تجربه منحصر به فردی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. در جورجیا، آتلانتای مدرن را به همراه منظره شهری زیبا و همچنین بزرگترین اکواریوم دنیا، خواهید دید.

ساوانای تاریخی، اولین شهر جورجیا، با زیبایی تاریخی و معماری بی نظیرش گردشگران را مجذوب خود می کند. در ساحل ملی جزیره کامبرلند اسب های وحشی دیده می شوند و بیش از 400 اثر بجا مانده از جنگ جهانی در این کشور پیدا می شود. 47 پارک جورجیا با زیبایی بی نظیرشان و همچنین انواع سرگرمی های متنوع، منظره خیره کننده ای را به وجود آورده اند.

ساوانا در جورجیای آمریکا

قصد داریم در این مقاله شما را با دیدنی ترین اماکن جورجیا آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید.

آتلانتا

آتلانتا، پایتخت ایالت جورجیا و بزرگترین و جنوبی ترین شهر آن است که بسیار مدرن، پویا و شلوغ می باشد. ویژگی های جهانی و به روز این شهر، نقش بسزایی در تاریخ این کشور ایفا میکند و بازدید آن لذت بسیاری به همراه خواهد داشت. آنچه که بیشتر از همه به آتلانتا اهمیت می بخشد، تاریخچه آن است. از این رو توصیه ما این است که بازدید خود را از مرکز تاریخی آتلانتا آغاز کنید.

خانه سابق شاه مارتین لوتر امروزه به پاس قدردانی از وی تبدیل به یک مکان تاریخی ملی شده است. همچنین بازدید از پارک المپیک صد ساله حدود 4000 متر مربع و آکواریوم جورجیا در همجوار آن پیشنهاد می شود. به علاوه برای کودکان پارک آبی آب های سفید و مرکز اکتشافات لگو لند (Legoland) محل مناسبی برای سرگرمی آنها خواهد بود و بازدید از موزه هنر و گشت زنی در خانه مارگارت میشل برای مشاهده نمونه هایی از معماری و سبک زندگی جنوبی خالی از لطف نخواهد بود. قدم زدن در یک روز گرم در میان باغ های سرسبز بوتانیک آتلانتا برای بهره مند شدن از هوایی خنک و لذت بردن از آفتاب به یقین مورد رضایت گردشگران واقع خواهد شد.

آتلانتا، پایتخت ایالت جورجیا در آمریکا

باغ های گیاه شناسی کالاوی

باغ های کالاوی (Callaway Gardens) مجموعه ای خوش منظره، حدود 56 کیلومتر مربع در دامنه کوه های کاج اپالاچیا هستند که توسط کیسِن جی.کالاوی و همسرش ویرجینیا هاند کالاوی طراحی شده است. این باغ که در سال 1952 افتتاح شد، ابتدا برای رشد و نگهداری گونه های نادری از آزالیا طراحی شده بود، اما امروزه مجموعه منحصر به فردی از گونه های طبیعی و جاذبه هایی است که شامل پناهگاهی برای انواع گیاهانی می شود که برای مدت های کوتاه و یا طولانی در آنجا نگهداری می شوند.

این باغ مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روهای متعددی داشته که به واسطه آنها میتوان در میان مناظر و بخش های مختلف این باغ پرسه زد و همچنین باغچه آزالیای برادران کالاوی، چشم انداز باغ آزالیا، ساحل دریاچه رابین (بزرگترین ساحل شنی سفید ساخت دست بشر)، مرکز پروانه سیسل بی. دی با داشتن بیش از 1000 پروانه از 50 گونه مختلف در این مسیرها خودنمایی می کنند. علاوه بر اینها در این مسیر دو زمین گلف، سه زیپ لاین عالی و پر هیجان، میدان موانع و کلیسای یادبود ایدا کیسن کالاوی دیده می شود.

در طول سال این شهر مرکز فعالیت های هنری، موسیقیایی، انواع فستیوال های خیابانی، بازار کشاورزان، نمایش ها و همچنین برگزاری رخدادهای خاص است. بخش مرکزی شهر با پیشینه ای تاریخی، به خانه های نوسازی شده، بوتیک ها و مراکز غذاخوری عالی مزین شده است. متناسب با بودجه تان، میتوانید از میان 23 هتل موجود در این شهر، محل مناسبی را برای اقامت خود انتخاب کنید.

باغ های گیاه شناسی کالاوی در جورجیای آمریکا

پارک ایالتی تنگه تلولا Tallulah Gorge State Park

این پارک خوش منظره با وسعت حدود 11 کیلومتر مربع، نزدیک به آبشار تالولا در جورجیا است. این پارک گرداگرد تنگه تالولا واقع شده، تنگه ای که حدود 300 متر عمق و 3200 متر طول دارد و طی هزاران سال کار طاقت فرسا و بی امان و به بهانه رودخانه تالولا احداث شده است، رودخانه ای که از پایین تنگه تالولا قابل مشاهده است. مهمترین و دیدنی ترین جاذبه این ناحیه، 6 آبشاری است که از رودخانه ای با مساحت 152 در 1600 متر مربع در این منطقه خودنمایی میکنند.

مسیرهای مخصوص پیاده روی با منظره های بی بدیل در حاشیه این تنگه امکان گشت زنی را در اختیار گردشگران قرار می دهد اما برای قدم زدن در این مسیر باریک، باید مجوز داشت. همچنین برای لذت بردن از منظره این ناحیه، پل معلق گزینه خوبی است. این پل در ارتفاع 24 متری از اعماق دره معلق است. در این منطقه وجود مرکز علمی جین هارت یارن این امکان را به گردشگران میدهد تا اطلاعات ارزشمندی در مورد تاریخ، سرزمین و اکوسیستم آسیب پذیر این ناحیه بدست آورند.

پارک ایالتی تنگه تلولا در جورجیای آمریکا

تپه ماهور آبی (بلو)

بلو ریج (تپه ماهور آبی) که سوئیس جنوبی نیز نامیده می شود، شهر فریبنده و کوچک همراه با جذابیت های هنری مجزا است. این ناحیه نمایشگاههای آبجو سازی دارد که بهترین انواع آبجو را در کنار موزیک زنده به بازدید کنندگان ارائه می دهد. بلو ریج به عنوان یک مقصد توریستی با قدمت زیاد، 5 هتل دارد که در سال 1886 به همراه تسهیلات خاص بنا شده اند که تاریخ ساخت آنها همزمان با ورود راه آهن مریتا و شمال جورجیا است.

استفاده از راه آهن تفریحی بلو ریج شاید بهترین راه برای تماشای طبیعت اطراف این ناحیه است. بررسی وقایع پیش آمده در پارک شهر بلو ریج واقع در مرکز شهر که از محبوبیت بالایی نیز برخوردار است، بازدید از کاخ دادگستری استان فانین، بنای متعلق به سال 1937 که اکنون محل استدیو های هنری و گالری هاست، گردش در مرکز وایت واتر اوسویی و رفتن به پایین رودخانه اوسویی به وسیله کایاک ها و قایق ها برای یک تفریح هیجان انگیز و کوهنوردی کودکان در رشته کوه های بلو ریج و یا میوه چینی در باغستان های گرمسیر از جمله تفریحات دیگری هستند که میتوان وقت خود را با آنها در این ناحیه پر کرد.

تپه ماهور آبی (بلو) در جوجیای آمریکا

پایگاه تاریخی ورم سلویی

یک خیابان خنک و خوش سایه و مشجر با درختان بلوط کهنسال که با خزه پوشانیده شده اند، بی شک شما را به ویرانه های ورم سلویی، خانه مستعمراتی و املاک نوبل جونز هدایت می کند. جونز از اولین مهاجرانی بود که در سال 1733 از انگلستان به این ناحیه مهاجرت کرد. او یک نجار آموزش دیده بود، وی در حالی که شهرهای نیوابنز و اگوستا را احداث می کرد به عنوان افسر ارتش، دکتر، مستشار، نماینده سرخپوستان و نقشه بردار فعالیت می کرد. او در نهایت و به بهترین شکل، ایالتی وسیع در نزدیکی ساوانا احداث کرد.

آواره های تابی ورم سلویی قدیمی ترین ساختار بجا مانده در ساوانا است که از نظر گردشگردی در میان توریست ها بیشترین جذابیت و محبوبیت را دارد. مفسرانی که ملبس به لباس های مربوط به این دوره هستند، بازدید کنندگان را با داستان های قدیمی و پر ماجرای نوبل جونز سرگرم می کنند. همچنین در این منطقه موزه ای از آثار دست ساز مربوط به این منطقه وجود دارد. به علاوه پیاده رویی خوش منظره به سمت مناطق مستعمره نشین وجود دارد که صرفا به نیت رخدادهای خاصی در رابطه با پیشینه مستعمراتی جورجیا احداث شده اند.

تپه ماهور آبی (بلو) در جورجیای آمریکا

پناهگاه حیات وحش ملی اوکفنوکی

این پناهگاه که در سال 1937 و به وسعت 1626 کیلومتر مربع احداث شده است، مکان وحشی و زیبایی است، در واقع مکانی برای پرورش و تولید مثل انواع حیوانات به علاوه مأمنی برای پرندگان مهاجر و دیگر حیوانات حیات وحش می باشد. در کانون این پناهگاه آبگیر اوکفنوک دیده می شود، این آبگیر سرچشمه رودخانه های سوانی و مریم مقدس و همچنین زیستگاهی برای گونه های در معرض انقراضی همچون دارکوب های تاج قرمز، مار های نیلی و بسیاری حیوانات وحشی دیگر است.

شهرت جهانی این پناهگاه بیشتر به خاطر جمعیت دوزیستان آن است که نشان دهنده سلامت زیستی حیوانات آن می باشد. بالغ بر 600 گونه گیاهی در این پناهگاه یافت می شود. 1432 کیلومتر مربع از مساحت این پناهگاه به منطقه بیابانی ملی اختصاص یافته است. از آنجایی که این محل بزرگ ترین اکوسیستم آب شیرین بکر دنیا محسوب می شود، کنوانسیون رامسر به این پناهگاه عنوان تالاب مهم بین المللی را اختصاص داده است. در این مکان برج های دیده بانی و تفرج گاههای متعددی نیز دیده می شود. محیط آرام و با شکوه، این ناحیه را مناسب ماهیگیری، شکار، قدم زنی، قایق سواری و کانو سواری ساخته است.

پناهگاه حیات وحش ملی اوکفنوکی در جورجیای آمریکا

پارک ایالتی تنگه پراویدنس

این پارک در فاصله 4 کیلومتر مربعی و در نزدیکی لامکین در جنوب غربی جورجیا واقع شده است. در مرکز این پارک فوق العاده، تنگه پراویدنس دیده می شود که با عنوان پارک ملی گراند کانیون جورجیا شناخته می شود و عنوان یکی از عجایب طبیعی جورجیا را به خود اختصاص داده است. چیزی که در مورد این پارک عجیب به نظر می رسد این است که این پارک اصلا پارک طبیعی نیست – بروز فرسایش خاک به علت فعالیت های کشاورزی نا مناسب قرن نوزدهم که منجر به ایجاد راه آب های عمیقی شده که تا 45 متر عمق دارند.

با این وجود، رنگ های نارنجی، قرمز، صورتی و بنفش موجود در کانیون، این منطقه را به محل ایده آلی برای عکاسی و نقاشی تبدیل کرده است. به ویژه در ماه های جولای و اگوست، درست زمانی که برگ های آزالیای کمیاب ولی بومی این ناحیه کاملا شکوفه می دهند، زیبایی این ناحیه چشم نواز است. قدم زدن در مسیر های باریک کانیون منظره بی بدیلی را به رخ می کشد و همچنین برخی از آب راه های این ناحیه میان صخره نوردان بسیار محبوب و پر طرفدار است.

پارک ایالتی تنگه پراویدنس در جورجیای آمریکا

بنای تاریخی ملی دژ پولاسکی

در جزیره ای به نام جزیره کاکسپر جایی میان جزیره تایبی و ساوانا، بنای تاریخی ملی دژ پولاسکی دیده می شود که در واقع بنای به جا مانده دژی متعلق به جنگ سال 1812 می باشد. این دژ در اوایل دهه 1800 این دژ بنا شد و شهرتش را از آنجایی بدست آورد که نقش به سزایی در جنگ جهانی سال 1812 ایفا کرد.

این بنای یادبود ملی که شامل یک دژ نظامی می شود، تقریبا بیشترجزیره کاکسپر و تمام جزیره مک کویین را در بر می گیرد. این بنای یادبود هر روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر به روی گردشگران باز است. بهای ورودی به این بنای تاریخی 7 دلار است و برای کودکان زیر 15 سال نیز ورود به این بنا رایگان می باشد.

بنای تاریخی ملی دژ پولاسکی در جورجیای آمریکا

پارک ایالتی کوه های مرتفع سرخ

کوهستان های مرتفع سرخ، به علت رنگ قرمز غنی خاک آن به سبب داشتن ذرات سنگ آهن فراوان، ناحیه ای مهم در صنعت معدن کاوی به شمار می رفت. امروزه این منطقه مامن پارک ایالتی کوههای مرتفع سرخ به شمار می رود که بسیار هم مورد توجه گردشگران است. این پارک با داشتن دریاچه حدود 48 کیلومتر مربع به نام آلاتونا، برای افرادی که به انواع بازی ها و ورزش های آبی علاقه مند هستند، تفرجگاه ایده آلی محسوب می شود.

دریاچه آلاتونا در جورجیای آمریکا

این دریاچه با داشتن لنگر گاه های تفریحی فراوان، این امکان را در اختیار گردشگران قرار میدهد تا با قایق های خود و یا قایق های کرایه ای از منظره و قایق سواری در این دریاچه لذت ببرند. همچنین افرادی که برای پیاده روی به این ناحیه آمده اند حدود 6 کیلومتر در تپه های سرخ و 24 کیلومتر مسیر هموار خواهند داشت که برای دوچرخه سواران و پیاده ها قابل استفاده است. کلبه های کرایه ای نیز برای اردو زدن شبانه در دسترس هستند.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید