• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 02

بریدن چوب، نارگیل، پلاستیک و غیره با کاغذ + فیلم

گاهی اوقات برای برش لوله ها و بطری های پلاستیکی، نارگیل، چوب، نان و … در منزل نیاز به ابزارهای برشی دارید که کار با آنها خطرناک است یا به کار بردن این ابزار برای سطوحی که می خواهید مناسب نیست. از این رو در این ویدیوی آموزشی ترفند استفاده از کاغذ به عنوان ابزار برش را به شما آموزش داده ایم که بسیار کم هزینه بوده و کار با آن نیز مانند دیگر ابزارهای برش دشوار و خطرناک نیست.

مقداری کاغذ A4 سفید بردارید آنها را روی هم قرار دهید طوریکه گوشه های کاغذ کاملا بر هم منطبق باشد. یک مربع در ابعاد 15cm*15cm از آن جدا کنید.

یک چسب ماتیکی با قدرت چسبندگی بالا و مخصوص کاغذ برداشته و روی یکی از برگه ها را به طور کامل با چسب بپوشانید طوریکه تمام سطح کاغذ چسب زده شود. برگه سفید دیگر را طوری روی برگه اول قرار دهید که گوشه ها بر هم منطبق باشند. به این ترتیب تمام برگه ها را روی هم بچسبانید. بعد از اینکه تمام برگه ها را چسب زدید جسم سنگینی را روی آن قرار دهید و کمی صبر کنید تا کاغذها کاملا بهم بچسبند.

یک کاتر پرگاری شکل بردارید و دهانه آن را به اندازه 6.3 سانتی متر باز کنید از خط کش برای اندازه گیری دقیق استفاده نمایید.

کاغذها را روی سطح مناسب چوبی قرار دهید، نوک تیز پرگار را در مرکز کاغذ بگذارید و دایره ای به شعاع 6.3 از آن جدا کنید. در صورت نداشتن کاتر پرگاری میتوانید با استفاده از پرگار معمولی روی کاغذ، دایره مورد نظر را رسم کنید و با کاتر معمولی با کمی دقت دایره را جدا کنید.

یک تیغه گرانیت بُر روی کاغذها قرار دهید و دایره تو خالی مرکز آن را با مداد روی کاغذ علامت بزنید. با استفاده از کاتر دایره رسم شده را جدا کنید.

حال صفحه ای که ساخته اید را روی دستگاه فرز قرار دهید و مانند فیلم آن را محکم کنید. دستگاه را روشن کنید مشاهده می کنید که صفحه در حال چرخیدن است.

می توانید صفحه برشی که ساخته اید را روی اجسامی که قصد برش آن را دارید آزمایش کنید، از این صفحه برش می توانید برای برش کارتن، مداد، لوله، بطری های پلاستیکی، نارگیل و … استفاده کنید.

زهرا صـانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید