• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 07

بیست و سومین نشست جهانی آب و هوایی سازمان ملل متحد

بیست و سومین نشست جهانی آب و هوایی سازمان ملل متحد، موسوم به کاپ ۲۳، از صبح دوشنبه ۱۵ آبان، با حضور ۲۰۰ کشور جهان، به میزبانی کشور فیجی در شهر بُن آلمان آغاز به کار کرد.

بیست و سومین نشست جهانی آب و هوایی سازمان ملل متحد

فرانک بِینی‌ماراما، نخست‌وزیر فیجی، در مراسم افتتاحیه این نشست تمامی کشورهای جهان را به حمایت از آنچه که دو سال پیش در جریان نشست جهانی آب و هوایی پاریس به تصویب رسید، دعوت نمود.
به گفته نخست‌وزیر فیجی، نیاز به واکنش فوری (در برابر گرمایش زمین) بسیار واضح است. فرانک بِینی‌ماراما تاکید کرد: “جهان ما از حوادث عظیمی که بر اثر تغییرات آب و هوایی رخ داده است، رنج می‌برد. مسئولیت ما در مرتبه‌ی رهبران کشورهای جهان، یافتن پاسخی برای این رنج است، ما نباید مردمانمان را ناامید سازیم. ما باید تمامی برای در مسیر قرار دادن توافق پاریس، تمامی توان خود را بکار گیریم”.
بیست و سومین نشست جهانی آب و هوایی سازمان ملل متحد در حالی برگزار می‌شود که گزارش‌های آب و هوایی جهانی از سال ۲۰۱۷ بعنوان گرمترین سال یاد می‌کند.
نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد، همایشی سالانه است که با حضور رهبران ارشد ۲۰۰ کشور جهان برگزار می شود. هدف عمده از برگزاری این نشست جهانی دست یافتن به توافق‌هایی به منظور مبارزه با گرمایش زمین و تغییرات آب و هوایی ناشی از آن است.

در نشست آب و هوایی پاریس که دو سال پیش برگزار شد کشورهای شرکت‌کننده نسبت به کاهش دمای زمین تا ۲ درجه سانتیگراد متعهد شدند.
عمده‌ترین نکات مورد بحث در بیست و سومین نشست جهانی آب و هوایی پاریس چیست؟ دکتر ناصر کرمی، استاد تغییرات اقلیمی در دانشگاه برگن نروژ، نکات کلیدی این نشست جهانی را توضیح می‌دهد.

از ایران هیئتی به ریاست کاوه مدنی، معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط‌زیست در کنفرانس بن حضور خواهد داشت.
کارشناسان هشدار می‌دهند که با توجه به افزایش سطح آب اقیانوس آرام، جزایری مثل “فیجی” که پائین‌تر از سطح دریا قرار دارند، با خطر غرق شدن کامل روبرو هستند.
نخست وزیر “فیجی”، از چند ماه پیش سفرهای متعددی به کشورهای مختلف کرده است تا رهبران آن‌ها را متوجه این خطر کند.

یک دهکده بازیافتی در بُن

یک دهکده بازیافتی در بُن

برای پذیرائی از میهمانان کنفرانس، علاوه بر ایجاد یک ایستگاه قطار جدید در محل آن، در کنار رود “راین” دهکده‌ای به مساحت ١٨٠ هزار متر مربع با سالن‌های کنفرانس، غذاخوری، کافه‌های متعدد و سالن‌هائی برای خبرنگاران با تجهیزات مدرن ارتباطی ایجاد شده است. همه مواد ساختمانی به کار رفته در این دهکده قابل بازیافت است.
همچنین در نقاط مختلف شهر بُن خیمه‌های چادری متعددی برای برگزاری نشست‌ها و پذیرائی از میهمانان نصب شده است. هزینه کنفرانس برای کشور میزبان حدود ١١٧ میلیون یورو برآورد شده است.
در آستانه برگزاری کنفرانس بین‌المللی تغییرات اقلیمی، یک نشست تخصصی با حضور صدها کارشناس آلمانی و خارجی در محل وزارت خارجه آلمان در برلین برگزار شد. در این نشست وضعیت تغییرات اقلیمی و اقداماتی که باید برای جلوگیری از فاجعه‌های طبیعی ناشی از گرمایش زمین انجام شود، از منظر تخصصی مورد بررسی قرار گرفت.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید