• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 09 / 11

پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری دنیا

پیش درآمد

آیا تاکنون نام اِوِرلند یا Lotte World را شنیده اید؟ بیشتر آمریکایی ها هیچ گاه برنامه ای برای سفر به این تم پارک های کره ی جنوبی ندارند، اما این مناطق جزء 50 جاذبه پربازدید دنیا و بالاتر از اهرام ثلاثه (4 میلیون)، تاج محل (3 میلیون) و استون هنج (1 میلیون) قرار دارند.

پر بازدید ترین جاذبه های گردشگری دنیا

جایی که برای گذران تعطیلات انتخاب می کنیم حرف های زیادی از آن چه برای ما ارزش دارد در خود دارد و با وجود بحران اقتصادی جهانی و روند ادامه دار آن، ما بیشتر از گذشته سفر می کنیم. طبق آمار سازمان جهانی توریسم، ورودی گردشگران در سال 2010 بیش از 6.6 درصد افزایش داشته است و چین با 7/55 میلیون بازدیدکننده خارجی با پشت سر گذاشتن اسپانیا به رده سوم رسیده و فرانسه و آمریکا همچنان اول و دوم هستند.

دوست داشته باشید یا نه، تم پارک ها در این کشور ها هم مانند کره جنوبی، جذاب هستند. دیزنی لند پاریس نیز مانند کلیسای سکره کر 10.5 میلیون بازدید کننده داشته و دوتا از دیزنی لند ها جزء 10 جاذبه ی پر بازدید دنیا هستند. آمریکا در صدر جدول قرار دارد و خیلی ها آن را به خاطر ضعف دلار آمریکا می دانند که باعث شده توریست های خارجی آمریکا در سال 2010، 7/8 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته باشند و خیلی از توریست های داخلی را هم به این مکان ترغیب کرده باشند.

چین و هند از آمریکا هم بزرگ تر هستند اما فقدان آمار قابل اتکا از میزان بازدیدکنندگان آن ها و بازار توریسم داخلی شان، تهیه لیست اندک جاذبه هایشان در لیست ما را آسان تر ساخته است. البته، انتظار می رود با گذشت زمان تعداد آنها بیشتر شود؛ در حال حاضر بازدیدکنندگان شهر ممنوعه ی پکن از 7 میلیون در سال 2007 به 83/12 میلیون نفر در سال 2010 رسیده است.

خوب، پربازدید ترین جاذبه کدام است؟ آیا 2/39 میلیون نفر اشتباه می کنند؟ ادامه مطلب را بخوانید تا با روش محاسبه ما آشنا شوید.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:

صفحه بعد >>



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید