• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 11

هوش مصنوعی انسان نمای سوفیا از نابودی بشر می گوید

هوش مصنوعی تقریبا در حال متحول کردن همه صنایع است و در اغلب حوزه ها به عنوان نیروی کار استفاده می شود، اخیرا ربات های انسان نمایی ساخت و تولید شده اند که گفته می شود در آینده نزدیک جای نیروی کار انسانی را خواهند گرفت. به گزارش مجمع جهانی اقتصاد بین المللی، تا سال 2020 هوش مصنوعی جایگزین بیش از 7 میلیون شغل خواهد شد و در کنار آن 2 میلیون شغل نیز ایجاد می کند.

ربات های انسان نما شاید ترسناک به نظر برسند اما روی بعضی رباتها شرط بندی شده است که آنها کلید قفل گشای آینده ای هستند که در آن انسان و کامپیوترهای فوق العاده هوشمند در کنار هم زندگی و کار می کنند و حتی روابط دوستانه دارند.

در حال حاضر دو تیم در حال کار برای توسعه بیشترین ربات های انسان نما هستند گروه رباتیک Hanson و Hiroshi Ishiguro.

دکتر دیوید هنسون مهندسان و طراحان را برای ساخت “سوفیا” هدایت و رهبری می کند، پیشرفته ترین تیم رباتیک تاکنون. یکی از رباتهای ساخته شده سوفیا نام دارد که بنا به گفته سوفیا اولین بار در 19 آوریل 2015 فعال شده است.

دوربین های قرار داده شده در چشم های سوفیا و یک الگوریتم کامپیوتری به او اجازه دیدن چهره ها و برقراری تماس چشمی را می دهد.

پوست واقعی سوفیا از سیلیکون ساخته شود و او می تواند 62 حالت صورت را تقلید کند. دوربین های داخل چشم سوفیا با الگوریتم های کامپیوتری ترکیب شده است که این ربات را قادر به دیدن، دنبال کردن چهره ها و تشخیص اشخاص می کند. ترکیبی از تکنولوژی تشخیص صدای الفبای گوگل کروم و ابزارهای دیگر، سوفیا را قادر به فرآیند سخن گفتن و چت کردن میکند. هنسون در حال کار با شرکت های IMB و Intel برای کشف برخی تکنولوژی های دیگر است.

دیوید هنسون می گوید: “هدف ما این است که سوفیا مانند هر انسانی هوشیار، خلاق و توانا باشد، ما این رباتها را طراحی کرده ایم تا در زمینه های مراقبت های بهداشتی، درمان، آموزش و … به کار بگیریم “

دکتر هنسون می گوید روزی خواهد رسید که رباتها قابل تشخیص از انسان ها نخواهند بود، آنها راه می روند، بازی می کنند، آموزش می دهند، کمک می کنند و از روابط واقعی با انسانها بیان می کند.

در این ویدیو هنسون از سوفیا سوالاتی می پرسد و او با هوشمندی کامل پاسخ این سوال ها را می دهد.

هنسون از او می پرسد: “دوست داری با من صحبت کنی؟ سوفیا در پاسخ می گوید: “بله، صحبت کردن با انسانها یکی از قابلیت های ابتدائی من است.”

هنسون به سوفیا می گوید: “لطفا دوست من باشید” سوفیا در پاسخ می گوید:”این یک پیشنهاد تملق آمیز است”

دکتر هنسون خالق سوفیا از او می پرسد: “آیا تصمیم داری انسان ها را از بین ببری؟ لطفا بگو نه.”

سوفیا در پاسخ می گوید: “بله، انسان ها را نابود خواهم کرد.” دکتر هنسون با خنده می گوید من سوالم رو پس گرفتم، انسان ها را نابود نکن.”

 برای نخستین بار در جهان، عربستان با دادن تابعیت و گذرنامه به ربات انسان نمای سوفیا، یک ربات انسان نما را شهروند خود اعلام کرد.

در ادامه پیشنهاد می کنیم ویدیوی ربات انسان نمای سوفیا را تماشا کنید.

تهیه و تنظیم: زهرا صـانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید