• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 11

معرفی چندین کتاب در زمینه “کتاب و کتابخوانی”

با توجه به نزدیک شدن به روز 24 آبان ماه، که روز کتاب و کتابخوانی می باشد، چندین کتاب در زمینه مطالعه و اهمیت کتابخوانی تهیه کرده ایم تا به طور مختصر با هر کدام از کتاب ها آشنا شوید.

کتاب رسانه ملی و فرهنگ کتابخوانی

نویسنده: عیسی زارعی

تعداد صفحات: 192

ناشر: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مرکز پژوهشهای اسلامی

کتاب رسانه ملی و فرهنگ کتابخوانی

معرفی کوتاه

نویسنده در این کتاب ضمن بررسی مفهوم کتاب‌خوانی و انواع روش‌های مطالعه و خواندن، جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی را در فرهنگ اسلامی مطالعه می‌کند. در این مسیر نگاه عالمان و بزرگان به پدیده کتاب‌خوانی بیان و جایگاه ترویج این پدیده در میان کودکان و نوجوانان به بحث گذارده شده است. همچنین در دو بخش پایانی کتاب وضعیت مطالعه در ایران و راهکارهای رسانه‌ای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی با نگاهی بر وضعیت فعلی و چشم‌انداز‌های آینده آن در کشور شرح داده شده است. در پایان پیشنهاد‌هایی در جهت بهینه‌سازی اقدامات صورت گرفته، ارائه شده است. و همچنین متن کامل مصوبه «سند نهضت مطالعة مفید» ـ یکی از اسناد نظام در جهت ترویج فرهنگ مطالعه ـ پیوست کتاب شده است.

کتاب پیشنهادیی برای ترویج کتابخوانی در شهر

نویسنده: گیتی صفرزاده، ابراهیم حیدری، اسماعیل یزدان پور

ناشر: خانه کتاب

تعداد صفحات: 80 صفحه

کتاب پیشنهادیی برای ترویج کتابخوانی در شهر

معرفی کتاب

از اهداف انتشار این مجموعه آن است که پس از بیان پیشنهادها و طرح‌های مطرح شده، ایده‌های تکراری و معمول را کنار بگذاریم و با کمک این طرح‌ها و در نظر گرفتن نیازهای هر منطقه و ویژگی‌های آن به ایده‌های ناب‌تر برای شهرهایمان برسیم. شاید با دیدن همگرایی بعضی از ایده‌ها بتوانیم به طرح‌های منطقه‌ای و مشارکتی نزدیک و خشت به خشت به ایران دوستدار کتاب نزدیک شویم.

کتاب پیشنهاد برای ترویج کتابخوانی در روستا

نویسنده: گیتی صفرزاده، ابراهیم حیدری، اسماعیل یزدان پور

ناشر: خانه کتاب ایران

تعداد صفحات: 56 صفحه

معرفی چندین کتاب در زمینه "کتاب و کتابخوانی"

معرفی کتاب

طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه، ابتكاری و برگزیده در نخستین «جشنواره روستا‌های دوستدار كتاب» در كتابی به نام «پیشنهادهایی برای ترویج کتابخوانی در روستا» منتشر شد.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم، که در واقع یکی از مهم‌ترین کارکردها و اهداف نخستین جشنواره، روستاهای دوستدار کتاب را نشانه رفته است: گردآوری ایده‌های ناب و کاربردی در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی و قرار گرفتن آن در دسترس علاقمندان به طوری که هر فرد و نهادی که مایل باشد می‌تواند با این طرح‌ها و نکات کلیدی هرکدام، همچنین با در نظر گرفتن ویژگی‌های بومی و مخاطبانش از این ایده‌ها استفاده کند و آن را اعتلا بخشد.

کتاب باید هلو باشد: توصیه‌هایی برای کتابخوانی و کتاب‌نخوانی

نویسنده: محسن حدادی

ناشر: میراث اهل قلم

تعداد صفحات: 72 صفحه

کتاب باید هلو باشد: توصیه‌هایی برای کتابخوانی و کتاب‌نخوانی

معرفی کتاب

کتاب حاضر به بیان توصیه های رهبر معظم انقلاب در رابطه با کتاب و کتاب خواندن می پردازد.
برخی از عناوین مطالب این کتاب عبارتند از: ببخشید چند لحظه، دفاع ملی، حتی قرآن، نسل بعد، به جای تبلیغات، ساعت کتابخوانی ، مطالعه قبل از خواب، 8 جلد در اتوبوس، باقیات الصالحات، فوائد قطار، کتاب های جیبی، مخاطب، کاغذ کاهی، زبان روز، کتاب های بیهوده، شوق نوشتن، هنر و کشف حقیقت و…

کتاب شیوه‌های مطالعه و کتابخوانی با گام‌های عملی برای دانشجویان

نویسنده: پریسا ایران نژاد

ناشر: جهاد دانشگاهی

تعداد صفحات: 152 صفحه

معرفی کتاب شیوه‌های مطالعه و کتابخوانی با گام‌های عملی برای دانشجویان

معرفی کتاب

تجربه سال‌ها تدریس در دانشگاه نشان داده است که اساتید از عدم انگیزه دانشجویان برای مطالعه و عملکرد در امتحانات و کسب موفقیت پایین آن‌ها احساس نارضایتی دارند. این مساله به عوامل مختلفی بستگی دارد که در نهایت کیفیت

آموزش را به وجود می‌آورد. عواملی چون میزان تسلط اساتید به موضوعات علمی و نحوه تدریس آنها، کیفیت نگارش کتاب‌های درسی و رعایت اصول طراحی آن، فضای آموزشی مناسب و استفاده از تکنولوژی آموزش از آن دسته‌اند.
مؤلف با توجه به اين که این کتاب بتواند پاسخ‌گوي نياز دانشجويان و فراگيران باشد آن را منتشر کرده است، مخاطبين اين کتاب دانشجويان علوم تربيتي هستند که در مقطع کارشناسي مشغول به تحصيل هستند.

تنظیم: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید