• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 12

با موبایل خود عکسهای بهتری بگیرید + فیلم

یکی از مواردی که افراد در خرید گوشی های هوشمند به آن اهمیت ویژه ای می دهند دوربین گوشی و کیفیت تصاویر ثبت شده در آن است. در حالی که دوربین گوشی‌ های هوشمند از نظر سخت‌ افزاری و نرم ‌افزاری پیشرفت ‌های زیادی داشته‌ است ولی هنوز هم کیفیت بسیاری از عکس‌ های کاربران به مواردی غیر از دوربین بستگی دارد.

در این مقاله ترفندهایی ساده و کاربردی برای عکاسی با گوشی هوشمند همراه با فیلم مربوطه ارائه شده است، توضیحات بیشتری در مورد فیلم در زیر آورده شده است.

استفاده از HDR

استفاده از حالت HDR در گوشی‌ها بسیار آسان است، تنها کافیست این حالت را انتخاب کرده و عکاسی کنید.

HDR یا High Dynamic Range مخفف عبارت گستره دینامیکی بالا است که شما را قادر می‌سازد تصاویری با گستره دینامیکی بالاتری بین روشن ‌ترین و تاریک ‌ترین نقاط عکس، نسبت به عکس ‌های معمولی ثبت کنید.

زمانی که در حالت HDR عکاسی می‌کنید، دوربین سه عکس متوالی با درجات روشنایی متفاوتی از صحنه می‌گیرد. سپس نرم‌ افزار دوربین این عکس ‌ها را با هم ادغام می‌کند و با حفظ تاریک ‌ترین و روشن ‌ترین نواحی تصویر آنها را به یک عکس تبدیل می‌کند. این حالت، تصویر را روشن تر و رنگی تر می سازد.

برنامه دوربین گوشی را باز کنید و به حالت HDR تغییر دهید و عکس بگیرید.

عکس های گرفته شده در این حالت، فضای بیشتری در حافظه گوشی اشغال میکنند بنابراین از این حالت برای مواقع خاص استفاده کنید مثلا غروب آفتاب، سبزی درختان، گل های زیبا و … .

چسباندن تلفن به یک بادکنک

شما نیاز به یک هواپيماى کنترل از راه دور گرانقیمت برای گرفتن عکس های هوایی ندارید. تنها کافی است که تلفن خود را به یک بادکنک بچسبانید.

یک بادکنک بزرگ انتخاب کنید و با گاز هلیوم پر کنید. تلفنتان را به بادکنک متصل کنید و از یک نخ محکم برای کنترل بادکنک استفاده کنید. بالن را رها کنید و به کمک تایمر عکس بگیرید.

عکس های ماکروی

گرفتن عکس های ماکرو یا بزرگ جز ویژگی های اسمارت فون ها نیستند اما می توانید با نصب یک ذره بین کوچک این قابلیت را ایجاد کنید.

ذره بین های کوچک در اشاره گرهای لیزری یا درچراغ قوه های جیبی پیدا می شوند. ذره بین را با سنجاق و نوار چسب مانند آنچه در فیلم می بینید روی دوربین گوشی ثابت کنید. اکنون می توانید عکس های ماکروی فوق العاده ای بگیرید.

استفاده از عینک آفتابی به عنوان فیلتر کنتراست

 با استفاده از عینک آفتابی از شر اشعه های زیاد خلاص شوید و آسمان زیبایی ایجاد کنید. اگر قصد عکس گرفتن از آسمان را دارید و نور زیاد مانع عکاسی می شود از یک عینک آفتابی برای مقابله با مزاحمت نور زیاد، استفاده کنید.

افزودن درخشندگی

یک درخشش رنگی زیبا می تواند عکس های منحصر به فردی ایجاد کند. برای اینکار فقط نیاز به یک قطعه کاغذ رنگی نیمه شفاف دارید.

برای داشتن تنوع رنگ چند عدد کاغذ رنگی تهیه کنید و آن  ها را نزدیک لبه لنز قرار دهید. علاوه بر آن می توانید از طریق آن و با اضافه کردن یک افکت رنگین کمانی جالب عکس های زیبایی بگیرید.

استفاده از تصاویر دیگر

اسمارت فونتان می تواند به شما کمک کند تا عکس های ترکیبی زیبایی بگیرید.

یک تصویر را انتخاب کنید می توانید از اینترنت برای پیدا کردن تصویر استفاده کنید و خودتان با اضافه کردن یک عنصر از تصویر دیگری به تصویری که از خود گرفته اید عکس جالبی خلق کنید. این ترفند تنها بستگی به خلاقیت شما دارد.

ترفند ساده ای که حیرت انگیز کار میکند

از یک پاک کن معمولی برای تمیز کردن دوربین تلفنتان استفاده کنید. واقعا می تواند تفاوت ایجاد کند!

ترجمه و تنظیم: زهرا صـانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید