• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 15

مکان های زیبا و دیدنی استرالیا

استرالیا تنها کشوری است که به تنهایی یک قاره به شمار می رود و در میان اقیانوس هند و آرام همانند یک جواهر گرانبها و کمیاب می درخشد.

این کشور زیبا و وحشی مملو از شگفتی هایی است که گردشگران را به خود جذب می کند و شاید این شگفتی ها با سد آبسنگی کبیر (در ساحل شمال شرقی ایالت کوینز لند – استرالیا – طول 1150 کیلومتر آبسنگ مرجانی است) واقع در ساحل کوینز آغاز گردد.

مکان های زیبا و دیدنی استرالیا

منظره دریایی در معرض خطر استرالیا همراه با رنگ هایی متغیر چشم نوازی میکند.

جنگل های بارانی بکر مناطق استوایی سواحل طلایی خلیج کوییزلند، شهرهای ساحلی سیدنی، ملبورن، بریزبین و پرث و همچنین کوهستان های خشک و مناطق دور افتاده خاک سرخ ساوانا همگی از جمله جاذبه های گردشگری و چشم نواز استرالیا به شمار می روند.

ما در این بخش به معرفی چند مکان دیدنی استرالیا می پردازیم. برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید.

سیدنی

سیدنی مهمترین شهر استرالیا است که به عنوان دروازه آسیا نیز قلمداد میشود، در واقع سیدنی مقصد ایده آلی برای گردشگران بین المللی از هر قشر و ملیتی می باشد. این شهر پر انرژی و پویا، جاذبه های متعددی دارد.

از جمله این جاذبه ها میتوان به منوهای غذایی در سطح جهانی، سواحل خوش منظر، برنامه ها، شوها و سرگرمی ها و همچنین زندگی شبانه پر هیاهو اشاره کرد. بی شک نباید از جاذبه های فرهنگی این شهر نیز چشم پوشی کرد، از جمله آثار فرهنگی سیدنی میتوان به مجسمه های نورانی (جشن چراغانی) ویوید سیدنی و خانه اپرای سنتی سیدنی اشاره کرد.

همچنین برای دوست داران ورزش و هیجان، بازدید از پارک المپیک سیدنی، مهد المپیک های سال 2000، گزینه خوبی خواهد بود. دوست داران طبیعت نیز از جاذبه های گردشگری سیدنی بی نصیب نخواهند بود، بی شک آنها عاشق پارک های ملی متعدد و چشم نواز سیدنی و همچنین تورهای رایگان به مقصد باغ اشرافی بوتانیک خواهند بود.

سیدنی- استرالیا

ساحل طلایی (گلد کوئست)

در میان جاذبه های متعدد ساحل طلایی، سه بخش پربازدید آن برد بیچ (ساحل گسترده)، دماغه برلی و بهشت موج سواران (سرفرز پارادایس) هستند.

برد بیچ بهترین بخش ساحل طلایی است، این ساحل در نزدیکی اسکله قرار دارد که به واسطه آن گردشگران به ساحل کوراوا رفته، به خرید در پاسیفیک فر پرداخته و اوقات خوشی را در کازینو ژوپیتر میگذرانند. این ساحل مرکز انواع فستیوال، همایش ها و رخدادهای مهم است که همه آنها در واقع از طریق مسیر جی به یکدیگر متصل میشوند. دماغه برلی، کانون موج سواری است که در سطح جهانی شهرت دارد. از دیگر دلایلی که این خطه را دیدنی میکند، پارک ملی برلی، ساحل برلی، پارک توریستی و پارک حیات وحش دیوید فلی است.

بهشت موج سواران (سرفرز پارادایس) نگین ساحل طلایی است که فروشگاهها و کافه های خیابان کاویل و همچنین ساختمان های کیو وان همراه با منظره معبرگاه اسکایپوینت زینت دهنده آن هستند.

گلد کوئست از جاذبه های استرالیا

ملبورن

ملبورن کلان شهر پر جنب و جوشی است که در واقع دروازه ای به آب معدنی ویکتوریا، روستاهای آلپی، شبه جزیره ها و خطوط ساحلی چشم نواز است. این شهر خود یک مرکز فرهنگ و هنر در نظر گرفته می شود که همراه با بارهای همیشه سرزنده، بوتیک های پوشیده، کافه های مخفی و رستوران های درجه یک شناخته می شود.

محدوده ساوس بنک قلب تمام هنرها بوده که با عنوان های مرکز هنری، مرکز رسیتال، مالت هاوس mtc و گالری ملی ویکتوریا شناخته می شود.

در میدان فدرال، سبک معماری در ایان پوتر، acmi و تئاتر اج، به صورت بی نظیری دیده می شود.

مناطق خارج شهری همچون پاراهام و وینسور، اماکنی ایده آل برای افرادی است که تمایل دارند از سبک کلاسیک و همچنین مجموعه ای از بوتیک های متمایز لذت ببرند.

ملبورن- استرالیا

کانبرا

اگر گردشگران به دنبال بهترین دیدنی های کانبرا هستند باید سری به دریاچه مصنوعی برلی گریفین بزنند. این دریاچه در مرکز شهر واقع شده و تقریبا مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر گرداگرد این دریاچه قرار دارند. از جمله این جاذبه ها ساختمان جدید پارلمان است که به شکل بومرنگ است که در ساحل این دریاچه واقع شده، به طوری که یکی از سه گوشه پارلمانی را تشکیل می دهد.

کاریلو (سنتور زنگی) ملی که در بردارنده  55 زنگ برنزی است در جزیره اسپن قرار دارد. جزیره اسپن یکی از 6 جزیره در مرکز این دریاچه است. از دیگر جاذبه های این ناحیه، یادبود جنگ رسمی استرالیا، گالری ملی، کاستاکن مرکز ملی علم و فناوری و اماکن دیگری که تعداد آنها کم نیست را میتوان نام برد. در حقیقت میتوان گفت که کانبرا هویت ملی استرالیا محسوب می شود.

کانبرا از جاذبه های گردشگری استرالیا

پارک ملی گرامپیان

برای آن دسته از گردشگران که عاشق طبیعت هستند، پارک ملی گرامپیان بی شک مقصد خوبی است که مورد رضایت دوستداران طبیعت واقع می شود. این پارک که در ایالت ویکتوریا (ایالتی در جنوب شرق استرالیا) واقع شده است، به دلیل داشتن کوهستان های سنگ ماسه ای ناهموار معروف است که میتوان از آن به عنوان مکان مناسبی برای کشف و پیدا کردن ساختار های صخره ای دراماتیک، کنده کاری های سنگی بومی و باستانی و تماشای آبشارها حین کوهنوردی، موتور سواری و یا پیاده روی نام برد.

تنوع حیات وحش و زیست بوم ها در این منطقه به وفور دیده می شود از جمله حیوانات مخصوص این ناحیه کانگورو ها، کوالاها و شترمرغ های استرالیایی هستند.

از دیگر دیدنی های برجسته این ناحیه، آبشارهای مک کنزی، بام رید و بالکن های مشرف به سمت دره ویکتوریا، بام باروکا مشرف به سوی دره فیانز، هالز گپ (دره هالز) دروازه ورودی پارک و دره تاکستان هستند. پارک ملی گرامپیانز برای بومیان این ناحیه محلی بسیار محبوب بوده که در این ناحیه اردو زده، کوهنوردی و پیاده روی میکنند و یا به گردش علمی می پردازند.

پارک ملی گرامپیان از جاذبه های گردشگری استرالیا

پارک ملی گریت اتاوی

این پارک از توکای تا پرینستون کشیده شده است و تا امتداد کولاک ادامه یافته و از میان مناطق داخل شهری نیز می گذرد. در این پارک عظیم، شما شاهد خطوط ساحلی ناهموار بی نظیر، سکوهای شیرجه سنگی، ساحل های شنی و همچنین یک بته زار بادخیز خواهید بود. همین طور که گردشگران به سمت شمال حرکت می کنند، با منظره ای کاملا متفاوت روبرو خواهند شد، منظره ای از جنگل هایی با درختان بلند، دریاچه های آرام، آبشارهای خروشان و آبریزهای سرخسی.

همچنین این پارک مرکز گریت اوشن واک است که 55 مایل وسعت داشته و از میعادگاه جذاب شهر اپولو بی شروع شده و تا مزرعه رعیتی گلنامپل در همسایگی تندیس 12 فرستاده ادامه یافته است. بی شک طبیعت دوستان میتوانند از کاوش در این ناحیه و کوهنوردی و گشت زنی توسط اسب و همچنین اردو زدن و پیکنیک در کنار آبشارهای متعدد این ناحیه لذت خواهند برد.

پارک ملی گریت اتاوی از جاذبه های گردشگری استرالیا

جزیره کانگرو

جزیره کانگرو در جنوب استرالیا قرار دارد و با چیزی در حدود 300 مایل خطوط ساحلی خوش منظره و چندین ساحل بکر خودنمایی می کند. گردشگران در این محل علاوه بر لذت بردن از ماجراجویی های متعدد میتوانند از لذت دیدن حیات وحش و زیستگاه در بوته زار نیز بهره مند شوند. بازدیدکنندگان در این محل شاهد هر چیزی از جمله شیرهای دریایی که در سواحل شنی لم داده و همچنین کوالاهایی که بر فراز درختان اکالیپتوس چرت می زنند خواهند بود.

این جزیره جاذبه های طبیعی ارزنده ای در خود نگه میدارد که شامل طاق ادمیرال، پارک ملی فلیندر چیس، عبادتگاه هانسون بی و مرکز پنگوئن های پنشویی و هر گزینه ایده آل و بی نظیری برای آشنایی با حیات وحش بومی این ناحیه می شود.

ماجراجویان علاقه مند یقینا عاشق سرگرمی های مختلفی از جمله اسکی روی ماسه، موتورسواری (موتور چهار چرخ مخصوص شن )، غارنوردی و اسب سواری خواهند شد که در این ناحیه برای گردشگران در نظر گرفته شده است. همچنین علاقه مندان به آشپزی نیز میتوانند از منوهای غذایی متنوع این ناحیه لذت ببرند.

جزیره کانگرو از جاذبه های گردشگری استرالیا

کوراندا

کوراندا یک دهکده کوهستانی خوش منظره و زیبا است که در 24 کیلومتری شمال غربی کارین واقع در شمالی ترین بخش کویین لند واقع شده است. گرداگرد این دهکده را جنگل های بارانی استوایی که مورد تایید میراث جهانی یونسکو هستند در بر گرفته است و این ناحیه صرفا بخاطر داشتن فرهنگ هنری پویای ساکنین پیشه ور آن معروف است.

چیزهای زیادی در کوراندا هست که ارزش دیدن دارد. برای نمونه عبادتگاه پروانه استرالیایی، باغ های کوالای استرالیایی، سرزمین پرندگان کوراندا، پارک ملی جنگل های بارانی و راه آهن برقی جنگل بارانی اسکیریل را میتوان نام برد.

یکی از مشخصه های این دهکده راه آهن نمایشی کوراندا است که چشم بازدیدکنندگان را در سفری همراه با منظره آبشار های بی نظیر، جنگل های بارانی انبوه و مسیل های شیب دار نوازش می دهد.

کوراندا از جاذبه های گردشگری استرالیا

لنگرگاه داگلاس

از طریق این لنگرگاه زیبا تنها یک ساعت از کایرن به شمال فاصله است. سفر از طریق رانندگی در مسیر دیواره آبسنگی کبیر به گردشگران این امکان را میدهد که از یک سو شاهد جنگل بوده و از سویی دیگر دریای کارول را ببینند. با وجود آب و هوای دلپذیر این ناحیه به شکلی که روزهای خنک جای خود را به بعدازظهر هایی با آب و هوایی استوایی همراه با آسمانی پر ستاره میدهد دیگر جای هیچ کمبودی باقی نمی ماند.

در میراث جهانی یونسکو این منطقه عنوان تنها ناحیه ای را به خود اختصاص داده است که در بردارنده دو مکان ارزشمند طبیعی به نام جنگل های بارانی داین تری و آبسنگ کبیر می باشد. این دو مکان خارق العاده در روستای جالبی به نام کیپ تریبیولیشن به یکدیگر متصل شده است روستایی که خود به تنهایی ارزش بالایی دارد.

لنگرگاه داگلاس از جاذبه های گردشگری استرالیا

جزایر ویتساندی

جزایر ویتساندی مجموعه جزایری هستند که در شرق ایالت کوئینزلند استرالیا قرار دارند. فاصله آنها با بریزبن 1400 کیلومتر است و در مجاورت محدوده ای بین مکای و بوون قرار دارند. جزیره ویتساندی بزرگترین جزیره در مجموعه جزایر ویتساندی است. جزیره همیلتون نیز از جزایر مهم این گروه است.

کمی دورتر از سواحل کویینلند در مرکز ابسنگ کبیر 74 جزیره زیبا و خارق العاده وجود دارد که به جزایر ویتساندی معروف هستند. بخش عمده ای از این جزایر خالی از سکنه بوده و یا عنوان جزایر پارک ملی را به خود اختصاص داده اند، اما 4 جزیره از میان آنها پذیرای گردشگران بوده و با سازگاری فراوانی در فاصله اندکی از آبسنگ کبیر واقع شده اند. این جزایر به نام های همیلتون، هیمن، دیدریم و جزیره لانگ شهرت دارند. این کوین لند مرکز انواع فعالیت ها و سرگرمی های خانوادگی، دوستانه و همچنین گزینه های لوکس، منوهای غذایی ایده آل و دیگر گزینه های ارزشمند را در بر دارد.

جزایر ویتساندی از جاذبه های گردشگری استرالیا

بازدیدکنندگان میتوانند وقت خود را با سرگرمی هایی از قبیل سفر های دریایی و شنا در سواحل مشخص شده سپری کرده و از درمان های آب معدنی لوکس، جت اسکی، چتر بازی و تماشای طبیعت از طریق هلیکوپتر لذت ببرند.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید