• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 18

حضور ۳۲ تیم شرکت‌کننده در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه

در جام جهانی 2018  پنج تیم از آفریقا، پنج تیم از آسیا و اقیانوسیه، چهارده تیم از اروپا، سه تیم از آمریکای شمالی و مرکزی و پنج تیم از آمریکای جنوبی حضور دارند.

تیم های شرکت کننده در جام جهانی 2018

32 تیم در یک نگاه

۳۲ تیم شرکت‌کننده در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه عبارتند از ایران، کره جنوبی، ژاپن، عربستان، استرالیا، (از آسیا و اقیانوسیه)، آلمان، بلژیک، انگلیس، اسپانیا، لهستان، صربستان، ایسلند، فرانسه، پرتغال، سوئیس، کرواسی، سوئد، دانمارک، روسیه (از اروپا)، مکزیک، پاناما، کاستاریکا (آمریکای شمالی و مرکزی)، برزیل، آرژانتین، اروگوئه، کلمبیا و پرو (از آمریکای جنوبی)، نیجریه، مصر، تونس، مراکش و سنگال (از آفریقا).

ایران (پنجمین حضور)

تیم ملی فوتبال ایران در روسیه پس از سال‌های ۱۹۷۸، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ پنجمین حضور خود در دور نهایی رقابت‌های جام جهانی فوتبال را تجربه می‌کند. ملی‌پوشان ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل پس از تساوی مقابل نیجریه و دو شکست مقابل آرژانتین و بوسنی و هرزگوین در مرحله گروهی حذف شدند. نخستین حضور ایران در جام جهانی در سال ۱۹۷۸ در آرژانتین با همراهی ستارگانی چون ناصر حجازی، علی پروین و حسن روشن بود.

پنجمین حضور ایران در جام جهانی 2018

کره جنوبی (دهمین حضور)

ملی‌پوشان کره جنوبی که یکی از ۵ نماینده‌ آسیا و اقیانوسیه در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه هستند، برای دهمین مرتبه در جمع شرکت‌کنندگان دور نهایی این رقابت‌ها حضور دارند. بزرگ‌ترین موفقیت کره جنوبی در جام جهانی فوتبال به کسب مقام چهارم در مسابقات ۲۰۰۲ برمی‌گردد که ژاپن و کره جنوبی میزبانی آن را مشترکاٌ بر عهده داشتند.

ژاپن (ششمین حضور)

تیم ملی ژاپن از سال ۱۹۹۸ به این سو همواره پای ثابت دور نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال بوده است. ملی‌پوشان ژاپن پیش از آن اما هیچگاه موفق به دور نهایی این پیکارها نشده بودند. بزرگ‌ترین موفقیت‌های تیم ملی ژاپن در رقابت‌های جام جهانی فوتبال به سال‌های ۲۰۰۲ (کره جنوبی / ژاپن) و ۲۰۱۰ (آفریقای جنوبی) برمی‌گردد. این تیم در این دوره به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرده

عربستان سعودی (پنجمین حضور)

ملی‌پوشان عربستان سعودی برای اولین بار در سال ۱۹۹۴ موفق به صعود به دور نهایی جام جهانی فوتبال شده و در همان دوره نیز با راهیابی به مرحله یک‌هشتم نهایی نتیجه‌ای دور از انتظار به دست آوردند. ملی‌پوشان عربستان پس از حضورهای پیاپی در سال‌های ۱۹۹۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶، در دوره گذشته (۲۰۱۰ و ۲۰۱۴) نتوانستند به دور نهایی راه یابند.

استرالیا (پنجمین حضور)

استرالیا نیز مانند ایران و عربستان سعودی در روسیه پنجمین حضور خود در دور نهایی جام جهانی را تجربه می‌کند. زردپوش‌های استرالیا در مرحله پلی‌آف توانستند سوریه را شکست داده و بلیت صعود به دور نهایی جام ۲۰۱۸ را کسب کنند. بزرگ‌ترین موفقیت استرالیا به جام جهانی ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی و راهیابی به مرحله یک‌هشتم نهایی برمی‌گردد.

آلمان (نوزدهمین حضور)

تیم ملی فوتبال آلمان که به عنوان مدافع قهرمانی راهی روسیه می‌شود، تاکنون ۴ بار قهرمان جهان شده است. این تیم پس از برزیل (۵ قهرمانی) و در کنار ایتالیا (۴ قهرمانی) پرافتخارترین تیم در پیکارهای جام جهانی فوتبال محسوب می‌شود. تیم ملی آلمان در چهار دوره‌ گذشته (۲۰۰۲، ۲۰۰۶، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴) در جمع چهار تیم برتر جهان بوده و یک عنوان قهرمانی، یک نایب‌قهرمانی و دو مقام سوم در این چهار دوره به دست آورده است.

اسپانیا (پانزدهمین حضور)

تیم ملی فوتبال اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به عنوان مدافع قهرمانی به میدان آمده بود، اما در همان مرحله گروهی حذف شد. سرخ‌پوش‌های اسپانیا تاکنون ۱۵ بار بلیت حضور در دور نهایی مسابقات جام جهانی را گرفته‌اند و در حال حاضر از پرقدرت‌ترین تیم‌های اروپا به شمار می‌روند.

انگلستان (پانزدهمین حضور)

تیم ملی انگلستان تحت هدایت گرت ساوتگیت توانست به دور نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه یابد. ملی‌پوشان انگلیس در تاریخ جام جهانی تنها یک بار موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند، آنهم در سال ۱۹۶۶ که میزبانی بازی‌ها بر عهده این کشور بود. تیم ملی انگلستان اکنون پانزدهمین حضور خود در مسابقات جام جهانی را تجربه می‌کند.

صربستان (دومین حضور)

صربستان زمانی بخشی از یوگسلاوی سابق و پس از فروپاشی این کشور بخشی از اتحاد صربستان و مونته‌نگرو بود. تیم ملی فوتبال صربستان به عنوان تیمی مستقل برای نخستین بار در دور نهایی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی حضور داشت، و پس از غیبت در جام ۲۰۱۴ توانست برای سال ۲۰۱۸ بار دیگر جواز حضور در دور نهایی را کسب کند.

ایسلند (نخستین حضور)

تیم ملی فوتبال ایسلند که در جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۶ با صعود به دور یک‌چهارم نهایی شگفتی آفریده بود، توانسته است برای نخستین بار به جمع شرکت‌کنندگان دور نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال بپیوندد. حال باید دید که آیا آبی‌پوشان ایسلند در روسیه نیز می‌توانند بار دیگر شگفتی‌آفرین شوند.

روسیه (هشتمین حضور)

تیم ملی فوتبال روسیه در مسابقات ۲۰۱۸ از امتیاز میزبانی برخوردار است. ملی‌پوشان روسیه چهارمین حضور خود در دور نهایی جام جهانی فوتبال را تجربه می‌کنند. روسیه در سال‌های ۱۹۹۴، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۴ در همان مرحله گروهی مسابقات جام جهانی حذف شد. پیشتر نیز روسیه جزء اصلی تیم ملی فوتبال شوروی سابق بود که چهار بار در دور نهایی جام جهانی (۱۹۵۸، ۱۹۶۲، ۱۹۶۶ و ۱۹۷۰) شرکت داشت.

بلژیک (سیزدهمین حضور)

“شیاطین سرخ” بلژیک نیز یکی از نمایندگان اروپا در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسیه هستند. ملی‌پوشان بلژیک تا کنون در ۱۳ دوره از مسابقات در دور نهایی بوده‌اند. بزرگ‌ترین موفقیت تیم ملی بلژیک در این پیکارها صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بوده است.

فرانسه (شانزدهمین حضور)

تیم ملی فرانسه از جمله تیم‌هایی است که به ندرت در دور نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال غیبت داشته است. “خروس‌های فرانسه” بزرگ‌ترین موفقیت خود را در سال ۱۹۹۸ با کسب عنوان قهرمانی جهان کسب کرده‌اند. آنتوان گریزمان یکی مهاجمان خطرناک اروپا و از ستارگان تیم ملی فرانسه محسوب می‌شود.

پرتغال (هفتمین حضور)

تیم ملی پرتغال که در سال ۲۰۱۶ به همراه کریستیانو رونالدو به عنوان قهرمانی فوتبال اروپا دست یافته بود، هفتمین حضور خود در دور نهایی جام جهانی فوتبال را تجربه می‌کند. ملی‌پوشان پرتغال بزرگ‌ترین موفقیت خود در این مسابقات را با کسب مقام چهارم در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان به دست آوردند.

لهستان (هشتمین حضور)

تیم ملی فوتبال لهستان برای نخستین بار در سال ۱۹۳۸ طعم حضور در دور نهایی جام جهانی را کشید و اکنون در روسیه برای هشتمین بار در این رقابت‌ها حضور دارد. ملی‌پوشان تیم لهستان که در حال حاضر ستارگانی بزرگ چون روبرت لواندوسکی را در جمع خود دارد، در جام‌های جهانی ۱۹۷۴ و ۱۹۸۲ دو بار به عنوان مقام سوم مسابقات دست یافتند.

سوئیس (یازدهمین حضور)

ملی‌پوشان سوئیس برای یازدهمین بار توانسته‌اند به جمع شرکت‌کنندگان دور نهایی مسابقات جام جهانی فوتبال ملحق شوند. تیم ملی سوئیس در طی حضور خود در جام‌های جهانی هرگز نتوانسته‌اند از دور یک‌چهارم نهایی فراتر رود. این تیم در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در دور یک‌هشتم نهایی حذف شد.

سوئد (دوازدهمین حضور)

زردپوش‌های سوئد برای دوازدهمین بار موفق شده‌اند به دور نهایی مسابقات جام جهانی راه پیدا کنند. تیم ملی سوئد” در جام جهانی ۱۹۵۸ به نایب‌قهرمانی جهان رسید و در دوره‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۹۴ نیز به مقام سوم جهان دست یافت.

دانمارک (پنجمین حضور)

تیم ملی دانمارک که برای پنجمین بار توانسته به جمع تیم‌های حاضر در دور نهایی جام جهانی بپیوندد، نخستین بار در سال ۱۹۸۶ طعم حضور در دور نهایی را چشید. بزرگ‌ترین موفقیت ملی‌پوشان دانمارک صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بود.

کرواسی (پنجمین حضور)

کرواسی تا اوایل دهه نود میلادی جزئی از یوگسلاوی سابق بود. نخستین حضور ملی‌پوشان کرواسی در دور نهایی جام جهانی به سال ۱۹۹۸ برمی‌گردد؛ حضوری که با کسب مقام سوم جهان همراه بود. تیم ملی کرواسی امیدوار است با برخورداری از ستارگانی چون مودریچ در روسیه خوش بدرخشد.

مکزیک (شانزدهمین حضور)

تیم ملی فوتبال مکزیک در بسیاری از دوره‌های جام جهانی در جمع شرکت‌کنندگان دور نهایی بوده است. این تیم در سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۴ شش بار پیاپی توانست به مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات صعود کند. این تیم دو بار (۱۹۷۰ و ۱۹۸۶) نیز در جمع هشت تیم برتر جهان بوده است.

پاناما (نخستین حضور)

تیم ملی فوتبال پاناما تحت هدایت هرنان داریو گومز (تصویر) توانسته است برای نخستین بار بلیت حضور در دور نهایی جام جهانی را به دست آورد و یکی از سه نماینده‌ آمریکای شمالی و مرکزی در جام ۲۰۱۸ روسیه خواهد بود.

کاستاریکا (پنجمین حضور)

تیم ملی کاستاریکا برای پنجمین بار در دور نهایی مسابقات جام جهانی حضور دارد. نخستین حضور این تیم در رقابت‌های جام جهانی فوتبال به سال ۱۹۹۰ برمی‌گردد. ملی‌پوشان کاستاریکا در آن دوره که در ایتالیا برگزار گردید، به دور یک‌هشتم نهایی صعود کردند. آخرین حضور این تیم در سال ۲۰۱۴ در برزیل نیز با راه یابی به دور یک‌چهارم نهایی همراه بود.

برزیل (بیست و یکمین حضور)

تیم ملی فوتبال برزیل تنها تیم در جهان است که در تمامی دوره‌های مسابقات جام جهانی حضور داشته است. ملی‌پوشان برزیل با کسب ۵ عنوان قهرمانی جهان پرافتخارترین تیم در تاریخ این رقابت‌ها محسوب می‌شوند. برزیل در جام جهانی ۲۰۱۴ علیرغم برخورداری از امتیاز میزبانی در نیمه‌نهایی با نتیجه ۷ بر یک شکستی تاریخی مقابل آلمان را تجربه کرد.

آرژانتین (هفدهمین حضور)

تیم ملی آرژانتین که همواره در جمع مدعیان کسب قهرمانی قرار دارد، هفدهمین حضور خود در دور نهایی مسابقات جام جهانی را تجربه می‌کند. آرژانتین در روسیه به همراه ستاره‌ی بزرگ خود، لینول مسی قدم به میدان می‌گذارد. ملی‌پوشان آرژانتین تاکنون دو بار قهرمان جهان (۱۹۷۸ و ۱۹۸۶) و دو بار نیز نایب ‌قهرمان جهان (۱۹۹۰ و ۲۰۱۴) شده‌اند.

اروگوئه (سیزدهمین حضور)

اروگوئه تیمی است که نخستین عنوان قهرمانی فوتبال جهان (سال ۱۹۳۰) را از آن خود کرد. این تیم اکنون برای سیزدهمین بار توانسته است بلیت حضور در دور نهایی مسابقات جام جهانی را کسب کند. ملی‌پوشان اروگوئه تا کنون سه بار (۱۹۵۴، ۱۹۷۰ و ۲۰۱۰) به مقام چهارم جهان دست یافته‌اند.

کلمبیا (ششمین حضور)

تیم ملی کلمبیا یکی از پنج نماینده‌ آمریکای جنوبی در مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ در روسیه است و برای ششمین بار به دور نهایی این پیکارها راه یافته است. ملی‌پوشان کلمبیا با درخشش در جام جهانی ۲۰۱۴ به مرحله یک‌چهارم نهایی مسابقات راه یافتند.

پرو (پنجمین حضور)

پرو تیمی بود که آخرین بلیت راه یابی به دور نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را به دست آورد تا برای پنجمین بار طعم حضور در دور نهایی را بچشد. صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک بزرگ‌ترین موفقیت ملی‌پوشان پرو در رقابت‌های جام جهانی محسوب می‌شود.

تونس (پنجمین حضور)

این پنجمین بار است که تیم ملی فوتبال تونس در بین تیم‌های شرکت‌کننده در دور نهایی جام جهانی است. ملی‌پوشان سوئد در سال‌های ۱۹۷۸، ۱۹۸۹، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶ نیز در دور نهایی حضور داشتند، اما در همان مرحله گروهی از گردونه‌ی رقابت‌ها حذف شدند.

مصر (سومین حضور)

نخستین حضور تیم ملی فوتبال مصر در جام جهانی به سال ۱۹۳۴ برمی‌گردد. این تیم پس از چند دهه انتظار توانست در سال ۱۹۹۰ بار دیگر طعم دور نهایی را بچشد. حضور در دور نهایی جام جهانی روسیه سومین تجربه ملی‌پوشان مصر محسوب می‌شود. تصویری تماشایی از شادی دروازه‌بان تیم ملی مصر از صعود به دور نهایی جام ۲۰۱۸.

تیم های شرکت کننده در جام جهانی روسیه

مراکش (پنجمین حضور)

تیم ملی مراکش پس از بیست سال انتظار بار دیگر موفق شد به دور نهایی مسابقات جام جهانی صعود کند. بزرگ‌ترین موفقیت ملی‌پوشان مراکش به راهیابی این تیم به مرحله یک‌هشتم نهایی در مسابقات جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک برمی‌گردد.

نیجریه (ششمین حضور)

تیم ملی فوتبال نیجریه از نمایندگان موفق آفریقا در مسابقات جام جهانی محسوب می‌شود و اکنون برای ششمین بار در دور نهایی رقابت‌ها حضور دارد. ملی‌پوشان نیجریه در دوره‌های ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۱۴ در جمع ۱۶ تیم برتر جهان بودند.

سنگال (دومین حضور)

تیم ملی ‌فوتبال سنگال پس از جام جهانی ۲۰۰۲ برای دومین بار در دور نهایی مسابقات حضور می‌یابد. ملی‌پوشان سنگال در آن دوره از بازی‌ها توانسته بودند با پیروزی یک بر صفر بر فرانسه، مدافع عنوان قهرمانی جهان، شگفتی بیافرینند.

 

 

 

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید