• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 21

ایده های خلاقانه در زمینه رنگ آشپزخانه

وقتی که به بازسازی آشپزخانه فکر می کنیم، بیشتر به سراغ ایده های واقعی و امتحان شده می رویم: کابینت های چوبی و یا سفید، پیشخوان های گرانیتی و یا کوارتزی، کفپوش های استیل ضد زنگ.

اما وقتی که گزینه های پیش روی خود را در نظر می گیرد و به دنبال خلاقیت هستید، در میابید که در طراحی اکثر آشپزخانه های جذاب و دلپذیر از رنگ های متنوع و غیر منتظره استفاده شده و معمولا با مجموعه ای از مواد اولیه و رنگ های مختلف طراحی شده اند.

ایده های خلاقانه در زمینه رنگ آشپزخانه

مهم نیست که سبک شما گرایش به مدرنیته مینیمالیستی دارد یا روستایی و شیک، مطمئن باشید که ایده تنوع رنگی آشپزخانه برای کابینت ها، دیوار بالای سینک و دیگر لوازم جانبی می تواند از خاکستری روشن و تیره گرفته تا قرمز صیقلی و براق باشد. حتی می توانید از این ایده در وسایل موجود در آشپزخانه نیز بهره مند شوید، برای مثال آلیاژ برنج تاثیر زیادی در نمای آشپزخانه ایجاد می کند.

ما در این بخش تعدادی از ایده های محبوب در زمینه تنوع رنگ آشپزخانه را فراهم آورده ایم:

زرد آفتابی

رنگ زرد هم درست مثل اشعه های نور خورشید سرشار از مثبت اندیشی و شادی است؛ همچنین این رنگ به جهت برانگیختن اشتها شهرت دارد. این رنگ خارق العاده می تواند به محیط آشپزخانه نور ببخشد بخصوص آن دسته از آشپزخانه هایی که تاریک هستند و فضای کوچکی دارند.

وقتی که می خواهید از تون رنگ زرد استفاده کنید به شدت این رنگ نیز توجه کنید. زرد جیغ به عنوان رنگ شاخص زرد گزینه مناسب تری برای آشپزخانه است؛ آشپزخانه ای با دیوار، بالای سینک و قفسه وسایلی با این رنگ را تصور کنید. زرد کم رنگ و یا زرد کرمی جایگزین های خوبی برای کابینت ها و سطوح سفید هستند. این رنگ ها همچنین به خوبی با رنگ قهوه ای و چوب های موجود در محیط ترکیب می شوند.

صرف نظر از اینکه چه تون رنگ زرد استفاده می کنید، از محیط متفاوت و شاد آشپزخانه خود با استفاده از یک ظرف محتوی لیموی تازه و یا یک دسته نرگس زرد لذت ببرید.

انتخاب رنگ زرد در آشپزخانه

سورمه ای براق

امروزه سورمه ای براق کاربرد بسیار زیاد و جذابی در آشپزخانه ها دارد. درست مثل یک کت و شلوار سورمه ای تیره و براق به همراه پیراهنی سفید و کفش هایی قهوه ای، کابینت های سورمه ای نیز همراه با رنگ سفید و کف پوش چوبی بسیار مجلل هستند. همین طور با افزودن رنگ های خاکستری و طلایی به وسایل موجود در آشپزخانه میتوانید فضای آشپزخانه را دراماتیک نمایید.

به علاوه می توانید برای بازسازی دیوار بین دو ردیف کابینت ها نیز از این رنگ بهره مند شوید. برای این کار میتوانید از کاشی های مدرن، موزاییک و یا کاشی های چاپی استفاده کنید. حواستان به لوازم فرعی آشپزخانه نیز باشد. کوسن های سورمه ای صندلی ها و یا قفسه وسایل به همین رنگ میتواند زیبایی خیره کننده ای به آشپزخانه شما بدهند.

رنگ سورمه در آشپزخانه

متالیک خیره کننده

افزودن کمی زرق و برق به آشپزخانه ساده تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. اگر بگوییم رنگ طلایی شاید کمی زیاده روی باشد، اما رنگ متالیک برنج، نقره ای و یا مسی علی رغم اینکه ارزان هستند، میتوانند ظاهری منحصر به فرد و هیجان انگیز به فضای آشپزخانه شما بدهند.

برنجی به عنوان یک رنگ، بازخورد بسیار زیادی در تمام خانه دارد. در محیط آشپزخانه با تعویض وسایل کرومی با نوع برنجی آنها میتوانید کابینت های معمولی را به کابینت هایی بی نظیر تبدیل کنید. همچنین میتوانید در محیط آشپزخانه از وسایل برنجی نظیر کتری برنجی یا ظروف با حاشیه برنجی و لیوان های برنجی استفاده کنید.

از دیگر راه های موجود برای افزودن کمی درخشش به آشپزخانه نور است. با استفاده از آویز های مسی و یا فلز های چکش خوری شده روی جزیره آشپزخانه میتوانید نقطه عطف جذابی را در کنار سایر وسایل به وجود آورید. اگر میخواهید کمی بیشتر به فضای آشپزخانه خود برسید و از این رنگ ها استفاده کنید، با استفاده از کاشی های نقره ای و طلایی برای دیوار بین دو ردیف کابینت و یا جزیره، صحنه ای خیره کننده خواهید داشت. آشپزی در چنین محیطی بسیار لذت بخش و فریبنده خواهد بود.

رنگ متالیک در آشپزخانه

ترکیب رنگ های مشخص و درخشان

ترکیب هنرمندانه دو یا چند رنگ درخشان بی شک چشم نواز خواهد بود. مجموعه رنگ های درخشان از جمله فیروزه ای و مغز پسته ای، نارنجی یا زرد همراه با خاکستری، قرمز و سفید را معمولا در بیشتر ترکیب های خلاقانه می بینیم. ترکیب موفقیت آمیز دو رنگ مختلف و درخشان می تواند جنبه های شخصی و متفاوت شما را نشان دهد، و از این راه میتوانید برخی رنگ های مورد علاقه تان را با هم در آشپزخانه  به کار ببرید.

زمانی که میخواهید آشپزخانه را بازسازی کنید، ایجاد یک مشخصه بی نظیر راه آسانی است تا تصویری تازه از ذهن خلاق خود را نشان دهید. برای این کار ابتدا چند بخش و یا وسیله را مشخص کنید تا روی آنها مانور دهید، می شود پیشخوان، برخی دیوارها، جزیره مرکزی، قفسه های دیواری و یا حتی وسایل برقی آشپزخانه را برای این کار در نظر گرفت.

قرار دادن یک رنگ پر رنگ در مقابل کابینت های سفید به راحتی آشپزخانه را تغییر می دهد. سعی کنید کابینت های ردیف پایین را با رنگی تیره و درخشان رنگ کرده و یا تعویض نمایید. این بخش پایینی کابینت ها که به رنگ درخشان دراماتیکی در آمده اند فضای آشپزخانه را به شکل خلاقانه ای زیبا و تثبیت می کند.

استفاده از وسایل فرعی و رنگی یک راه کار ساده و ارزان است که با استفاده از آنها میتوان فضای هر اتاقی را تغییر داد. صندلی های رنگی، پنجره ها و هر وسیله دیگری میتوانند ظاهر جدیدی به آشپزخانه بدهند در عین حال این آزادی عمل برای شما به وجود می آید که هر روز با رنگ های جدیدی فضای آشپزخانه را به روز رسانی کنید.

ترکیب رنگ های مشخص و درخشان در آشپزخانه

انواع رنگ خاکستری

بی شک خاکستری جای بژ را گرفته_ اما این مساله به این معنا نیست که با رنگ خاکستری فضایی خسته کننده خواهیم داشت. خاکستری رنگی است که همیشه با شکوه و تمیز است، و به راحتی با رنگ سفید و کفپوش های چوبی ترکیب می شود.

در محیط آشپزخانه رنگ خاکستری بیشتر روی وسایل و قسمت های بزرگ خودنمایی میکند نه وسایل کوچک. شما می توانید با تعویض و یا رنگ کردن کابینت ها، این رنگ را به آشپزخانه خود بیاورید. برای آشپزخانه های کوچکتر بهتر است از خاکستری روشن استفاده شود (گاهی به آن خاکستری فرانسوی می گویند).

همچنین می شود از این رنگ خنثی برای رنگ کردن دیوار اصلی آشپزخانه استفاده کرد تا نمایان شود؛ میشود بجای کفپوش از کاشی های اجری خاکستری استفاده کرد؛ و یا برای دیوار بین دو ردیف کابینت ها و یا پیشخوان، سنگ خاکستری را به کار گرفت. برای تکمیل آشپزخانه با شکوه تان، توصیه می شود از وسایلی با رنگ متضاد مثل کروم پولیش شده، برنج و یا بافت چوب استفاده کنید.

انواع رنگ خاکستری در آشپزخانه

امیدواریم که این مقاله به شما در زمینه ترکیب رنگ ها در دکوراسیون آشپزخانه ایده هایی الهام کرده باشد. شما چه ترکیب هایی را دوست دارید؟

ترجمه: آتنا هوایی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید