• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 21

فراری قرمز

امروز فیلمی از دان هاردی دیدم یکی از بزرگترین اساتید موفقیت. او در کودکی عاشق فراری قرمز بوده و با نگاه کردن به پوستری که در اتاقش نصب کرده بود اوقات خوشی داشت تا اینکه یکی از دوستان پدرش که آن عکس را می بیند، به او می گوید پس تو یک فراری می خواهی ها! آنگاه مرد از او می پرسد چقدر در هفته درآمد داری؟ و هاردی دوازده ساله که از چمن زنی برای همسایه ها کسب در آمد می کرد پاسخ می دهد 25 دلار!

دان هاردی

مرد با صدای بلند خندید و به هاردی اولین درس میلیارد شدنش را آموخت!

تو اگر واقعا می خوای اون فراری رو بدست بیاری باید یاد بگیری سریع و زیاد پول در بیاری، باید یک کار ترسناک انجام بدی که هر کسی جرات انجامش رو نداره!

این اولین درس هاردی برای موفقیت بود. هاردی دوستی داشت که درآمد خوبی داشت. او برای نظر سنجی از کسانی که منتظر اتوبوس خط واحد بودند باید پرسش هایی مطرح میکرد و پاسخ آنها را جمع آوری می کرد. اما در آن محله افراد برخورد خشنی داشتند. او پول خوبی به جیب می زد ولی هر روز کتک می خورد. هاردی هم تصمیم گرفت این کار ترسناک را انجام دهد پس با آن پسر شانزده ساله همراه شد جالب است بدانید که او هم یک لامبورگینی کنتاچ می خواست.

پس آنها یک روز تمام را صرف این کار کردند. به دو پسر توهین می شد، آنها را هل می دادند، سرشان داد می کشیدند و حتی یکی روی آنها تف کرد! روز سختی برای هاردی بود ولی در پایان روز بیش از صد دلار کسب کرده بود این یک در آمد رویایی برای هاردی بود اما آن پسرک تمام پول ها را گرفت و چیزی به او نداد.

وقتی هاردی به او اعتراض کرد. پسرک پاسخ داد امروز تو کارآموز بودی، هاردی خیلی عصبانی بود با عصبانیت به خانه بازگشت و اتفاقا دوست پدرش آنجا بود وقتی هاردی را دید که با آن عصبانیت در را به هم کوبید متوجه شد اتفاقی افتاده است و از او پرسید خوب امروز چقدر پول درآوردی و هاردی با بی حوصلگی پاسخ داد 112 دلار ولی همه پول رو ازم گرفتن چون کارآموز بودم! مرد خندید و به هاردی گفت خوب این واقعا ارزشش رو داره برای چیزی که یاد میگیری هر چقدر پول بدی می ارزه و این درس بزرگ بعدی بود که هاردی برای ثروتمند شدن آموخته بود.

حقیقت این است که هر کدام از ما در زندگی خود کارهای ترسناکی داریم که جرات انجام آن را نداریم یا از بی پولی می ترسیم یا از توهین کردن اطرافیان یا از مسخره شدن خلاصه به هر دلیلی می ترسیم آن کار ترسناک را انجام دهیم و به همین دلیل و با همین ترس به درآمد ناچیز خود اکتفا کرده ایم.

علی یـزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید