• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 29

نکاتی مهم برای عکاسی در سفر

با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر شده است می توانید مهارت عکاسی در سفرتان را تقویت کنید و عکس هایی خیره کننده و خارق العاده از جاده و مناظر اطراف آن بگیرید اگر کمتر از 25 سال سن دارید، با بهره گیری از این نکات می توانید در گروه جوان ترین عکاسان قرار گیرید.

نکاتی مهم برای عکاسی در سفر

 از جمله محبوب ترین موضوعات عکاسان، سفر است. وقتی که به گردش و سفر می رویم طبیعی است که با در اختیار داشتن موقعیت های جدید و زمان آزاد زیاد نسبت به سایر اوقات سال، عکس های بیشتری بگیریم. اما چه چیزی این عکس ها را منحصر به فرد می کند؟

در اینجا ما 7 عکس از گروه عکس های سفری رقابت های عکاسان جوان سال 2018 و عکاسان سال از مجله دوربین دیجیتال داریم که بسیار چشم گیر هستند که اکنون جایزه 12000پوندی را نیز به خود اختصاص داده اند. هر کدام از این عکس ها نکته قابل توجهی دارند که با استفاده از آنها میتوانید مهارت خود در عکاسی سفرتان را تقویت کنید.

 توجه به پیش زمینه عکس

از جمله راه هایی که با استفاده از آنها میتوانید تصویر محل معروفی را متفاوت از کار دیگر عکاسان نشان دهید این است که به دنبال چیزی باشید که میخواهید پشت زمینه کارتان باشد. فقط روی چیزی که برای دیدنش آمده اید تمرکز نکنید به دنبال زاویه ای باشید که به شما تصویر تازه ای دهد تا جلوی کادر دوربینتان قرار دهید. از این رو می توانید از موقعیت مورد نظرتان چندین عکس گرفته به شکلی که هر کدام تصاویر متمایزی را به تصویر بکشند.

ویلیام بلچ حین سفر جاده ای خود در اطراف نیوزیلند، از این تکنیک استفاده کرد. از جمله نقاط مهم و طبیعی جزیره پاراتاهی، ساحل خوش منظره و زیبای کاراکاره است که می توان عکس های بی نظیری گرفت. اما تخته پاره هایی که آب با خود به این ناحیه آورده است، این محل را به ساحلی زیبا تبدیل کرده که با دوربین Olympus E-M5 Mark II و با سرعت شاتر پایین میتوان عکس های خوبی گرفت.

 توجه به پیش زمینه عکس

پیش از همه در محیط حاضر شوید

با کمال تاسف برای عکاسان باید بگوییم که مناطق گردشی و خوش عکس، همیشه محبوب ترین ها نیز هستند. از این رو برای اینکه بتوانید عکسی بگیرید که در آن اثری از جمعیت گردشگران نباشد، لازم است تا با دقت زیادی عکاسی نمایید و همچنین صبور باشید. بی شک ارزش دارد تا در محیط های پر رفت و آمد و دیدنی، صبح خیلی زود و پیش از این که جمعیت از راه برسد در محل حاضر شوید و یا اینکه تا دیرگاه و زمانی که سایر گردشگران به هتل هایشان باز می گردند در محیط بمانید. اما بهتر است در مورد حذف تمام نشانه های زندگی و انسان ها از عکستان بیشتر فکر کنید.

در این عکس از گذرگاه معروف به سمت معبد فوشیمی ایناری شینتو در کیوتو، در اولین نگاه به نظر می رسد که از حضور انسان در عکس پرهیز شده است. اما وقتی به دقت به تصویر مارکو تاگلیارینو نگاه میکنید، شما در فاصله دور یک مسافر تنها را میبینید، که در مقایسه با دروازه های قرمز رنگ حس مقیاس (بزرگ و کوچک بنظر رسیدن اجسام در فواصل مختلف از هم) را به شما القا می کند.

برای گرفتن عکس بهتر پیش از همه در مکان های پرجمعیت گردشگری حاضر شوید

 از بالا (و یا پایین) عکس بگیرید

از جمله نکات ظریف در جهت بهبود زاویه دیدتان به اطراف این است که از بالای نقطه مورد نظر عکس بگیرید. این امر باعث می شود که چشم انداز متفاوتی داشته باشید. این تکنیکی است که الکس لوبو طی یکی از سفرهایش یه پرو از آن برای گرفتن این عکس استفاده کرده است. با تماشای منظره پایین از مجاورت دامنه کوه، اندازه و شکل برکه آب شور خیلی بهتر دیده می شود تا اینکه بخواهیم عکس را از نزدیک بگیریم.

همیشه در جست و جوی سازه های ساخت دست بشر مثل ساختمان ها و یا به دنبال آثار طبیعی مثل تپه ها باشید تا با استفاده از آنها به دوربینتان و زاویه دیدتان ارتفاع ببخشید. فراموش نکنید، که شما با تغییر زاویه دوربین به پایینتر از سطح هدف مورد نظر نیز می توانید به خلق تصاویر جدید کمک کنید.

عکاسی از بالا (و یا پایین) مناظر

ساعت طلایی

اگر برای مدت کوتاهی در محلی حضور دارید همیشه عکس گرفتن با نور مناسب امکان پذیر نخواهد بود. با این وجود، مطمئن شوید که در نقطه مناسب و معقولی ایستاده اید و بهتر است که عکس خود را موقع غروب خورشید بگیرید. در این صورت اطمینان داشته باشید که شانس با شما یار خواهد بود و تصویری با نور مناسب خواهید داشت. اگر شما نزدیک به محل اقامتتان با موقعیتی عالی مواجه شدید که طی ساعات مختلف زیبا است، خوب می شود که در پایان روز نیز سری به آنجا بزنید.

این کشتی به زیر آب رفته در قبرس، برای یک عکاسی از یک منظره دریایی حین تعطیلات در واقع یک نقطه کانونی به حساب می آید اما در اصل این غروب آفتاب است که این عکس را به یکی از فوق العاده ترین عکس های النا پاراسکوای عکاس تبدیل کرده است.

ساعت طلایی در عکاسی

ویژگی های بومی

بی شک همگان تنها و صرفا به خاطر دیدن مناظر، سفر نمی کنند بلکه تمایل دارند که مردم شهرها و کشورهای دیگر را ملاقات کرده و با فرهنگ آنها آشنا شوند. سعی کنید تا از لباس و شاخصه های بومی و فرهنگی ساکنان ناحیه مورد نظر در عکس هایتان بهره مند شوید تا با تصاویر متمایزی از سفرتان به خانه باز گردید.

مطمئنا برای عکاسان سفر، چین بدون تماشای قله های کوه های ایالت گانکسی کامل نمی شود اما درست مثل این تصویر عالی که توسط راب هورارث گرفته شده است، این ماهیگیران محلی باکلان هستند که چشم ها را بیش از هر چیز دیگری در تصویر به خود جذب می کنند.

ویژگی های بومی در عکاسی

به احساس و غریزه خود ایمان داشته باشید

در عکاسی سفر باید کمی شانس چاشنی کارتان شود تا در مکان و زمان درست حضور داشته باشید. اما همیشه راهکارهایی وجود دارد که به واسطه آن میتوانید در هدف خود به موفقیت دست یابید. سفر به جزیره، دیدن نورهای شمالی را برایتان تضمین نمیکند اما اگر می خواهید شانس دیدن این نورهای طبیعی را از دست ندهید، لازم است تا در محلی باشید که دیدن این نورها را برایتان میسر سارزد.

برای تام دو وارت، این هواپیمای dc3 آمریکایی ایده آل ترین مکانی بود که به وسیله آن به مکانی رفته تا شفق قطبی را ببیند و به همین علت نیز برای عکسش جایزه دریافت کرد.

زمان و مکان درست در عکاسی

خانواده را از یاد نبرید

برای عکاسان مشتاق ساده است که در تعطیلاتشان آنچنان جذب عکاسی از نقاط جدید شوند که به کلی از خانواده و همراهانشان غافل شوند. اما شما می توانید همراهان و خانوادتان را در آلبوم تعطیلاتتان نیز داشته باشید و این کار را می توانید به وسیله انواع سلفی و یا عکس های غافلگیرانه و فوری حین قدم زدنشان محقق کنید.

خانواده را در عکاسی از یاد نبرید

عکس ساده بالا که توسط آلان گادفری و به وسیله گوشی ایفون 5S او گرفته شده است، یکی از تجربه های عالی سال های جوانی از یک مسافر جوان را نشان می دهد و همچنین نشان می دهد که طی تعطیلات، سفر میتواند به اندازه مسافت، هیجان انگیز نیز باشد.

ترجمه: آتنـا هوایی

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید