• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 30

استفاده گوگل و فولکس‌واگن از کامپیوتر کوانتومی برای هوش مصنوعی

شرکت‌های فولکس‌واگن و گوگل برای توسعه پردازنده‌های کوانتومی با هم همکاری می‌کنند تا بستر لازم برای توسعه هوش مصنوعی در خودروها و استفاده از خودروهای خودران را فراهم کنند.

همکاری گوگل و فولکس‌واگن برای توسعه پردازنده‌های کوانتومی

اکنون رایانه‌ها بر اساس زبان صفر و یک کار می‌‌کنند که بیت نامیده می‌شود؛ اما علم محاسبات کوانتوم در اصل، بر مبنای علم مکانیک کوانتوم پایه‌ریزی شده است. در علم محاسبات کوانتومی، کوچکترین واحد اطلاعات، «کیوبیت» نام دارد که مخفف کوانتوم بیت است. تنها تفاوت کیوبیت با بیت در این است که کیوبیت می‌تواند در هر لحظه، دو مقدار مختلف را به خود اختصاص دهد. به همین دلیل این رایانه‌ها جدید چندین برابر انواع کنونی سرعت دارند و کمک می‌کنند پردازش‌های زیادی که برای محاسبات هوش مصنوعی نیاز است انجام شود.

کامپیوترهای کوانتومی که گوگل و فولکس‌واگن می‌خواهند توسعه دهند می‌توانند الگوریتم‌های ترافیک را شبیه سازی و حل کنند. مؤلفه‌های بیشماری در ترافیک یک منطقه دخیل هستند و کامپیوتر‌های کوانتومی قادر به بررسی آنی الگو‌های ترافیکی خواهند بود تا با ارائه‌ راه‌حل‌های ایده‌آل، زمان سفر و پدیده‌ ترافیک به حداقل خود برسد. این سیستم همچنین قادر به یافتن مکان‌های پارک خالی یا ایستگاه‌های سوخت‌رسانی و شارژ خودروها خواهد بود.

این کامپیوتر‌های جدید به فولکس‌واگن کمک می‌کند از آن‌ها در خودروهای الکتریکی استفاده شود. این شرکت همچنین در نظر دارد بهترین ساختار باتری خودروهای الکتریکی را هرچه‌ سریع‌تر و به وسیله قدرت پردازشی بالای کامپیوترهای کوانتومی پیدا کند تا مسافت قابل پیمایش خودروهای الکتریکی افزایش و زمان مورد نیاز شارژ آن‌ها را تا حد ممکن کاهش دهد.

با استفاده از رایانه‌های قوی هوش مصنوعی می‌تواند بطور مناسبی رشد کند با توسعه‌ی الگوریتم‌های یادگیری ماشین، خودروهای خودران عملکرد هوشمندتری خواهند داشت و به جای برنامه‌ریزی برای علمکردی تعریف‌شده در شرایطی خاص، یک خودروی خودران هوشمند و کوانتومی می‌توانند شرایط اطراف خود را درک و بلافاصله بهترین تصمیم را بگیرد.

شرکت فولکس‌واگن اعلام کرده این شرکت اولین شرکتی است که برای توسعه خودروهای خودران با کمک گوگل در حال توسعه این سیستم است. فولکس‌واگن امیدوار است با همکاری گوگل بتواند در این زمینه موفق شود و خودرو سازان دیگر هم از چنین سیستم‌هایی استفاده کنند.

هم اکنون رایانه‌هایی در حال توسعه است که چشم‌اندازه آینده را در ابعاد مختلف تغییر خواهند داد.

توسعه خودروهای خودران با کمک گوگل

ترانزیستورهای لیزی، کلید این جهش فناوری خواهند بود. این ترانزیستورها می‌توانند بین دو حالت پایدار یعنی حالت‌های الکترونیک و فوتونیک جابه‌جا شوند. این فناوری، سرعت رایانه‌ها را در آینده با این پردازشگرهای جدید به صد برابر سرعت‌های کنونی می‌رساند.

نمونه‌ای از این قطعات الکترونیکی ساخته شده که به آن ترانزیستور دوحالته می‌گویند. این قطعات توانایی جابه‌جایی متناوب بین حالت‌های اپتیکی و الکترونیکی را دارند.

به این روش، داده‌ها در کامپیوترهای آینده می‌توانند از طریق فوتون‌ها هم منتقل شوند. این سرعت بالا به دلیل نبود مشکلات تداخلی است که در ترانزیستورهای الکترونی وجود دارد.

هم‌اکنون با کار بر روی هوش مصنوعی و تصویرسازی‌های سه‌بعدی و بهره‌گیری از رایانه برای خودروهای خودران، نیاز به پردازشگرهای بسیار توانمند بیش از گذشته حس می‌شود. به احتمال زیاد با ظهور چنین پردازشگرهای پرسرعتی مسیر توسعه هوش مصنوعی و علوم مختلف نیز دچار تحول اساسی می‌شود.

البته این تنها راه نیست و الگو برداری از مغز انسان یکی دیگر از روش‌ها برای ساخت پردازنده‌های قوی است. برای نمونه، شرکت اینتل قصد دارد با الگوبرداری از مغز انسان نسل آینده پردازنده‌ها را توسعه دهد. اگر این شرکت بتواند در این کار موفق شود جهش بزرگی در زمینه ساخت ابزار پردازش هوش مصنوعی برداشته خواهد شد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید