• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 11 / 30

گلهای آپارتمانی – بنت قنسول، پوینستیا یا گل کریسمس

نام علمی: Euphorbia pulcherrima

بنت قنسول (poinsettia) تابناک و شاداب، گیاهی پرطرفدار در ایالات متحده است و محبوب ترین گل برای تزئین و هدیه دادن در زمان کریسمس است.

گلهای آپارتمانی - بنت قونسول، پوینستیا یا گل کریسمس

گلهای زرد رنگ آن که شبیه برگچه یا برگ های کوچک است در مرکز برگ های رنگی بنت قنسول قرار گرفته اند. بنت قنسول گونه های مختلفی به رنگ های سفید، صورتی و برخی نیز مانند سنگ مرمر یا لکه دار هستند. آنها همچنین به صورت گل های مینیاتوری و یا غول پیکر با شاخه های بزرگتر از آنچه که تا به حال دیده اید وجود دارند و متفاوتند.

ارتفاع

 ارتفاع این گیاه متغیر است و از 6 اینچ (15 سانتی متر) تا 36 اینچ (90 سانتیمتر) ارتفاع دارند و مملو از نهال هستند.

نور

بنت قنسول در محیطی با نور روشن بهتر رشد می کند، اما نور مستقیم آفتاب ممکن است باعث کم رنگ شدن برگ های آن شود.

آب

گیاه را به طور کامل آب دهید برای آبیاری بعدی اجازه دهید سطح خاک خشک شود سپس آبیاری کنید. اگر خاک آن خیلی خیس باشد ریشه های این گیاه مستعد پوسیدگی است.

رطوبت

میانگین رطوبت داخل اتاق بطور نسبی حدود 40% است. در زمستان هوای داخل اتاق می تواند به شدت خشک شود؛ از روش های آسان افزایش رطوبت گیاهان گرمسیری استفاده کنید.

دما

دمای متوسط اتاق حدود 15 تا 24 درجه سانتیگراد است و قرار گرفتن در دمای 10 درجه سانتی گراد را دوست ندارد و ممکن است موجب ریزش برگ های آن شود.

پرورش گل بنت قنسول

خاک

هر نوع مخلوط خاک گلدان خوب است.

کوددهی

معمولا نیازی ندارد، اما اگر بنت قونسول برای فصل دیگری نگهداری شود از یک کود با فسفر بالا که هر دو هفته نیمی از آن رقیق شود و برای گیاه استفاده شود مناسب است.

تکثیر

وقتی که در بهار یا اوایل تابستان شروع به رشد مجدد کرد، حدود (7.5 سانتیمتر) از آن را جدا کنید. قبل از اینکه در گلدان قرار دهید برای جلوگیری از جاری شدن شیره قلمه، انتهای آن را درون آب قرار دهید. بر خلاف باور عموم، شیره بنت قنسول سمی نیست، اما ممکن است موجب سوزش پوست شود.

 گلدان های تزئینی بسته بدون سوراخهای زهکشی که امکان سوراخ کردن آنها وجود ندارد

گاهی شما عاشق یک گلدان فوق العاده می شوید که هیچ سوراخ زهکشی ندارد. در این زمان به دنبال پیدا کردن یک آستر، پوشش یا حفاظ داخل گلدان می گردید تا داخل آن بگذارید.

علاوه بر گلدان های تزئینی، فویل های تزئینی و یا گلدان های پلاستیکی یک نوع کاشت گیاه در گلدان مضاعف است. این پوشش کمک می کند آب اضافی  از گیاه خارج شود.

برای محافظت از گیاه مستعد پوسیدگی ریشه، دور گیاه پوشش یا فویل آلومینیوم بکشید سپس انتهای پوشش و یا فویل را سوراخ کنید. داخل سینک ظرفشویی یا حمام، این کار را انجام دهید و با آبدهی گیاه، امتحان کنید تا مطمئن شوید آب اضافی از آن خارج می شود و اگر قبلا آب داده اید، اجازه دهید آب به طور کامل از سوراخ پایین پوشش یا فویل خارج شود سپس آن را داخل گلدان اصلی که سوراخ ندارد قرار گیرد.

ترجمه: میترا نامجو

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید