• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 12 / 03

حرفه هایی که بیشترین معتادان به مواد مخدر را دارند

بیشتر مردم فکر می کنند مصرف کنندگان داروهای مخدر بی خانمان و بیکار هستند. در واقع این مورد صحیح نیست، بر طبق مطالعات دولت ایالات متحده تقریبا 75 درصد از مصرف کنندگان داروهای مخدر دارای شغل هستند.

حرفه هایی که بیشترین معتادان به مواد مخدر را دارند

بر طبق مطالعات انجام گرفته، مصرف کنندگان داروهای مخدر کمتر احتمال دارد تا:

  • طولانی مدت در یک شغل بمانند
  • به موقع سرکار باشند
  • جانشین شخص دیگری در آن کار شوند
  • کار زیادی انجام دهند
  • در حال کار کردن مورد اطمینان باشند

همچنین، کارکنانی که داروهای مخدر استفاده می کنند هزینه مراقبتهای بهداشتی آنها دو برابر کارکنانی است که مصرف کننده نیستند.

شغل ها و مصرف داروی مخدر

شغل های مختلف میزان مصرف مواد مخدر متفاوتی دارند. اداره سلامت روان و سوء مصرف مواد (شاخه ای از وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده آمریکا)،‌ پنج شغلی که از میزان بالای مصرف مواد مخدر توسط کارکنان معتاد خود رنج می برند را یافته اند. برای مقایسه، میانگین ملی ایالات متحده برای مصرف داروهای مخدر 8.7 درصد است.

داروهای غیرقانونی یا مخدری که معمولا در حال کار استفاده می شوند، کوکائین، ماری جوانا و متیل آمفتامین  (شیشه) هستند. مصرف داروهای روان گردان که جنبه تفریحی دارد نیز رو به افزایش است.

شغلهای زیر مربوط به ایالات متحده می باشد و حتما در کشورهای دیگر نوع شغلها و آمار مربوط به آنها تغییر خواهد کرد.

آماده کردن و سرو غذا

نزدیک به 17.4 درصد مشاغل مرتبط با تهیه و تدارک غذا (آشپزها و کمک آشپزها) سرو غذا (پیشخدمت) از مواد مخدر دو برابر میانگین ملی استفاده می کنند. این مسئله چندین علت دارد. اول اینکه رستوران ها کمتر احتمال دارد تا آزمایش های مربوط به مواد مخدر را انجام دهند بنابراین مصرف کنندگان داروها اغلب برای کار در رستوران ها آن را استعمال می کنند.

همچنین رستوران ها اطلاعات و خط مشی های مربوط به داروها را در محل کار نصب و اطلاع رسانی نمی کنند. در نتیجه کمک آشپزها، کارکنان سرو و دیگر کارکنان درباره خطرات استفاده از داروهای مخدر آموزشی دریافت نمی کنند.

بعلاوه این شغل ها معمولا روز مزد کار می کنند بنابراین پول نقد برای خرید مواد مخدر روزانه خود دارند. همین طور به علت رفت و آمد اقشار مختلف مردم به رستوران، تهیه مواد آسان است.

ساختمان

کارگران ساختمانی با نرخ 15.1 درصد دومین مصرف کنندگان بالای داروهای مخدر هستند. این میزان تقریبا دو برابر میانگین ملی آمریکا است. تفکیک مصرف داروهای غیرقانونی یا مخدر در بین کارگران ساختمانی به قرار زیر است:

کارگران ساختمان: 12.8 درصد

سرپرستان یا ناظران ساختمان: 17.2 درصد

دیگر کارگران ساختمان: 17.3 درصد

بیشتر شرکت های ساختمانی سیاست های محل کار عاری از مواد مخدر را اجرا می کنند. از این رو انتظار می رود میزان مصرف داروهای مخدر در صنعت ساختمان کاهش یابد.

حرفه هایی که بیشترین معتادان به مواد مخدر را دارند

سرگرمی، ورزشها و رسانه ها

بسیاری از مردم فکر می کنند صنایع مرتبط با سرگرمی و ورزش بالاترین نرخ مصرف داروهای غیرقانونی را داشته باشند. این در واقع صحیح نیست و به نظر می رسد به خاطر توجه رسانه ها باشد. رشته های مرتبط با سرگرمی، ورزش ها و رسانه ها سومین نرخ بالای مصرف داروهای غیرقانونی در حدود 12.4 درصد را دارند.

صنایع ورزشی نرخ بالای مصرف استروئید آنابولیک بین 1 تا 6 درصد را دارد. در صنعت سرگرمی کوکائین و کریستان رایج تر هستند.

فروشندگی

شغلی که چهارمین نرخ بالای مصرف مواد مخدر را دارد فروشندگی است، با نرخ 9.6 درصد. فروشندگان حرفه ای شامل کارشناس فروش، فروشنده دوره گرد، بازاریابی تلفنی و مانند آن.

گاهی اوقات چنانچه فروشندگان حرفه ای پول زیادی برای کارفرمایانشان سود ببرند بدون آگاهی از عواقب کار، برای مصرف داروهای مخدر هزینه می کنند که سبب بدتر شدن اوضاع کاری مصرف کنندگان خواهد شد.

تاسیسات، نگهداری و تعمیر

کارگران تاسیسات، نگهداری و تعمیر با نرخ کمی بالاتر از میانگین ملی حدود 9.5 درصد داروهای مخدر استفاده می کنند. این موضوع می تواند برای کارگران تاسیسات، تعمیر و نگهداری خیلی خطرناک باشد. افرادی که از داروهای مخدر استفاده می کنند به احتمال بیشتری در معرض سوانح کاری قرار می گیرند.

ترجمه: زهرا صانعی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید