• ارسال کننده: علی یزدی مقدم
  • تاریخ انتشار: 2017 / 12 / 08

صحنه ای خاطره انگیز از فیلم به خاطر یک مشت دلار

 

 به خاطر یک مشت دلار – A Fistful of Dollars

فیلمی خاطره انگیز به کارگردانی سرجو لئونه است که در سال ۱۹۶۴ اکران شد. لئونه این فیلم را براساس فیلم یوجیمبو اثر آکیرا کوروساوا کارگردان بزرگ ژاپنی ساخت. این فیلم بازیگر نقش اولش را، که کلینت ایستوود بود، تبدیل به یک ستاره کرد.

در این فیلم کلینت ایستوود در نقش مردی گمنام ظاهر می شود که وارد دهکده ای بی قانون می شود که زبان غالب آن خشونت و زبان اسلحه است.

موسیقی تاثیرگذار این فیلم را آهنگساز معروف، انیو موریکونه ساخته‌است.

 

درباره کلینت ایستوود بیشتر بدانیم

کلینت ایستوود متولد شهر سان فرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا است. مادرش راث کارگر شرکت آی‌بی‌ام، و پدرش سینیور کلینت ایستوود کارگر فولاد و کارگر موقت بوده است.

در دوران دبیرستان معلمانش وی را تشویق به حضور در برنامه‌ها و کلاس‌های نمایش می‌کردند اما وی خودش علاقه‌ای به کارهای نمایشی نداشت. در نهایت نیز مشغول به انجام کارهای پاره‌وقت متفاوتی چون غریق‌نجات، فروشنده، آتش‌نشان جنگل و کار در زمین گلف شد.

در سال ۱۹۵۱ وی را برای خدمت در ارتش فراخوان کردند. طبق گفته یکی از هم‌کلاسی‌های ایستوود، او برای جلوگیری از اعزام شدن به جنگ کره، خود را عاشق دختر یکی از فرماندهان پادگانش نشان داد و این فرمانده در مواقع ضروری مراقب ایستوود بود. تجربه او در ارتش کمک زیادی به ایفای نقش در فیلم های وسترن داشت چون به خوبی با انواع اسلحه و کار با آنها آشنا بود و مانند یک هفت تیرکش واقعی عمل می کرد.

صحنه های خاطره انگیز از به خاطر یک مشت دلار

او در ابتدا بین سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۷۷ تقریباً فقط به عنوان بازیگر در فیلم‌ها ظاهر می‌شد. مهمترین نقش‌های او نقش کابوی بدون نام سه گانه سرجولیونه به خصوص مشهورترین آنها: خوب بد زشت و نقش هری در سری فیلم‌های هری کثیف است.

در سمت کارگردانی فیلم‌های فوق‌العاده‌ای ساخته است که هر کدام بیانگر حقایقی تلخ از دنیای بدون نقص اطراف ماست. فیلم نابخشوده برای او اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را به ارمغان آورد. در سال ۲۰۰۳ رودخانه میستیک را می‌سازد که در آن بازیگرانی چون شان پن و تیم رابینز حضور داشتند و جوایزی از جمله اسکار نیز برای این فیلم مهم دریافت کرده‌اند. خود او نیز نامزد بهترین کارگردانی شد.

سال بعد از موفقیت رودخانه میستیک، فیلم تأثیرگذار دختر میلیون دلاری را می‌سازد و برای بار دوم بعد از نابخشوده، اسکار بهترین کارگردانی و فیلم را کسب می‌کند.

آنچه همواره در فیلم‌های وی قابل احساس است، تلخی بیش از حد ولی صادق فیلم‌های اوست که به بحران‌های دنیای اطراف ما می‌پردازد. از جمله جنگ و پیامدهای اشتباه آن، تجاوز، معلولیت و تبعیض نژاد…
اگرچه که در بیشتر فیلم‌ها ایستوود در حال سیگار کشیدن است، اما در زندگی واقعی وی هیچوقت سیگار نمی‌کشد و بسیار به تغذیه و سلامت بدنی‌اش اهمیت می‌دهد.

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: - - -



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید