• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 12 / 11

برترین جاذبه های گردشگری قبرس

قبرس محل تلاقی بین اروپا، خاورمیانه و شمال آفریقا است و در مدیترانه شرقی و از هر یک از این سه ناحیه به راحتی قابل دسترس است.

کشور جزیره ای قبرس به دلیل سواحل زیبا، شراب های ناب و اصیل، کوهستان های ناهموار درون مرزی و شهر ساحلی و باستانی پافوس منسوب به آفرودیت (الهه ی زیبایی که رومی ها او را ونوس می نامیدند) معروف است.

در این مقاله به معرفی چند مکان دیدنی قبرس می پردازیم. برای دیدن تصاویر در اندازه واقعی روی آن کلیک نمایید.

 آگیوس جورجیوس

آگیوس جورجیوس ناحیه ای باستانی نزدیک به دهکده پگیا است. بخشی از این بنا متعلق به قرن ششم میلادی در دهه 1990، طی حفاری ها همراه با کشف سه سالن طویل (کلیسا) و یک حمام از زیر خاک بیرون آورده شد.

در دهه 1990، طی حفاری های بیشتر، یک محل بدون دیوار نیز پیدا شد، که احتمالا یک شهر بندری و یک مسیر ارتباطی از مصر به استانبول بوده است.

اکتشافات دیگر این ناحیه شامل کلیسای آ (Basilica A) همراه با محلی به عنوان تعمیدگاه و یک کلیسای کوچکتر، کلیسای بی (Basilica B) و همچنین بقایای کلیسای سی (Basilica C)، صندوقخانه کلیسا (محل نگهداری ظروف مقدس کلیسا)، مهمان خانه، صحن، چاه و چرخ روغنگیری می باشد.

آگیوس جورجیوس بی شک از لحاظ سفرهای زیارتی در این ناحیه مقصد معروف و محبوبی به شمار می رود، چرا که این ناحیه میان کلیساها و قبرستان واقع شده است. هزینه ورود به این مکان بسیار ناچیز است.

 آگیوس جورجیوس کشور قبرس

آییا ناپا

آییا ناپا هر ساله در میان لیست بهترین سواحل دنیا قرار دارد. گردشگران در این منطقه دست کم دوازده ساحل شنی را خواهند یافت که اکثر آنها به دلیل امکانات و تمیزیشان با پرچم آبی مزین شده اند. ساحل نیسی با سه کیلومتر ساحل پوشیده از ماسه های طلایی بیش از سایر سواحل این ناحیه، در میان گردشگران مورد توجه است.

خلیج شنی که از بادهای اطراف در امان نگه داشته شده است، محل ایده الی برای شنا همراه با اعضای خانواده به ویژه کودکان است.

پانتاهو نیز بندرگاهی محبوب و مناسب ماهیگیری به شمار می رود. بیشتر سواحل این ناحیه محل سرگرمی های آبی بیشماری از قبیل سفرهای دریایی، موج سواری، اسکی روی آب، چتربال سواری، قایق رانی و جت اسکی هستند. ماهیگیری، غواصی و همچنین سفرهای یک روزه با قایق نیز در این محل امکان پذیر هستند.

افرادی که به آب و تفریحات آبی علاقه ندارند نیز میتوانند از طبیعت جزایر بهره برده و با تفریحاتی از جمله اسب سواری، پیاده روی و گشت زنی، و سیاحت با جیپ، داخل جزیره سرگرم شوند.

آییا ناپا

درینیا

دهکده درینیا شهر کوچکی در بخش فاماگوستا است و به این دلیل که محل ورود خوش نشین هایی که درگیر جنگ تروجان بوده اند، معروف است.

این روستا به عنوان یکی از روستاهای خاک سرخ منطقه، اولین تولیدکننده توت فرنگی جزیره است. شاید شانس با گردشگران یار باشد و بتوانند به فستیوال توت فرنگی دو ساله ملحق شوند. فستیوالی که در آن گردشگران می توانند به صورت رایگان از مصرف محصولات فراوری شده از توت فرنگی همچون بستنی، مربا و آب توت فرنگی لذت ببرند.

در میان دیگر جاذبه های درینا میتوان به موزه رو باز محصولات سنتی این ناحیه اشاره کرد که در آن ابزار کار سوداگران قدیمی همچون کفاشان، آهنگران، ماهیگیران، کشاورزان، نجارها و سایر تجار به نمایش گذاشته می شود.

در میانه خیابان موزه هنرهای بومی و قومی دیده می شود، که در این موزه ابزار و وسایل مورد استفاده کشاورزان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

درینیا از جاذبه های دیدنی قبرس

اپیسکوپی

اپیسکوپی پر بازدیدترین مقصد مسافران طبیعت گرد است. در این ناحیه همه چیز، از صخره های اپیسکوپی آشیانه قوش های تیز پر مهاجر گرفته تا تالاب های دره رودخانه ای آزوسا و قرقاول های سیاه آن تنها محلی در اروپا است که می توان این گونه پرندگان را پیدا کرد.

همچنین در کنار تمام جاذبه های این ناحیه، مرغ زنبورخوار رنگین کمانی و زرد پره سر سیاه (پرنده ای کوچک به اندازه گنجشک)، روباه قرمز، و سوسمارهای قبرسی دیده می شوند.

بازدیدکنندگان می توانند از منظره مسیرهای پیاده روی، باغ های گیاه شناسی، کلیساهای قدیمی، کانال های سنگی و آسیاب های آبی، تاکستان های انبوه و باغستان ها نیز بهره مند شوند تمام این موارد به زیبایی های طبیعت این ناحیه می افزایند. همچنین محل گوشه نشینی زاهد پیر، سنت هیلاریون بزرگ که از جمله شخصیت های مذهبی و برجسته محلی است، را نیز میتوانید در کنار کلیسایی که به افتخار وی بنا شده است را نیز ببینید.

اپیسکوپی از جاذبه های گردشگری قبرس

نیکوسیا

نیکوسیا، پایتخت قبرس، کانون فرهنگی قبرس است که این مرکزیت فرهنگی با تاریخچه ای که به عهد برنز (که پس از دوران سنگ (عهد حجر) و پیش از دوران آهن (یعنی حدود 3500 – 1000 قبل از میلاد) بوده است) بر میگردد عجین شده است و شاید تنها نقطه کشور است که از زمان عصر مس و سنگ، مردمان دائما در آن سکونت داشته اند.

معماری این شهر کاملا ترکیبی از معماری کهن و مدرن است به طوری که در این ناحیه جلوه هایی از معماری بیزانس (روم شرقی)، رومی، عثمانی، ونیسی و همچنین در نواحی مدرن شهری آن تاثیرات معماری عصر لیکی گیتونیا دیده می شود.

مهمترین و برجسته ترین قسمت این شهر باستانی که گرداگرد آن را دیوارهای ونیسی در بر گرفته است، مکانی است که در آنجا بازدیدکنندگان با تماشای کلیساهای قدیمی، موزه ها و بناهای قرون وسطایی به تاریخچه غنی قبرس پی خواهند برد. همچنین این شهر مهد موزه تاریخی قبرس است که در آن با نمایش اکتشافات باستان شناسی این کشور، تاریخ قدیمی و غنی این کشور به نمایش گذاشته می شود.

نیکوسیا از جاذبه های گردشگری قبرس

پافوس

منطقه پافوس ییلاق های بسیار زیبا و بندرگاهی بسیار آرام را در خود جای داده است؛ این ناحیه علاوه بر اینکه یک شهر توریستی بین المللی است، به عنوان منطقه ای کاملا فرهنگی و تاریخی نیز شناخته می شود.

در این ناحیه بازدیدکنندگان می توانند از شکوه و بزرگی دریای مدیترانه و همچنین کوههای عظیم ترودوس بهره مند شوند. گردشگران می توانند یک روز به غواصی پرداخته و روز دیگر به کوهنوردی و تماشای پرندگان این ناحیه بپردازند.

همچنین پافوس محل مناسبی برای کنکاش در اماکن باستانی و تاریخی همچون گروسکیپو، باغ اسرار، و پیجی، محوطه ای خوش منظر از شگفتی های بیزانس است. همچنین در این منطقه با استفاده از مجموعه ای از فعالیت های سرگرم کننده مثل گلف، نوشیدنی ها، شنا در استخرهای آب نمک و گشت زنی در باغ های مرموز نیز میتوان وقت گذرانی کرد.

پافوس ازجاذبه های گردشگری قبرس

پاناگیا

پانگیا دهکده ای کوهستانی و خوش منظره است که در حومه جنگل پافوس واقع شده است. نام این دهکده از نام چندین صومعه و کلیسا موقوفه مریم مقدس بر گرفته شده است که در این دهکده و یا در نزدیکی آن واقع شده اند. کلیسای باستانی پاناگیا الوسا که داخل این دهکده استقرار یافته است، با داشتن بیش از چهار عبادتگاه در اطراف آن، شامل نمازخانه های پاناگیای سارکاس و پاناگیای کاریون، صومعه های کریسوریواسا و کیکاس می باشد.

همچنین این ناحیه به دلیل منطقه کشاورزی وونی پاناگیاس، شناخته شده است که بیشتر معروفیت آن نیز به خاطر نوشیدنی ها و حیات وحش منحصر به فردش می باشد.

پاناگیا از جاذبه های گردشگری قبرس

پیسوری

پیسوری، روستایی در دامنه کوه است که در فاصله سه دقیقه ای از میدان اصلی این روستا ساحلی زیبا قرار دارد که با شهرهای مهم پافوس و لیماسول تنها 30 دقیقه فاصله دارد.

این دهکده با مهارت زیاد چنان ساماندهی شده است که با حفظ سبک سنتی قبرسی خود، نیازهای مدرن جهانی را نیز تامین می کند.

این دهکده با جاذبه های خود و ساحلش جَوی پویا و آرام بخش را برای گردشگران فراهم آورده است.

بازدیدکنندگان از شب های قبرس در میدان شهر، اجراهای فرهنگی در آمفی تئاتر آن، رفتن به سمت صخره نمادین افرودیت و همچنین بازدیدی از یک ساحل مرموز لذت میبرند. مشخصه بارز این خطه، منظره خوش نمای آن از بالای تپه ماهوری است که مشرف به کوههای ترودوس، حومه شهر و خط ساحلی است.

پیسوری از جاذبه های گردشگری قبرس

پلاترس

پلاترس روستایی در بخش لیماسول است که دقیقا در شیب بخش جنوبی کوهستان ترودوس واقع شده است. این دهکده بزرگترین بخش توریستی و مسکونی ترودوس است و از مهم ترین مشخصه های آن این است که این روستا از جمله دهکده هایی است که نوشیدنی معروف با نام کراسکوریا در آن تولید می شود.

تاریخچه گرانبهای این دهکده به دوران ونیسی و لوزیان بر میگردد و به دو بخش مجزا به نام های کاتو پلاترس و پانو پلاترس تقسیم می شود. در این شهر جاذبه های فرهنگی و طبیعی متعددی وجود دارد که شامل طبیعت گردی و دوچرخه سواری در مسیر های کوهستانی می شود که محبوب ترین مسیر برای این قبیل فعالیت های مسیر کالیدونیا است چرا که در مسیر آن آبشار کالیدونیا دیده می شود.

آبشار میلومری، رودخانه کرایاس، و پل میلیا از دیگر جاذبه های طبیعی و قدیمی این ناحیه هستند که ارزش دیدن دارند.

پلاترس از جاذبه های گردشگری قبرس

پولیس

پولیس شهری است که در بخش شمال غربی قبرس قرار دارد، فاصله آن با پافوس تنها 30 دقیقه است؛ این منطقه برای آن دسته از گردشگرانی که به دنبال تجربه ای عالی در محیطی آرام هستند مناسب و ایده آل است.

این منطقه ترکیبی زیبا از دشت ها، کوه ها و دریا است، این فرصت را در اختیار میهمانان خود قرار می دهد تا از فعالیت های ماجراجویانه و سرگرم کننده ای همچون کوهنوردی، دوچرخه سواری و اسب سواری لذت ببرند.

بندر خوش منظره ماهیگیری لاتسی از دیگر نقاط قابل توجه این ناحیه است که گرداگرد آن را مهمانخانه های مناسب و همچنین یک محیط ایده ال برای ورزش های آبی فرا گرفته است. از طریق این محل میتوان با قایق به سمت اکامس رفت. همچنین میدان گلف تسادا تنها 25 دقیقه با این شهر فاصله دارد.

پولیس از جاذبه های گردشگری قبرس

پروتاراس

پروتاراس یک روستای ساحلی خانوادگی در غربی ترین بخش جنوب قبرس است. یکی از ویژگی های بی نظیر آن که مورد توجه بسیاری نیز هست، آب و هوای این ناحیه است،  این شهر ساحلی معمولا 340 روز با آسمان آبی و پاک، بادهای ملایم و تابش نور خورشید دارد. این شهر 9 ساحل با شکوه و مجزا داشته که بیشتر آنها نماد پرچم آبی دارند و علت آن نیز تمیزی و کیفیت عالی آب آنهاست.

این سواحل را میتوان به این ترتیب نام گذاری کرد:

خلیج فیگ تری، محبوب ترین ساحل؛

خلیج سبز آرامترین ساحل؛

ساحل کاپاریس، بکرترین ساحل،

ساحل کانوس، منزوی ترین ساحل،

خلیج سیرنا کوچکترین آنها و

لاوما، پرنرا و پروتاراس نزدیک ترین سواحل به خط ساحلی اصلی هستند.

پروتاراس از جاذبه های گردشگری قبرس

سالامیس

سالامیس در سواحل ماسه های طلایی دریای مدیترانه و در شمال فاماگوستا واقع شده است. بقایای این شهر توسط توسر، قهرمان جنگ تروجان در سال 1100 پیش از میلاد پیدا شد و به سرعت تبدیل به مهمترین کلان شهر باستانی این کشور شد.

این شهر با داشتن مجموعه ای متنوع از آثار معماری باستانی، عنوان یکی از بهترین نقاط تاریخی قبرس را به خود اختصاص داده است، که این خود بازدیدکنندگان بسیاری را برای مشاهده تمدن باستانی آن به این شهر می کشاند.

سالامیس از جاذبه های گردشگری قبرس

سالامیس در کنار همه جذابیت های خود از زیبایی و جذابیت آثاری همچون مسیر های چشم نواز رومی، تئاتر ها، معرق کاری ها، خزانه ها، معماری یونانی و یک مجموعه ورزشی نیز بهره مند است.

یکی از نقاط در خور ستایش این منطقه، محلی است که پائول مقدس در آن ستایش می شود.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید