• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 12 / 18

نکات و روش های بازاریابی شبکه ای_قسمت دوم

نسخه صوتی

در مقاله قبلی وبسایت یاد بگیر دات کام با عنوان “نکات و روش های بازاریابی شبکه ای_قسمت اول” به چند نکته و روش بازاریابی شبکه ای اشاره شد، در این مقاله به ادامه این نکات می پردازیم.

نکات و روش های بازاریابی شبکه ای_قسمت دوم

دهم: برای معامله خیلی عجله نکنید!

وقتی که مشتری احساس کند برای فروش کالا عجله دارید حس بدی خواهد داشت که به سادگی همه چیز را خراب خواهد کرد. این یک رابطه است باید کمی صبور باشید. شما نیاز به یک شبکه بزرگ دارید که با یک ارتباط بلند مدت بدست خواهد آمد.

یازدهم: مثبت باشید.

مردم حتی در ایمیل شما احساس مثبت و توانایی شما را احساس خواهند کرد. وقتی به کاری که انجام می دهید و به کالایی که می فروشید باور نداشته باشید نمی توانید مردم را هیجان زده کنید.

دوازدهم: صحبت کردن و شروع ارتباط را بیاموزید!

این یک مهارت است مردم از آب و هوا، سیاست، رخدادهای حال حاضر صحبت می کنند و نوبت شماست که ارتباط را آغاز کنید و باز هم شبکه بزرگتری را داشته باشید!

توصیه می کنم مقاله «چگونه با صحبت کردن رابطه ای را شروع کنیم» را که پیش از این ترجمه کرده ام مطالعه کنید. یخ را بشکنید، هر موضوعی می تواند آغاز یک مکالمه باشد از آنها جزئیات بیشتری بپرسید مردم جزئیات را دوست دارند. بحث را به موضوعات جذاب تر بکشانید.

نکات و روش های بازاریابی شبکه ای

سیزدهم: مهارت گوش دادن خود را تقویت کنید!

بسیاری افراد علاقه ای به گوش دادن به حرف های دیگران ندارند! آنها با گوشی خود مشغول می شوند، به ساعت خود نگاه می کنند و با بله بله گفتن های متوالی به گوینده می فهمانند که به آنها گوش نمی دهند. و به راحتی ارتباطی را تخریب می کنند.

چهاردهم: یک ارتباط دهنده باشید!

مردم می خواهند بدانند بهترین بیمه، بهترین دکتر، بهترین فروشگاه و … کیست و کجاست! با هدف کمک به آنها این ارتباط  را برقرار کنید وقتی که از آنها می پرسید چگونه کمکتان کنم این ارتباطات بدرد شما می خورد و شبکه ای قدرتمند تر خواهید داشت و در آن مانند یک ارتباط دهنده ارزشمند خواهید درخشید! و بسیاری شما را معرفی خواهند کرد چون شما به آنها کمک کرده اید!

پانزدهم: برند سازی آنلاین

نماد برند شما در شبکه های اجتماعی باید ساده و به یاد ماندنی باشد. از عکس های تبلیغاتی به عنوان نماد استفاده نکنید. به عنوان مثال یک دفتر وکالت که عکس یک مرد کت شلواری در دادگاه را نشان می دهد پروفایل کارایی نخواهد داشت. حتی برند می تواند چهره خود شما باشد اما باید به خاطر سپردنی باشد.

لینکداین را فراموش نکنید، امروزه در دنیای مدرن کارت ویزیت در حال حذف شدن است و مردم از این وبسایت برای پیدا کردن شماره تلفن و وبسایت شما استفاده می کنند!

شانزدهم: خودتان باشید و به اخلاقیات پایبند باشید.

ممکن است شما نتوانید پررویی کنید و فردی خجالتی باشید اما جستجوگر خوبی باشید. پس روشی را که در آن خوب هستید بکار گیرید. اگر سعی کنید خود را شوخ طبع نشان دهید در حالیکه چنین استعداد یا توانایی ندارید احتمالا نتیجه عکس خواهد گرفت هر چند بسیاری توانایی ها آموختنی هستند ولی در شروع یک ارتباط زمان خوبی برای آموختن روشهای شوخی کردن و بامزه بودن نیست.

هنر پیشه های قابلی را دیده اید که مجریان خوبی نبوده اند و همینطور برعکس، روشی را انتخاب کنید که در آن خوب هستید و روی آن کار کنید.

هفدهم: توانمندی خود را نشان دهید ولی زننده نباشید!

مردم می دانند که شما تواناییهایی دارید و احتمالا آدم موفقی هستید پس نیاز نیست که مرتب آنرا گوشزد کنید در مورد کارهایی که انجام داده اید با اعتماد به نفس همراه با فروتنی صحبت کنید از کارهای بزرگ خود خیلی مختصر صحبت کنید و بیشتر از آنها بپرسید. توصیه می کنم مقاله «خود را به مشتری ثابت کنید» را در یاد بگیر دات کام مطالعه نمایید.

شما می توانید با هر کدام از روش های بالا شبکه خود را تقویت کنید و توصیه من این است که روی توانایی های ارتباطی خود کار کنید چون موفقیت شما در هر کسب و کاری بستگی به آن دارد!

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید