• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2017 / 12 / 19

ست مناسب رنگ کفش با شلوار

انتخاب شلوار مناسب به اندازه کافی سخت است، اما تصمیم گیری در مورد اینکه با شلوار چه کفشی بپوشی، کار سختتری است.

در کنار هم قرار گرفتن شلوار و کفش، اگر به درستی کنار هم قرار گرفته باشد، ست لباس های تنتان را کامل کرده و در غیر اینصورت همه ظاهرتان را خراب میکند. از این رو انتخاب صحیح آنها بسیار حائز اهمیت است.

ترکیب مناسب رنگ کفش با شلوار

شلوارهای مشکی

اگر نمیدانید که چه رنگ هایی با شلوار سیاه بهتر است، بدانید که شانس با شما یار است. مشکی محبوب ترین رنگ خنثی است که تقریبا با همه رنگ ها جور در می آید. بهتر است که از ترکیب این رنگ با دیگر رنگ های تیره همچون بنفش، سبز سیر و سورمه ای بپرهیزید. ترکیب این رنگ ها با مشکی ظاهر نامطلوبی به پوشش شما می دهند. در عوض سعی کنید آن را در کنار رنگ های متضاد آن، همچون سفید قرار دهید.

شلوارهای مشکی

شلوار مشکی و کفش قهوه ای

شاید بخواهید بدانید که آیا میتوان مشکی و قهوه ای را با هم ست کرد یا خیر. برخلاف آنچه تصور می کنید، ترکیب این دو، از جمله ترکیب های خوب و مناسب هستند. بهرحال، هر دوی این رنگ ها در زمره رنگ های خنثی قرار می گیرند که عموما در کنار هم خوب بنظر می رسند.

کلید اصلی در ترکیب و ست کردن این دو رنگ این است که هر کدام جنس و بافت متفاوتی داشته باشند. برای مثال، اگر شلواری مشکی و مناسب پوشیده اید، میتوانید در کنار آن از کالج جیر قهوه ای استفاده کنید. در صورتی که رنگ های خنثی با طیف و بافت یکسان را در کنار هم استفاده می کنید بدانید که در نهایت ظاهری خسته کننده و بی روح خواهید داشت. از این رو بهتر است تا از جنس و بافت و مواد اولیه مختلفی در ترکیب های خود استفاده کنید تا ظاهر خود را برجسته و چشم گیر نمایید.

در صورتی که تمایل به استفاده از سایر پوشاک و وسایل تزیینی دارید بهتر است که رنگ آنها را با رنگ کفشتان ست کنید. برای مثال، به هیچ وجه در کنار کفش قهوه ای از کمربند مشکی استفاده نکنید و بهتر است به جای آن از کمربند قهوه ای استفاده کنید.

شلوار مشکی و کفش قهوه ای

کفش قهوه ای و شلوار مشکی

معمولا ترکیب کت و شلوار مشکی با کفش قهوه ای به ندرت بد از آب در می آید، شلوار سیاه در کنار کفش قهوه ای بسیار جلوه خوبی دارد. با این وجود، همیشه هم کفش های قهوه ای روشن در کنار کت و شلوار سیاه خوب نمی شوند. به عبارت دیگر، ممکن است گاهی ترکیب این دو رنگ در کنار هم چندان هم چشم نواز نباشد.

شلوار خاکستری
شلوار خاکستری و کفش قهوه ای

خاکستری و برخی رنگ های هم خانواده قهوه ای در گروه رنگ ها و تون خنثی قرار میگیرند، اما هر کدام ممکن است اثرات مختلفی داشته باشند. خاکستری رنگ خنثی و در عین حال یک رنگ سرد بوده در حالی که قهوه ای جز رنگ های گرم محسوب می شود. ترکیب کفش قهوه ای به همراه شلوار خاکستری در عین حال که ترکیبی جالب و تاثیر گذار بوده، تعادلی نیز از لحاظ گرمی و سردی رنگ های به کار رفته ایجاد می کند.

شلوار خاکستری و کفش های سیاه

ترکیب کفش مشکی و شلوار خاکستری به ویژه برای یک پوشش رسمی بسیار ایده آل و جذاب است. با این وجود، دقت داشته باشید که از کدام طیف خاکستری در پوشش خود استفاده می کنید. کفش های مشکی به راحتی روی طیف های روشن غلبه دارند از این رو استفاده از خاکستری تیره مثل زغال سنگی میتواند در ظاهر و ترکیب رنگ های لباس شما تعادل ایجاد کند.

شلوار خاکستری و کفش های سیاه

شلوار خاکی رنگ

رنگ خاکی به خصوص برای شلوار از محبوب ترین رنگ ها به شمار می رود. علی رغم آنچه که شما تصور می کنید، ست کردن یک شلوار خاکی رنگ با یک جفت کفش مشکی به داشتن ظاهری با یک ترکیب سایه روشن کمک می کند.

در صورتی که رنگ خاکی شلوارتان تون لیمویی دارد ترجیحا استفاده از کفش قهوه ای توصیه می شود. سایه های خنثی همچون قهوه ای مایل به زرد و قهوه ای، هر دو به این علت که تون خاکی دارند و همچنین به این دلیل که از لحاظ خنثی بودن ارتباط دارند، با هم هماهنگی دارند. ترکیب رنگ خاکی و مشکی کفش و شلوار به ویژه در بلوز و گرم کن های ورزشی مناسب است. از این رو بهتر است از کفش آکسفورد و یا کالج استفاده کنید.

کالج یا به عبارتی لوفر مردانه از محبوب ترین کفشهایی است که در فصل بهار و تابستان استفاده می شود. از ویژگی این نوع کفشها، غیر رسمی، راحت و پوشیدن و خارج کردن سریع از پا و مناسب برای ست با انواع لباسهاست.

کفش آکسفورد معمولی دارای رویه چند تکه است، بیشتر با طرح سوراخ کاری های ریز که هشت ترک گفته می شود. این کفش پنجه ی بسته ای دارد، با بند بسته می شود، و پاشنه ای تخت یا خیلی کوتاه دارد. خیلی از کتانی ها به عنوان آکسفورد دسته بندی می شوند. اساسا، هر نوع کفشی که رویه اش از تکه های مختف تشکیل شده اند و مشخصه سوراخ کاری هشت ترک را دارد به عنوان آکسفورد تقسیم بندی می شود.

شلوار خاکی رنگ

پوشاک جانبی
کمربند مشکی و کفش قهوه ای

به طور کلی شما برای ست کردن لباس هایتان لازم است تا کمربند و کفشتان را با هم ست کنید. لازم نیست دیگر پوشیدنی های فرعی همچون کرواتتان همرنگ این دو باشد، اما اگر این طور باشد بهتر است. از این رو احتمالا بهتر است که شما از ترکیب کمربند مشکی و کفش قهوه ای خودداری کنید. البته شاید در صورتی که از شلوار جین استفاده می کنید بتوانید که این ترکیب را نیز در پوشش خود داشته باشید، اما اگر که می خواهید پوششی کاملا رسمی داشته باشید بهتر است که کمربند و کفش همرنگ باشند.

کفش مناسب شلوار جین

اغلب به این علت که جین رنگی منعطف و خنثی است میتوان با انواع رنگ کفش، آن را ست کرد. به ویژه برای پوشش های رسمی این طور بهتر هستند. برای این قبیل شلوارها بیشتر از کفش هایی با بافت مشخص مثل جیر و یا کتان استفاده کنید.

در صورتی که جین شما به رنگ آبی کلاسیک است، عموما با قهوه ای روشن و یا کفش های چرم بهتر ست می شود. این رنگ ها معمولا نسبت به کفش چرم مشکی کمتر رسمی و برای یک تیپ غیر رسمی مناسب تر هستند. همچنین کفش های مشکی به جنس جیر و کتان نیز مناسب هستند.

کفش مناسب شلوار جین

جوراب و کفش

شاید برای برخی جوراب آخرین موردی است که به آن فکر می کنند، اما به یقین مطمئن باشید که جوراب با توجه به نوع و رنگش می تواند در پوشش شما تغییرات زیادی ایجاد کند.

کفش هایی مثل انواع چکمه به راحتی جوراب شما را پنهان می کنند، چرا که ساق های بلندی داشته و دیگر نیازی نیست که نسبت به جورابتان حساس شوید. در صورتی که از کالج استفاده میکنید، به کل قید پوشیدن جوراب را بزنید. همچنین میتوانید با خریدن یک جفت جوراب کالج، جورابتان را از چشم ها بپوشانید.

چه رنگ جورابی بپوشیم؟ اگرچه جوراب کمتر از سایر بخش های پوششتان به چشم می آید، با این وجود باز هم انتخاب جوراب مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است.

شاید بارزترین و بهترین انتخاب برای آقایان جوراب مشکی باشد، اما باز هم رنگ جورابتان تا حد زیادی بستگی به رنگ شلوار و کفشتان دارد.

آیا جوراب باید با شلوار و کفش ست باشد؟

شاید هماهنگ کردن رنگ جوراب با شلوار و کفش ساده ترین راه برای ایجاد هماهنگی در پوششتان باشد. برای مثال، جوراب مشکی و کفش مشکی، ترکیبی کلاسیک و رسمی است. در صورتی که تمایل به ایجاد جزییات بیشتری در نوع پوششتان هستید، پس پوشیدن جوراب قهوه ای روشن را به همراه کت و شلوار آبی و کفش قهوه ای، امتحان کنید.

جوراب و کفش

چه رنگ جورابی مناسب کفش قهوه ای است؟

با توجه به اینکه طیف متنوعی از رنگ قهوه ای وجود دارد، از این رو انتخاب جوراب رنگ مناسب برای کفش قهوه ای گاهی دشوار می شود. در این مورد، بهتر است که شما جورابی انتخاب کنید، که رنگ آن کمی تیره تر از رنگ کفشتان باشد. معمولا جوراب مشکی در کنار کفش قهوه ای ترکیب مناسب و بی خطایی است.

به عبارت دیگر، اگر کفش قهوه ای روشن می پوشید، جورابتان باید تیره تر و قهوه ای سوخته باشد. در این حالت ظاهری جذاب و هماهنگ تر خواهید داشت. همینطور، انتخاب شما به رنگ شلوارتان نیز بستگی دارد. اگر در این مورد شلوارتان آبی است، میتوان گفت که انتخاب این رنگ جوراب مناسب است، اما اگر شلوار خاکی و یا مشکی می پوشید باید در انتخاب رنگ جورابتان تجدید نظر کنید.

کفش جوراب دار

بی شک اگر تمایل دارید که ظاهری تمام عیار داشته باشید بهتر است از کفش های جوراب دار استفاده کنید. این قبیل کفش ها بیشتر برای پوشش های کاملا غیر رسمی مناسب بوده و می توان آنها را همراه با شلوارک و یا شلوار های لول پوشید.

اگر تمایل دارید ظاهر بهتری داشته باشید بدانید که این کفش ها بیشتر مناسب فصل تابستان هستند. ترکیب آبی تیره و رنگ قهوه ای به حفظ تعادل رنگ های به کار رفته در پوشش شما کمک خواهد کرد.

کفش جوراب دار

چه رنگ کفشی را با شلوار بپوشیم

مشکی و مشکی: این بهترین انتخاب برای داشتن ظاهری کاملا رسمی و ایده آل ترین،  ترکیب رنگ به شمار می رود.

قهوه ای و مشکی، ترکیبی بی نظیر: وقتی از این دو رنگ در کنار هم استفاده می کنید، تنها لازم است به طیف رنگ به کار رفته و بافت آنها توجه کنید.

شلوار های آبی تیره: میتوان برای این رنگ شلوار از کفش مشکی و قهوه ای استفاده کرد.

شلوار خاکستری و کفش قهوه ای: روی سردی و گرمی طیف های به کار رفته تمرکز کنید.

شلوار لول را میتوان با کفش های غیر رسمی و رسمی پوشید: با توجه به شرایط و نوع مهمانی و یا جلسه، میتوان این شلوار را با کفش های اسپرت و یا رسمی پوشید.

در تکمیل و ایده آل سازی ظاهر خود، توجه به جوراب نیز امری ضروری است: جورابتان را با کرواتتان ست کرده و یا به نوع جورابتان در کنار کفش کالج دقت کنید.

چه رنگ کفشی را با شلوار بپوشیم

توجه

خوشبختانه اکنون با اعتماد بیشتری رنگ شلوار و کفشتان را انتخاب کرده و به تن می کنید. قطعا، ست کردن لباس امری سلیقه ای است، اما سعی کنید با ترکیب رنگ های مختلف تجربه خود را در این زمینه بیشتر کنید.

اکنون که قواعد و اصول ترکیب رنگ شلوار و کفش را می دانید، می توانید بسنجید که چه ترکیب رنگ هایی مناسب شما و موقعیتتان هستند. همچنین با توجه به این که شما فردی ماجراجو هستید یا خیر، میتوانید همیشه از کفش مشکی و یا قهوه ای نیز استفاده کنید. این دو رنگ برای کفش، تطبیق پذیرترین رنگ ها هستند و برای هر موقعیتی مناسب می باشند.

ترجمه: آتنا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید