• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 12 / 24

چگونه یک کسب و کار کوچک را به سرعت توسعه دهیم؟

نسخه صوتی

کسب و کارهای کوچک و نوپا نیاز شدیدی به توسعه و پیشرفت دارند تا بتوانند جای پای خود را در بازار محکم کنند و به سودآوری برسند. در این مقاله قصد دارم مهمترین و اصلی ترین راهکارهایی را که باید مورد توجه این کسب و کارها قرار گیرد در اختیار شما قرار دهم.

چگونه یک کسب و کار کوچک را به سرعت توسعه دهیم؟
به مشتریان خود توجه داشته باشید.

یک کسب و کار نوپا یا کوچک باید بیش از اینکه به رقبا توجه داشته باشد مراقب مشتریان خود باشد. شما به عنوان یک کارآفرین باید زمان قابل توجهی را با مشتریان خود صرف کنید. خواسته ها و نیازهای آنها را بپرسید و تا می توانید راهکارهایی برای کمک به آنها بیابید. آنها کسب و کار شما را سر پا نگه خواهند داشت.

به کارکنان و همکاران توجه ویژه داشته باشید

کارکنان شما هستند که می توانند رضایت مشتری را جلب کنند. با احترام گذاشتن به آنها و در عین حال توجیه کردن آنها در زمینه ارتباط با مشتری، موفقیت شما تضمین خواهد شد به کارکنان خود بیاموزید در ارتباط با مشتری پرسشگر و شنونده خوبی باشند خواسته ها و اطلاعات مشتری را جمع آوری کنند و در اختیار شما قرار دهند.

آینده را ببینید

برای هر کسب و کاری آینده نگری ضروری است. باید سالهای آینده بازار را از هم اکنون پیش بینی کنید و برای آن روز از امروز کار کنید.

به عنوان مثال در 30 سال آینده 80 تا 90 درصد کسب و کارها به صورت آنلاین و از طریق اینترنت اداره می شوند. بنابراین آنها که برای این روز آماده نباشند به راحتی شکست می خورند. باید از فناوری های روز حداکثر استفاده را ببرید. برای نوآوری و خلاقیت جایگاه ویژه ای قایل شوید هدف شما پیشرو بودن باشد و در عین حال مراقب هزینه های خود باشید.

برنامه پیشرفت مداوم

یک کسب و کار کوچک انعطاف پذیری بیشتری نسبت به کسب و کارهای بزرگ دارد و به راحتی می تواند روش های جدید را جایگزین کند یا شاخه ای جدید به خدمات خود اضافه کند در حالی که در یک کسب و کار بزرگ، کوچکترین تغییرات، میلیون ها ریال هزینه دارند این نقطه قوت شماست، باید از آن استفاده کنید و کسب و کار خود را پیش برانید. با سخت کار کردن برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان و فروش بیشتر می توانید بازار را در اختیار خود بگیرید و رقبا را از میدان به در کنید.

شما به عنوان رهبر یک تیم باید به موفقیت خود ایمان داشته باشید و هر روز به آنها امید بدهید.

امروز روز سخت شماست فردا سخت تر خواهد بود ولی روزهای زیبا در راهند.

خود را برای مبارزه آماده کنید

هر چه کسب و کار شما بیشتر شود و موفق تر باشید به این معناست که بر مشکلات و موانع بزرگتری غلبه کرده اید. برای توسعه کسب و کار باید قبل از هر کاری، ظرفیت خود را برای کنار آمدن و حل مشکلات بزرگتر بالاتر ببرید.

با هر مشکل، همان لحظه برخورد کنید و تکلیف آنرا مشخص کنید به عنوان مدیر اگر به مشکلات بی تفاوت باشید آنها بزرگ خواهند شد و شما را زمین گیر خواهند کرد.

بدنبال راضی کردن دیگران باشید تا خود!

در دنیای امروز صاحبان کسب و کار با هنرمندی اطمینان حاصل می کنند که کارکنان و مشتریان فقط با آنها موفق و شاد هستند. اگر مشتریان و کارکنان شما موفق و راضی باشند شما هم موفق خواهید بود. به دیگران کمک کنید قدرتمند باشند آنگاه خودتان قدرتمند خواهید بود.

علی یزدی مقدم

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید