• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2017 / 12 / 31

افزایش ارزش دارایی‌های ثروتمندترین افراد کره زمین در سال ۲۰۱۷

در سال ۲۰۱۷، یک تریلیون دلار بر ارزش دارایی‌های ثروتمندترین افراد کره زمین افزوده شد.

افزایش دارایی ثروتمندان در سال 2017

تعداد میلیاردرهای جهان ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. در مجموع میزان رشد ثروت این افراد چهار برابر سال گذشته بوده است.

جف بزوس، بنیان‌گذار آمازون، با افزودن بیش از ۳۴ میلیارد دلار به ثروتش، از بیل گیتس که از سال ۲۰۱۳ لقب ثروتمندترین فرد جهان را یدک می‌کشید پیشی گرفت. میزان ثروت بزوس صد میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که تقریبا ۹ میلیارد دلار بیشتر از ثروت بیل گیتس است. بیل گیتس بخش اعظمی از ثروتش را صرف کارهای بشردوستانه در سراسر جهان می‌کند.

ثروتمندترین فرد جهان

در ماه اکتبر امسال مشخص شد که جورج سورس، دیگر میلیاردر آمریکایی هم بخش بزرگی از ثروتش را به بنیاد «اوپن سوسایتی» که یک سازمان تقویت‌کننده ایده‌های دمکراتیک است، بخشیده است. سورس مبلغ ۱۸ میلیارد دلار به این سازمان اهدا کرده است.

تا روز ۲۶ دسامبر سال ۲۰۱۷، میزان ثروت پانصد میلیاردر کره زمین، ۵.۳ تریلیون دلار بوده، که تقریبا یک تریلیون دلار از زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ بیشتر است.

برنده‌ها:

۳۸ میلیاردر چینی با اضافه کردن ۱۷۷ میلیارد دلار به مجموع ثروت میلیاردرهای جهان، بیشترین درصد رشد میلیاردرها در بین ۴۹ کشور را داشته‌اند. ثروت «های کا یان»، بنیانگذار یک شرکت توسعه در چین، ۳۵۰ درصد در سال گذشته افزایش یافت و به ۲۵.۹ میلیارد دلار رسید.

ثروت میلیاردر دنیای فناوری در آسیا، ما هاتنگ، که یکی از بنیانگذاران شرکت ارتباطی «تنسنت هولدینگ» است، دوبرابر شد و به ۴۱ میلیارد دلار رسید. با این حساب تعداد میلیاردرهای آسیایی برای اولین بار از شمار میلیاردرهای آمریکایی بیشتر شد.

البته میزان رشد ثروت میلیاردرهای آمریکایی که در سال ۲۰۱۷ مبلغ ۳۱۵ میلیارد دلار به مجموع ثروت خود افزودند، همچنان از تمام کشورهای دنیا بیشتر است. ۲۷ میلیاردر روسی هم در سال گذشته ۲۹ میلیارد دلار به مجموع ۲۷۵ میلیارد دلار ثروتشان افزودند.

میلیاردرهای دنیای فناوری هم سال «پرباری» را پشت سر گذاشتند. ۲۶۲ میلیار دلار بر ثروت ۵۷ میلیاردر دنیای فناوری افزوده شده است. ۲۲.۶ میلیار دلار بر ثروت مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس بوک افزوده شده است. البته او قصد دارد که ۱۸ درصد از سهامش در فیس بوک را خرج کارهای بشردوستانه کند.

مکس لاسان مدیر بخش سیاست‌گذاری آکسفام، که یکی از گروه‌های مطرح بین‌المللی برای مبارزه با فقر و بی‌عدالتی در جهان است، در ژانویه سال گذشته به خبرگزار رویترز گفته بود اینکه میلیاردرها تصمیم بگیرند بخشی از ثروت خود را به دیگران ببخشند، تصمیم خوبی است؛ اما نابرابری اجتماعی مسئله‌ای هست که وجود دارد و شما نمی‌توانید یک سیستم اقتصادی و اجتماعی داشته باشید که در آن میلیاردرها به طور سیستماتیک مالیات کمتری از منشی‌ها یا خدمتکارانشان می‌دهند. به عقیده وی راه‌های دیگری در سیستم سرمایه‌داری وجود دارد که می‌تواند به نفع گروه بیشتری از جامعه باشد.

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید