• ارسال کننده: میترا نامجو
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 02

کیک کدو تنبل یا لبو

در فصول سرد سال کدو تنبل و لبو در بازار به فراوانی یافت می شوند. این میوه ها برای سلامتی بسیار مفید هستند و فواید زیادی دارند. تاکنون دستور تهیه چندین دسر از این دو نعمت خداوند در وب سایت یاد بگیر دات کام ذکر شده است که شامل: دسرکدو، دسر کاکائوی کدو، دسرکدولبو، کدوی پفکی می باشد. که می توانید آنها را در این فصل تهیه و میل کنید.

کیک کدو تنبل یا لبو

اما متاسفانه برخی افراد به هر دلیلی طعم و شکل کدو و لبو را دوست ندارند و از خوردن آن امتناع می کنند. دستور کیک کدو تنبل یا لبویی که در این مقاله بیان شده است کمک می کند تا این افراد به خوردن آنها رغبت پیدا کنند چرا که این کیک هم خوشمزه، هم خوشرنگ و هم زیباست.

مواد لازم
  • کدو تنبل رنده شده 400 گرم (معادل دو لیوان پر) یا لبو
  • تخم مرغ درشت 4 عدد
  • وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
  • شکر 250 گرم (معادل یک و یک چهارم لیوان)
  • روغن مایع 100 گرم (معادل نصف لیوان)
  • گردو خرد شده
  • آرد 270 گرم (معادل دو لیوان)
  • پکینگ پودر 1 قاشق مرباخوری

نکته: به جای کدو تنبل از لبو هم می توان استفاده کرد! فقط هنگام رنده با قسمت درشت و رفت آن می زنیم تا آب نندازد.

ابتدا کدو تنبل را پوست کرده و بشویید. برای اینکه پوست کردن کدوی خام راحت تر باشد می توانید آن را ابتدا به قطعات کوچکتری برش بزنید بعد پوست آن را با چاقوی تیز یا رنده بِکَنید.

کدو را با رنده درشت، رنده کنید چون اگر از رنده ریز استفاده کنید ممکن است آب بیندازد، راهکار دیگری که کدو آب نیندازد این است که در هنگام رنده فقط قسمت رفت رنده را بکار ببرید و بازگشت رنده که حرکت کدو به سمت بالاست را انجام ندهید، دست خود را از روی رنده بردارید و مجددا از بالا به پایین کدو را حرکت دهید. همین طور می توانید کدو را داخل دستگاه خرد کن یا غذاساز بریزید تا هم ریز خرد شود و هم آب نیندازد.

ظرف بزرگی را انتخاب کنید و 4 عدد تخم مرغ درشت داخل ظرف بشکنید سپس وانیل و شکر را اضافه کرده و با دور تند همزن برقی بزنید تا پف کند و کرم رنگ شود و به حالت غلیظ و کشدار دربیاید.

روغن مایع را به مواد اضافه کنید و مجددا حدود 10 ثانیه با همزن بزنید. در این مرحله نباید زیاد هم زد چون پف مواد میخوابد.

از مرحله ای که آرد اضافه می شود بایستی مواد با قاشق هم زده شود نه با همزن.

به ازای هر لیوان آرد، یک قاشق مربا خوری پکینگ پودر اضافه کنید و به مرور روی مواد (تخم مرغ، وانیل، شکر و روغن زده شده) الک کنید و با قاشق هم بزنید، توجه داشته باشید که مایع بدست آمده، مایع غلیظ و سفتی است.

دو لیوان کدوی رنده شده و گردوی درشت خرد شده را به مواد کیک اضافه کنید.

میزان گردو در مواد لازم ذکر نشده است پس میزان گردو به ذائقه و میزان هزینه ای که می خواهید برای این کیک صرف کنید بستگی دارد چرا که هر چه گردو بیشتر باشد مزه کیک بهتر خواهد شد.

به گردوی خرد شده یک قاشق آرد مخلوط کنید علت این کار این است که گردوها سنگین نشوند و ته ظرف ته نشین نشوند. به آرامی گردو را به مواد اضافه کرده و با قاشق هم بزنید تا مواد یک دست شود. مواد کیک آماده است و داخل قالب بریزید.

برای چرب کردن قالب به نصف قاشق غذاخوری روغن جامد و یک قاشق غذا خوری آرد نیاز داریم پس از مخلوط آرد و روغن، مایع به دست آمده را با فرچه به قالب بکشید.

قالبی که انتخاب کرده اید باید اندازه ای باشد که تمام مواد بالا تنها نصف قالب را پر کند. بعد از ریختن مواد، قالب را چند بار تکان دهید تا مواد یکسان در قالب پخش شود.

سپس داخل فر با دمای 180 درجه سانتی گراد، به مدت 40 دقیقه قرار دهید.  قبل از خارج کردن کیک از فر، چنگال یا خلال دندانی را در کیک فرو برید اگر مواد به آن چسبید پس کیک آماده است وگرنه باید زمان بیشتری بپزد. بنابراین زمان 40 دقیقه تقریبی است و با توجه به فر هر خانه ای می تواند متفاوت باشد.

مواد لازم برای سس کیک
  • خامه صبحانه 100 گرم
  • شکلات سفید 20 گرم
  • آب لبو کمی برای رنگ سس
طرز تهیه مواد سس روی کیک

ظرف مناسبی را انتخاب کنید خامه و شکلات را داخل آن بریزید و روی حرارت قرار دهید و مرتب هم بزنید، بعد مقداری از آب لبو داخلش بریزید تا صورتی رنگ شود. از روی حرارت بردارید و روی کیک که خنک شده است بریزید و تزئین کنید.

پیشنهاد می کنیم کیک کدو یا لبو را با دستوری که بیان شد تهیه کنید و همراه چای عصرانه، میهمانی ها و دورهمی های خانوادگی میل کنید و از خوردن آن در کنار یکدیگر لذت ببرید. همین طور می توانید برای چاشت کودکان در مهد کودک و مدرسه استفاده کنید و این کیک خانگی خوشمزه و خوشرنگ را جایگزین کیک های با مواد نگهدارنده ی بازاری کنید.

ندا مظفری

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید