• ارسال کننده: سمیه مظفری
  • تاریخ انتشار: 2014 / 10 / 20

آموزش ساخت تاج کاغذی – اریگامی تاج

برای ساخت تاج کاغذی نیاز به یک کاغذ بزرگ و یا حتی روزنامه دارد! بچه ها عاشق تاج و کلاه کاغذی هستند، ساخت تاج ساده است یک بار به کودکان آموزش دهید و از آن ها بخواهید که با کاغذ رنگی های مختلف یا نقاشی و رنگ آمیزی آن، تاج های رنگارنگی بسازند و در جشن ها یا بازی های خود، از تاج بهره ببرند.

اریگامی تاج کاغذی

در این جا از کاغذ رنگی آبی استفاده شده است. کاغذ را به صورت لوزی برش بزنید و از سمت سفید آن در مقابل خود قرار دهید. راس های سمت راست و چپ لوزی را بر روی هم منطبق و تا بزنید تا قطر عمودی لوزی به دست آید سپس این تا را باز کنید و این بار راس های بالا و پایین را بر روی هم منطبق و تا کنید تا قطر افقی لوزی به دست آید. این تا را نیز باز کنید که فقط خط تا باقی بماند.

taj1

 

چهار راس لوزی را تا نقطه وسط تا کنید تا چهار گوشی حاصل آید.

taj2

 

حال کاغذ را به پشت برگردانید. ضلع بالا و پایین را تا خط وسط چهار گوش تا کنید. گوش های مثلثی که زیر کار رفته است را بیرون بکشید تا دو مثلث جداگانه در وسط شکل به دست آید.

taj3

 

مثلث پایینی را بر روی مثلث بالایی منطبق کنید.

آموزش ساخت تاج کاغذی

 

دو گوشه ی پایینی شکل را تا ضلع زیری مثلث تا کنید.

taj4

 

مجددا دو مثلث را از یکدیگر باز کنید.

taj5

 

شکل را 180 درجه بچرخانید همان عملیات قسمت 4 تا 6 را تکرار کنید تا دو مثلث جدا از هم حاصل شود.

taj6

 

مطابق شکل زیر از خط وسط دو مثلث، شکل را باز کنید تا یک سطح مقطع چهار گوش حاصل شود.

آموزش ساخت تاج کاغذی

 

حال شکل را به پشت آن برگردانید. 4 مثلث اطراف چهار گوش را به سمت بالا متمایل کنید. در این مرحله تاج زیبای شما آماده است امیدوارم از ساخت این تاج لذت برده باشید.

taj7

 

سمیه مظفری

مطالب مرتبط:

 

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



  1. سلام

    ممنون خیلی خوب بود

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید