• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 03

عوامل کلیدی در چیدمان اتاق نشیمن

تاکنون احساس کرده اید که چیدمان اتاقی نامناسب بوده و نمی توانید که آن را به درستی نظم دهید؟ احتمالا اتاق های نشیمن، پر کاربردترین فضای خانه هستند و نیازمند چیدمانی مناسب و خوب بوده تا جریان رفت و آمد در این محیط به خوبی شکل بگیرد.

اشتباهاتی که در چیدمان اتاق نشیمن نباید انجام دهید

فاصله بندی و چیدمان اثاث اتاق نشیمن عامل اصلی راحتی و کاربردی بودن این محیط هستند! زمانی که قصد جابجایی داشته و یا طی یک نیاز فوری مجبور به تغییر دکوراسیون خانه شدید، عوامل کلیدی زیر را به خاطر داشته باشید:

مسیرهای ورودی را خلوت نگه دارید

مطمئن شوید که وقتی می خواهید وارد اتاقی شوید، فضای باز کافی در اختیار داشته باشید. بدترین حالت ورود به اتاق این است که مجبورید از پشت تخت حرکت کرده و یا مجبور به گلاویز شدن با سایر وسایل اتاق شوید. در این حالت لازم است تا به فکر راه چاره باشید. قاعده سه گام را فراموش نکنید.

خلوت کردن مسیر ورودی اتاق نشیمن

قاعده سه گام

لازم است تا شما فضایی معادل سه قدم در محیط اتاق داشته باشید. این قاعده فراهم آورنده آسایش و راحتی فضای اتاق است، در این صورت می توانید در طول اتاق حرکت کرده بدون اینکه به وسایل اتاق برخورد کرده و یا محکم به دیوار اصابت کنید.

هر وسیله، در و یا کمدی نیز نیاز به این فضای سه قدمی دارد تا کاربردی بوده و بتوان به راحتی از آن استفاده کرد.

قانون سه گام در چیدمان اتاق نشیمن

اثاث خانه را یک کنار انبار نکنید

همه وسایل اتاق را کنار دیوار جمع نکنید. کاناپه (و یا سایر مبلمان) را حداقل 30 سانتی متر از دیوار فاصله دهید. این امر باعث می شود به جای فضای بی مصرف و کسل کننده بزرگی در وسط اتاق نشیمن، اتاق جذاب، راحت و دنج تری داشته باشیم.

در چیدمان در اتاق نشیمن قالی های را فراموش نکنید

قالی ها را فراموش نکنید

در صورتی که بخشی از کف زمین توسط قالی پوشانده شده باشد، ممکن است مبلمان کاملا روی آن و یا خارج از آن قرار بگیرند. دقت کنید، چیدمان آنها طوری نباشد که مبلمان تکان خورده و یا به عبارتی لق باشند.

مطمئن شوید قالی ها طوری نباشند که کنار و گوشه های قالی مسیر اصلی رفت و آمد شوند. در این صورت این شانس برای شما به وجود می آید که به راحتی در طول اتاق راه بروید و کمتر از گوشه ها و اطراف حرکت کنید.

نقش قالی در چیدمان اتاق نشیمن

توجه به نور پردازی اتاق

اگر در فضای اتاقتان از چراغ رومیزی استفاده می کنید، دقت کنید که نور آن به حدی نباشد که چشم را آزار داده و یا مستقیما به چشم افراد بخورد و یا تاثیری در نور محیط نداشته باشند.

توجه به نورپردازی اتاق در چیدمان اتاق نشیمن

لازم به گفتن نیست که هر سیم سیار و یا سیم برق، نباید طوری در محیط وجود داشته باشد که دست و پا گیر بوده و راه رفتن را سخت کند.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها: -



 

در یاد بگیر دات کام مشترک شوید و آخرین مطالب را در ایمیل خود دریافت نمایید

نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.




بستن تبلیغات

تبلیغات اینترنتی در یاد بگیر دات کام



صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید