• ارسال کننده: زهرا صانعی
  • تاریخ انتشار: 2018 / 01 / 04

چطور لینک بسازیم و جریمه نشویم _ قسمت اول

روزانه مطالب بسیاری در رابطه با موضوع فوق العاده مورد بحث ساخت لینک منتشر می شود. با یک جست و جوی ساده در گوگل در مورد جستار ” ساخت لینک”، احتمالا با جستار “ساخت لینک منسوخ شد” مواجه خواهید شد.

آنچه که به آن اهمیت می دهیم این است که هنوز هم ساخت لینک رایج بوده و منسوخ نشده است.

شاید اینکه بگوییم ساخت لینک (همینطور سئو) همانند سال های گذشته رایج است کمی خودخواهانه و باور نکردنی باشد و همین طور حقیقت این است که همواره دورنمای ساخت لینک و سئو در تغییر است، اما این بدان معنا نیست که این امور منسوخ شده هستند. در واقع معنای این جمله این است که اهمیت ساخت لینک های کلاه سفید با کیفیت بسیار بالا هیچ گاه تا این حد نبوده است.

شاید سوال برخی این باشد که “آیا لینک بیلدینگ میتواند در کنار ورژن های به روز شده پنگوئن به کار خود ادامه دهد؟” بله ما بر این باوریم که این امر شدنی است.

چطور لینک بسازیم و جریمه نشویم

درک درستی نسبت به مفهوم ساخت لینک در این مقاله لازم است. از این رو، علی رغم این که شما در این زمینه تازه کار هستید یا در این باب تجربه کمی داشته یا فعالیت زیادی نداشته اید، باز هم ممکن است تکنیک های بلا استفاده ای باشند که به شما در ساخت لینک هایی با کیفیت بالا کمک کنند.

قصد داریم در سه مقاله به معرفی این قبیل تکنیک ها در قالب لینک های زیر بپردازیم:

چه چیزی پنگوئن  4.0 را متمایز می کند؟
دریافت اولین لینک
  • مصاحبه با کارشناسان/حرفه ای ها
  • لینک طعمه
  • بهترین عملکرد در زمینه محتوا
  • ایجاد ابزارهای رایگان
  • جمع آوری داده و ایجاد محتوا
نفوذ و تاثیرگذاری روی لینک کلاه سفید
  • شناسایی کسب و کارهای منسوخ و اشباع شده
  • ارسال یادداشت های متنی و دست نویس
  • تکنیک های احیای لینک
  • تکنیک های ذکر نام تجاری (منشن)
  • هدف صفحه های رسانه ای
کنترل شاخص های کلیدی عملکردتان
  • قابلیت رویت سئو
  • سرعت دریافت لینک
  • کنترل خطر جریمه

در این مقاله به سه استراتژی مصاحبه با کارشناسان/حرفه ای ها، لینک طعمه و بهترین عملکرد در زمینه محتوا در گام اول “تهیه بهترین لینک” از بخش چه چیزی پنگوئن 4.0 را متمایز می سازد؟ می پردازیم بقیه مباحث در مقاله های بعدی ارائه می شود.

چه چیزی پنگوئن 4.0 را متمایز می سازد؟

طی سال های گذشته ما به نسخه های به روز رسانی شده گوگل عادت کرده ایم، الگوریتم هایی که هدفشان، دریافت پروفایل های اسپم با حداکثر سرعت ممکن بوده تا مانع از این شود که سایت های بی کیفیت طی نتایج بررسی ها، امتیاز خوب دریافت کنند. آنچه که ممکن است شما نسبت به آن دانش کافی نداشته باشید واژگان عملکرد در لحظه و دقت آن در این باب است.

این اصطلاحات در حقیقت به چه معنا هستند:

در لحظه بودن: شاید نزدیک به زمان واقعی سایت شما جریمه شود (در صورتی که لینک های مشکوک را برای کارتان برگزینید)

گرانیولار (دقیقتر شدن): الگوریتم پنگوئن این قابلیت را دارد تا با تنظیم اسپم ها با سیگنال ها از ارزش آنها بکاهد و در عین حال روی ارزش کل سایت نیز تاثیر بگذارد.

چه چیزی پنگوئن 4.0 را متمایز می کند؟

گام اول: تهیه اولین لینک

شاید اولین تجربه ساخت لینک شما، پر زحمت ترین آنها نیز باشد.

همچنین گاهی این کار بسیار خسته کننده و ناامید کننده می شود- با علم بر اینکه لینک ها روی سایر لینک ها تاثیر گذار خواهند بود. اما در کنار علم بر این موضوع که تهیه اولین لینکتان باید نسبتا خوب و درست و حسابی باشد از اهمیت به سزایی برخوردار است.

آن را از کسی تقاضا نکنید، آن را نخرید و سعی نکنید به صورت تصادفی و شانسی لینک پیدا کنید.

برای تهیه آن نهایت تلاش خود را به کار ببندید و مطمئن باشید که پاداشی بسیار ارزشمندتر در انتظارتان خواهد بود. این ها صرفا جملات کلیشه ای و شعارگونه نیستند. باید بتوانید لینک خود را ساخته و به خود ثابت کنید که قادر به انجام آن هستید.

خب حالا به نظرتان چطور می شود در جهت ساخت اولین لینک کلاه سفید خود اقدام کنید.

استراتژی اول: گفتگو با متخصصین و حرفه ای ها

احتمالا شما هنوز در این زمینه متخصص نشده اید، در غیر اینصورت سایرین برای کسب اطلاعات و بهره گیری از دانش و تجربیاتتان به شما مراجعه می کردند. اما این بدان معنا نیست که نمی توانید از تجربیات و علم متخصصین بهره مند شوید. قسمت خوب ماجرا اینجاست که با این کار می توانید کاری با کیفیت و صادقانه به مخاتبانتان ارائه کنید. این کار حقه بازی نیست و در واقع می توان آن را معامله ای عالی در جهت جذب لینک ها قلمداد کرد.

این روش کار اغلب مصاحبه ها است، هدف ما ارائه اطلاعاتی به مخاطبان است در عین حال که نظرشان را نیز جلب می کنیم.

متقاعد کردن کارشناسان و بازاریابان برای مصاحبه چندان هم دشوار نیست. غالب این افراد، صرفا کسانی هستند که علاقمندند تا پیغام و تجربیات خود را در اختیار همگان قرار دهند، از این رو شانس انجام این قبیل مصاحبه ها چیزی بیشتر از اشاعه عقیده های آنها نیست. همچنین امروزه راهکارهایی برای ارتباط موثر با این افراد وجود دارد که به واسطه آنها، این افراد شانس این مصاحبه ها را از دست نخواهند داد (حتی اگر بازدید سایت شما چندان هم زیاد نباشد). و از همه مهمتر اینکه این امر به شما فرصتی می دهد روابطی را پایه ریزی کنید که بی شک در آینده برای شما سودمند و کاربردی خواهند بود.

می توانید سوالاتتان را از طریق ایمیل برای آنها فرستاده تا پاسخ دهند (این کار را در صورتی انجام دهید که کارشناس نمی تواند به صورت یک جا به سوالاتتان پاسخ دهد) و یا میتوانید از سرویس پادکست (صدا یا ویدیوی ضبط شده که معمولا می توان آن را از طریق اینترنت دریافت نمود) استفاده کرده (در صورتی که آنها بیشتر از نوشتن به حرف زدن تمایل داشته باشند) و یا حتی می توانید رو در رو با آنها ملاقات کنید (در صورتی که آنها سنت گرا بوده و یا دفتری مخصوص این قبیل کارها داشته و بتوانند برای این مصاحبه وقت بگذارند).

استراتژی اول: گفتگو با متخصصین و حرفه ای ها

به یقین نحوه پرسش سوالات و اجرای مصاحبه به شما و سلیقه فردیتان بستگی دارد و اینکه بسنجید به چه صورتی مصاحبه به بهترین شکل ممکن انجام میگیرد. ممکن است که بخواهید جمعی از متخصصین را گرد هم آورده و یا یک مناظره بین دو متخصص با دو نقطه نظر متفاوت صورت دهید.

هر کدام از این روش ها علی رغم فرمت مصاحبه می تواند سودمند باشد چه مصاحبه به صورت نوشتاری انجام شود و چه به صورت شفاهی باشد. همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، ما در قالب یک مقاله نظرات بازاریابان دیجیتال معروف را گنجانده ایم که نه تنها شامل نقطه نظرات آنها در رابطه با جذب اجتماعی شده که لینک های کیفی را نیز در بر می گیرد. استراتژی سئو (بهینه سازی موتور جستجو) به شما در تقویت و بهبود کیفیت نرخ تبدیل کمک خواهد کرد.

استراتژی دوم: ترفند افزایش بازدید لینک (طعمه لینک)

واژه طعمه شاید کمی مرموز به نظر برسد، اما خیالتان راحت باشد که ما در این استراتژی هیچ گونه عمل غیر اخلاقی را انجام نمی دهیم.

در این استراتژی ما صرفا مفاهیم و محتویاتی را در معرض دید قرار داده که بیش از سایر موضوعات مورد تقاضا هستند.

غالبا افراد به دنبال موضوعات مد روز و برجسته بوده تا اینکه بخواهند وقتشان را صرف مباحث نه چندان بارز کنند. در این معقوله، واژه برجسته به معنای مهم بودن نیست، بلکه به این معناست که این قبیل موضوعات در زمان مشخصی بیش از هر مبحث دیگری ذهن مخاطبتان را بخود درگیر می کنند.

برخی مطالب همیشه از اهمیت برخوردار هستند، اما می توان به جرات گفت که موضوعات برجسته در این زمینه طی زمان از میزان اهمیت و چشم گیر بودنشان کاسته شده و میزان آن تغییر می کند. برای مثال، همواره بحث بر سر برنامه ضد پاندای (الگوریتم پاندا برای تقویت کیفی جستجو ها در لینک های بی کفیت است) سیستم ها بوده و هست، اما اگر همین فردا نسخه جدید این برنامه منتشر شود، مطمئنا ما بیش از گذشته به بحث در مورد آن خواهیم پرداخت.

به منظور افزایش بازدید و جذب مخاطب، راهکارها و استراتژی های مخصوصی برای سازمان بندی محتوا وجود دارند.

بهترین آنها شاید لیست ها و رتبه بندی ها هستند. این قبیل اطلاعات بیش از مقاله های طولانی مخاطبان را به خود جذب می کنند. جدول ها و اطلاعات طبقه بندی شده نیز نسبت به متن-علی رغم نحوه نگارش آن- جذاب تر و محبوب تر هستند.

همان طور که در مثال پایین نیز مشاهده می کنید، یک روش هوشمندانه و خلاقانه در ارائه مطالب و محتوا می تواند بی نظیر عمل کند.

اساسا انسان ها موجوداتی بصری هستند.

در واقع با دیدن است که ما به امری اطمینان کرده و در این حالت برای درک اطلاعات کمتر انرژی کمتری صرف کرده و تلاش کمتری خواهیم داشت. در مقابل ویژگی بصری انسان می توان گفت که مطالعه کردن و خواندن نیازمند صرف انرژی و تلاش بیشتری است. و همیشه نوع بشر دوست دارد که ساده ترین راه را برگزیند.

استراتژی دوم: ترفند افزایش بازدید لینک (طعمه لینک)

از این رو شما در صدد هستید چگونه از این اطلاعات استفاده کنید؟

سعی کنید اطلاعات خود را در اندازه علاقه مندی های عموم مردم به روز کرده و بدانید که آنها به چه مسائلی اهمیت داده و به چه مواردی بی علاقه هستند.

این عادت را در خود به وجود بیاورید که روزانه اخبار را پیگیری کرده هر چند که سابقا به این کار علاقه مند نبوده اید. مطالعات و دانش شما باید سازگار با سلیقه مخاطبان باشد هر چند که این ممکن است مطابق با ذائقه شما نباشد. معمولا آنچه که شما تمایل به اشتراک دارید در قالب اوقات همسان با سلیقه مخاطب شماست، اما در صورتی که این طور نیست، بهتر است که شما نیز سلیقه مخاطبان را به سلیقه خود ترجیح دهید.

وقتی که موضوعی برای اشتراک گذاری در سایت تایید شد، بهتر است که در رابطه با آن کمی بیشتر مطالعه و تحقیق کرده و به دنبال راهی برای ارائه خلاقانه و جذاب آن باشید. در این رابطه به هیچ وجه ضرورتی ندارد که یک طراح حرفه ای باشید. برای ارائه اطلاعات، ابزارهای بسیار و همچنین راهکارهای خلاقانه فراوانی وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید اطلاعات را به شکلی جذاب و خلاقانه ارائه کنید.

استراتژی سوم: ارائه محتوا به بهترین شکل

در واقع این مرحله در مقابل استراتژی قبلی، یک گام به جلو محسوب می شود. در این مرحله ما تنها در مورد ارائه بصری موضوع بحث نمی کنیم و بیشتر روی ارائه محتوا تمرکز خواهیم داشت. به این منظور، لازم است تا شما کمی مطالعه و تحقیق داشته باشید.

در مورد هر موضوعی مقاله های بسیاری می توان یافت، اما به واقع چند تای آنها از نظر محتوا و صحت در درجه ایده آلی قرار می گیرند؟

شما برای داشتن یک پست عامه پسند در وبلاگتان، لازم است تا حداقل از 4 معیار پیروی کنید:

پیش از همه؛ مطلب باید جامع باشد.

البته که نیازی نیست مطلب درج شده همیشه به صورت یک دستورالعمل باشد، اما مطمئنا یک دیدگاه گسترده برای کارتان موثر خواهد بود. حتی اگر که نتوانستید تمام نظرات و مطالب مرتبط به موضوع مورد نظر را در پست خود بگنجانید، تنها ذکر عناوین آن ها به صورت خلاصه برای آشنایی و ایجاد پس زمینه برای مطالعات بیشتر کاربردی است.

همچنین این امر ارتباط موضوع مطرح شده شما را با گستره بزرگی از مخاطبان تضمین کرده، از این رو می توان با جدیت گفت که مقاله درج شده شما مورد پسند عموم خواهد بود، حتی آن دسته از افرادی که در آن مورد اطلاعات چندانی ندارند.

همچنین یک مقاله بی نقص باید عمیقا و به طور کامل به مساله مورد نظر بپردازد.

معمولا همه می توانند با یک جستجوی ساده در گوگل، خود به تنهایی در رابطه با موضوعی به اطلاعات سطحی دست یابند، اما این امر مستلزم جستجوهای متعدد و مطالعات فراوان است. همچنین پس از این اعمال لازم است تا آن ها را اصلاح و جمع بندی کرده تا بتوان در یک متن جامع و بی نقص آنها را ارائه کرد، و این کاری است که شما باید انجام دهید. در صورتی که شما در مورد فنون سئو بحث میکنید سعی کنید تمام مزایا و معایب آن برای هر مورد را ذکر کرده، به میزان سختی و آسانی اجرای آن اندیشیده و تجربیات خود را نیز به اشتراک بگذارید.

به علاوه به روز بودن مقاله امری ضروری است.

گاهی متن، تا اینجای کار ایده آل های لازم را دارد، اما مطالب آن ناصحیح بوده و یا مثال هایش قدیمی هستند، و خواننده قادر به برقراری ارتباط با آنها نخواهد بود، و یا مطلب منسوخ شده، کافی است که شما نگاهی به محتویات اینترنتی و کاربران آن انداخته و متوجه شوید که با چه سرعتی از رده خارج می شوند. به روز بودن و در جریان تغییرات بودن امری دشوار است اما اگر بتوانید به این هدف نایل شوید قادر خواهید بود بازدید سایت خود را افزایش داده و اطلااعت به روز را به اشتراک بگذارید.

استراتژی سوم: ارائه محتوا به بهترین شکل

آخرین مورد بسیار هم حائز اهمیت است، این است که یک مقاله بی نقص و خوب همیشه راحت پیدا می شود.

این خصیصه مقالات خوب نباید ناچیز و کم اهمیت تلقی شود، در این صورت خوانندگان در می یابند که برای فراهم آوردن مقاله برایشان زحمت فراوان کشیده شده و به سلیقه آنها اهمیت داده شده است. همچنین این امر باعث می شود مقاله مرتب به اشتراک گذاشته شود و همه در مورد آن به بحث و گفتگو بپردازند.

ترجمه: آتنـا هوایی

این محتوا اختصاصاً برای یاد بگیر دات کام تهیه شده است استفاده از آن با ذکر منبع همراه با لینک آن و نام نویسنده یا مترجم مجاز است
برچسب ها:



نظر شما چیست؟

پرسش های خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید

لطفا جای خالی را پر کنید







صفحه ما را در فیس بوک دنبال کنید صفحه ما را در توییتر دنبال کنید صفحه ما را در  اینستاگرام دنبال کنید صفحه ما را در لینکداین دنبال کنید